Gå til innhold

Hvilke forberedelser gjør dere til skolestart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nytt innhold til penalet,  nyklipt hår og nye klær🤩

Skrevet

Vi koser oss med skolestart flere uker før det begynner. Gleder oss, og handler nok inn mer en men hva de trenger. 
Både penal, fargestifter og klær. ❤️ 

Anonymkode: bcd69...80c

Skrevet

Ikke så mye egentlig. Mine startet for noen dager siden  

jentene har langt hår - det klippes når det trengs og ikke til en gitt dato. 
Klær har de mer enn nok av. De har shoppet endel i løpet av sommeren - og fant fram noe i skapet som de likte og syntes var fint.

De fant fram sekk, bager og vesker selv. Det store spørsmålet var; sekk eller bag/veske første dagen🧐

Anonymkode: 7c5d1...ded

Skrevet

Mine har alltid hatt en vekstspurt i slutten av sommeren/ utover høsten. Så de får nye klær når det trengs. Men antrekket til første skoledag settes gjerne sammen med litt mer omtanke enn ellers, og vi velger gjerne de litt penere klær.

Jeg pleier å gå gjennom pennalet for å se hvordan ståa er. Så fyller jeg på med det som trengs, og ordner resten så det blir greit. For eksempel spisser jeg alle fargeblyantene. Jeg tar alt ut av pennalet og gjør det litt renere så det ser fint ut. 

Ny sekk har mine fått når de trenger det. Jeg kjøper ikke nytt bare for å kjøpe nytt, for jeg er ikke så glad i bruk og kast. Men litt ekstra vedlikehold av det de har til første skoledag synes jeg er fint.

Skrevet

Ny sekk til 5. klassingen, ny genser til 3. klassingen, også har vi nettopp klipt håret. Vi kjem til å leite fram dei nyaste og finaste kvardagsklea til i morgon. Eg syns det er viktig å gjere litt stas på 1.skuledag.

Anonymkode: d0db0...0ca

Skrevet

Jeg husker at det var veldig stas å få nye klær til skolestart hvert år, vi fikk jo ikke nye klær så ofte. 🙂. Gode minner, det var så kjekt å få nye klær, og litt nye ting til pennalet, og ny skolesekk i 1, 4, og 8 klasse . 

Anonymkode: fb375...06a

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Herregud, nye klær, nyklippet, nye sko, nytt pennal osv osv? Hvorfor? Greit når de begynner i 1.klasse og første år på ungdomsskole/vgs, men er da ikke vits i å kjøpe nytt. Håret klippes når det trengs.

Anonymkode: 519ae...7ba

Du høres ut som en hyggelig person……

Anonymkode: 9db70...085

Skrevet

Har vasket og gjort klar skolesekken. Kjøpt nye penal, blyanter, viskelær og andre skoleting de trenger.  Matbokser og drikkeflasker har de mye av , og flere av de er nesten nye. Så det har jeg ikke gått til innkjøp av i år. 

Pleide å kjøpe nye klær til de før. Men nå har de det de trenger, og dermed bruker det nyeste og fineste hverdagsklærene de har. Det ene barnet har fått nye sko da. 

Anonymkode: cb15a...7b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...