Gå til innhold

Var ikke dette bare en konspirasjonsteori?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Også det at viruset kan ha kommet ut av laboratoriet i Wuhan ved en tilfeldighet ble kalt konspirasjonsteori lenge.

Måten landet der har håndtert dette hele tiden har vært merkelig. De nektet WHO adgang til landet for å undersøke hvor viruset kom fra, uavhengig av teori. Det i seg selv er en veldig merkelig avgjørelse om de ikke hadde noe å skjule, selv om det kan ha vært et uhell som forårsaket at viruset ev. kom fra det laboratoriet. At landet fremdeles nekter å gi ut første analyser av viruset er også merkelig, om de mener disse kan vise at viruset ikke oppstod på den måten.

Sannheten tror jeg dessverre ikke vi vil få, for mange har for mye å tape på at sannheten kommer ut, uansett hva den er.

Anonymkode: a13cb...5fc

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Var det ikke konspirasjonsteori at det skulle innføres vaksinepass også?

Anonymkode: 9eacd...8dd

Nei, jeg tror du bør lese deg opp på hva som menes med konspirasjonsteori. At noen kan mene noe høres usannsynlig ut er ikke det samme som at det er en konspirasjonsteori. 

Anonymkode: 25437...c04

Annonse

Har endel bekjente i forsker miljøer og SAMTLIGE har sagt at det er ingen tilfeldighet at det forskningsinstituttet ligger der hvor corona brøt ut. Det vil trolig ALDRI kunne bevises. Ingen av de har ønsket å si det offentlig av frykt for egen karriere. 

Anonymkode: 00efd...852

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Konspirasjonsteorien gikk ut på at viruset var laget og skapt i et laboratorium. Dette er snakk om at patient zero kan ha vært ansatt ved laboratorium. Stor forskjell!

Anonymkode: 4fc2c...fc1

Nei, ikke helt riktig. Leste du artikkelen?

«Forskere og eksperter har ved flere anledninger uttalt at den opprinnelige verten til koronaviruset mest sannsynlig var en flaggermus. Mer spesifikt en kinesisk hesteskoflaggermus.

Men det lever ingen hesteskoflaggermus fritt i naturen i Wuhan-området. De eneste man vet har vært tett på denne flaggermusarten, er ansette ved laboratoriene i Wuhan.»

Hvordan kan en ansatt bli smittet fra en slik flaggermus uten at noen har påført den smitten? Ergo. Viruset er skapt i laboratoriet. 

Anonymkode: ea2d3...d71

Anonym bruker skrev (1 time siden):

«Forskere og eksperter har ved flere anledninger uttalt at den opprinnelige verten til koronaviruset mest sannsynlig var en flaggermus. Mer spesifikt en kinesisk hesteskoflaggermus.

Men det lever ingen hesteskoflaggermus fritt i naturen i Wuhan-området. De eneste man vet har vært tett på denne flaggermusarten, er ansette ved laboratoriene i Wuhan.»

Hvordan kan en ansatt bli smittet fra en slik flaggermus uten at noen har påført den smitten? Ergo. Viruset er skapt i laboratoriet. 

Skjønner du ikke hva du selv skriver? Det vil forsåvidt forklare mye.

Anonymkode: e4a51...35e

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Skjønner du ikke hva du selv skriver? Det vil forsåvidt forklare mye.

Takk for et svært konstruktivt bidrag til debatten. Der tapte jeg. Virkelig. Så det sang etter. 🤦‍♀️

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

De har påført smitten? Gitt smitten til flaggermusen? Tviler jeg på. Sykdom oppstår jo i dyr konstant. Ikke veldig nytt det, vel?

Anonymkode: 4fc2c...fc1

Annonse

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Ikke sjeldent at dyr inneholder andre bakterier og sykdommer i kroppen som vi normalt ikke blir utsatt for. Katteavføring er jo f.eks en ting som alltid er der, men som inneholder farlige stoffer for de som er gravide. Det å bli bitt av katt f.eks fører også til heftig pillekur fordi kroppen dems inneholder andre ting enn vår og kan gjøre stor skade.

Anonymkode: 8a15c...04c

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

De var tett på flaggermusene fordi de utforsket huler hvor disse flaggermusene holder til - i bushen langt fra folk. SÅ dro de hjem til laboratoriet sitt. 

Dyr har andre sykdommer enn mennesker og det er mange sykdommer som ikke smitter mellom arter. Innimellom er det mennesker som smittes av dyr med "nye" sykdommer som f.eks. fugleinfluensa, men det er igjen sjelden at sykdommen deretter kan smitte mellom mennesker. Avføring fra flaggermus er noe man skal være veldig forsiktig med. Den har i flere tilfeller vært linken når "nye" sykdom smittes til oss. Det er ikke sikkert viruset er tuklet med i laboratoriet som en del konspirasjonsteorier tror. Det kan fint være at den har smittet naturlig til den ansatte via avføring til flaggermusen (f.eks. fra huler) eller ved at de forsker på flaggermus i laboratoriet og den ansatte er smittet av f.eks. avføring eller selve flaggermusen eller via et annet dyr som vert. 

Anonymkode: 7845e...7b7

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Takk for et svært konstruktivt bidrag til debatten. Der tapte jeg. Virkelig. Så det sang etter. 🤦‍♀️

Neida, det gjorde du lenge før.

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Neida, det gjorde du lenge før.

Ehh, nei, det gjorde jeg ikke. Jeg diskuterer og argumenterer. Jeg legger fram mitt syn om en sak, i motsetning til deg, som bare er her for å ødelegge. 

Jeg kjenner deg igjen. Du er innom de fleste tråder her på koronaforumet, ikke for å prate, men for å ødelegge. Føles det fint? Hva får du ut av det egentlig?

Anonym bruker skrev (På 13.8.2021 den 18.59):

Også det at viruset kan ha kommet ut av laboratoriet i Wuhan ved en tilfeldighet ble kalt konspirasjonsteori lenge.

Måten landet der har håndtert dette hele tiden har vært merkelig. De nektet WHO adgang til landet for å undersøke hvor viruset kom fra, uavhengig av teori. Det i seg selv er en veldig merkelig avgjørelse om de ikke hadde noe å skjule, selv om det kan ha vært et uhell som forårsaket at viruset ev. kom fra det laboratoriet. At landet fremdeles nekter å gi ut første analyser av viruset er også merkelig, om de mener disse kan vise at viruset ikke oppstod på den måten.

Sannheten tror jeg dessverre ikke vi vil få, for mange har for mye å tape på at sannheten kommer ut, uansett hva den er.

Anonymkode: a13cb...5fc

Samme tror jeg også, det blir bare liggende å ulme. På en måte håper jeg vi aldri får to streker under svaret at dette stemmer, tenk hvor destabiliserende dette vil være for verdenssamfunnet. Det siste vi trenger nå som vi er avhengig av at alle land samarbeider for å kutte utslipp. 

Anonymkode: 7e79c...646

• Opprett ny...