Gå til innhold

Skuffet over at venner liker profilbilde på face!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg legger ut nytt er det jo kjekt at nære venner liker meg bryr seg. Er det rart? Da viser de at de liker meg. 

Anonymkode: 3c081...80a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, ihvertfall om du bytter ofte....

Kan ikke si jeg bryr meg nevneverdig om hva slags profilbilder folk har.

Anonymkode: 59fd9...1f6

Skrevet

Hæ? Du er skuffet over at de liker? Eller at de ikke liker?

Anonymkode: 078c1...0f9

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Hæ? Du er skuffet over at de liker? Eller at de ikke liker?

Anonymkode: 078c1...0f9

Ikke liker skulle det stå. 

Skrevet

Jeg skjønner ikke Facebook. Jeg kan få opp på siden min at en fjern bekjent har kommentert i en konkurranse, men at mannen min - som jeg har favorittstempel på - legger ut bilder fra ferien, nei, det bryr ikke fb seg om å vise meg. 🤷‍♀️

Anonymkode: 5ccbe...7ce

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Når jeg legger ut nytt er det jo kjekt at nære venner liker meg bryr seg. Er det rart? Da viser de at de liker meg. 

Nei, ved å like bildet ditt viser de at de liker bildet ditt. Det har ingenting med personen deg å gjøre.

Skrevet

Kan ikke skjønne at det er noe å sutre over. Er du 14 år, Hi? 

Anonymkode: 19c90...49f

Skrevet

At de trykker liker på bildet ditt betyr at de har fått det opp på fb siden sin og orker å bruke et sekund på å trykke liker. 

At de ikke trykker liker kan bety at de ikke får med seg at du har lagt ut nytt bilde, at de ikke har tid/gidder å trykke eller at de ikke trykker av prinsipp. Bare ytterst få liker ikke dem de er venner med på fb og lar være å trykke av den grunn. 

Har du leita lenge nå, etter en ny grunn å være misfornøyd med?

Anonymkode: fe201...8fe

Skrevet

Om du er en av de som byttet profilbilde ofte må du nesten  forstå at folk blir lei. 
hva er poenget med å bytte profilbilde  ofte? 
1 til 2 ganger i året er nok. 

Anonymkode: 913bd...742

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner ikke Facebook. Jeg kan få opp på siden min at en fjern bekjent har kommentert i en konkurranse, men at mannen min - som jeg har favorittstempel på - legger ut bilder fra ferien, nei, det bryr ikke fb seg om å vise meg. 🤷‍♀️

Det skjer hos meg også, du må gå inn på profilen hans og trykk «følg», for den funksjonen kan falle ut selv om dere er venner.

Anonymkode: fe8dc...8e6

Skrevet

Om noken bytter profilbilde ofte, så trykker eg ikkje på liker pga. vil ikkje oppmuntre dei til å fortsette å bytte hyppig. 

Anonymkode: 2adcc...77e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Om noken bytter profilbilde ofte, så trykker eg ikkje på liker pga. vil ikkje oppmuntre dei til å fortsette å bytte hyppig. 

Hvorfor det? Hvorfor tenker du at andre skal begrense seg? Plager det deg at andre skifter profilbilde? 

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (5 timer siden):

Nei, ved å like bildet ditt viser de at de liker bildet ditt. Det har ingenting med personen deg å gjøre.

Og det trenger ikke å bety at de liker bildet en gang, bare at det dukker opp og de trykker "liker" automatisk. 

HI, å vurdere folks forhold til deg og mening om deg etter hvor mange ganger og hva de trykker liker på, er helt uten mål og mening.  

Anonymkode: a0df4...67d

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Samme her. Har spesielt ei på FB som bytter hele tiden. Det er så tydelig at hun fisker etter komplimenter!! Så da gidder ikke jeg å like det. 

Anonymkode: 4aba0...b86

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor det? Hvorfor tenker du at andre skal begrense seg? Plager det deg at andre skifter profilbilde? 

Ikke meg du spurte, men jeg skulle til å svare det samme som hun du siterer. Og ja, det er litt plagsomt, derfor vil jeg ikke bidra med oppmuntring. Nå har jeg forøvrig slettet de som var mest opptatt av å legge ut bilder av seg selv, det var uansett ikke nære venner. 

Anonymkode: 879fe...a52

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Merkelig resonnement. Joda, jeg ser at noen skifter bilde oftere enn andre. Men de jeg er venner med er jo folk jeg liker og bryr meg om. Så selvsagt liker jeg bilder av de. Om man ukritisk legger til «venner» man egentlig ikke har noe med å gjøre så skjønner jeg det kan være forstyrrende i feeden. Jeg har vel ca 50 venner og er ikke venn med kollegaer eller noen jeg kjente for 20 år siden. Skjønner ikke greia med å være venn med folk man egentlig ikke kjenner. 

Anonymkode: 476e7...c13

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Merkelig resonnement. Joda, jeg ser at noen skifter bilde oftere enn andre. Men de jeg er venner med er jo folk jeg liker og bryr meg om. Så selvsagt liker jeg bilder av de. Om man ukritisk legger til «venner» man egentlig ikke har noe med å gjøre så skjønner jeg det kan være forstyrrende i feeden. Jeg har vel ca 50 venner og er ikke venn med kollegaer eller noen jeg kjente for 20 år siden. Skjønner ikke greia med å være venn med folk man egentlig ikke kjenner. 

Jeg vet om folk der andre sluttet å like profilbildene deres fordi de byttet ofte. De ble helt avhengig av det perfekte bildet og det å få likes at de ikke fungerte godt nok på jobb/skole. Det gikk mye penger med til det perfekte håret eller det perfekte antrekket. De kunne bruke hele dagen på å få det perfekte bildet og satt klistret til Facebook resten av dagen/kvelden for å se på likes og kommentarer som kom. Når det sluttet å komme/det roet seg var det å begynne på nytt igjen med et nytt bilde. Så da ble det til at folk sluttet å like og kommentere bildene for å ikke bidra til denne avhengigheten. 

Anonymkode: 8010e...a74

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Jeg vet om folk der andre sluttet å like profilbildene deres fordi de byttet ofte. De ble helt avhengig av det perfekte bildet og det å få likes at de ikke fungerte godt nok på jobb/skole. Det gikk mye penger med til det perfekte håret eller det perfekte antrekket. De kunne bruke hele dagen på å få det perfekte bildet og satt klistret til Facebook resten av dagen/kvelden for å se på likes og kommentarer som kom. Når det sluttet å komme/det roet seg var det å begynne på nytt igjen med et nytt bilde. Så da ble det til at folk sluttet å like og kommentere bildene for å ikke bidra til denne avhengigheten. 

Aldri vært borti. Glad jeg har normale venner som vet at deres verdi ikke telles i antall likes. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Jeg har ingen sånne folk på min FB, så jeg trykker liker på nesten alt som blir lagt ut. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Det skjer hos meg også, du må gå inn på profilen hans og trykk «følg», for den funksjonen kan falle ut selv om dere er venner.

Anonymkode: fe8dc...8e6

Det gjorde jeg for lenge siden. Hjalp ingenting. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...