Gå til innhold

Skeptisk til vaksinen - nå blir det to forskjellige doser :-(

Anbefalte innlegg

Jeg har hele tiden vært veldig skeptisk til vaksinen. Hadde bestemt meg for å ikke ta den, men presset i samfunnet ble så stort følte jeg at jeg endte med å ta den. Fikk helt panikk når den skulle settes og endte med å bli svimmel og uvel. Ikke på grunn av stikket men nok alle tankene. Fikk Pfizer og var «glad» for det. Endte med ingen bivirkninger annet enn vond arm. Nå greier de jo ikke planlegge så selv om det står jeg skal ha dose to med Pfizer blir det Moderna. Og da merker jeg at skepsisen kommer. Jeg hadde ekstremt lite lyst på vaksine i utgangspunktet og nå må jeg ha to forskjellige. Utrolig egentlig at man ikke kan velge. Flere med to doser fra forskjellige som ikke har merka noe? 

Anonymkode: 1bf47...19c

Fortsetter under...

Blir ikke forundret om alle får seg en dose med Moderna på høsten da siste forskning/statistikk viser at Moderna beskytter mye bedre mot Delta enn det Pfizer gjør. https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/moderna-may-be-superior-pfizer-against-delta-breakthrough-odds-rise-with-time-2021-08-09/

Anonymkode: a214d...7ee

Jeg fikk dose 1 med pfizer. Håpet på dose 2 med moderna, da moderna visstnok beskytter bedre mot delta. «Dessverre» fikk jeg dose 2 med pfizer.

Det er normalt å reagere mer på dose 2. Det viser at kroppen jobber med noe. Lykke til, dette klarer du👍

Anonymkode: 83234...852

Mulig jeg er naiv, men jeg ser ingen problem med to forskjellige merker på vaksinen, det er jo samme teknologi. Vi praktiserer jo egentlig dette hele tiden med influensa. Den tilpasses fra år til år og har flere influensatyper i en vaksine. Personlig har jeg siste tiden blitt veldig fascinert av vaksinen, det er jo egentlig utrolig kult at vi har lært å kode i vaksineverden. For noen muligheter som ligger i dette. 

Tvert i mot tror jeg du oppnår høyere beskyttelse. Som en påpeker, Moderna viser høyeste beskyttelse mot blant annet delta. 

Anonymkode: 7aa8e...487

Annonse

99,9978% av de under 40 år blir friske etter koronainfeksjon. Ingen vet noen ting som helst om langtidsbivirkninger av vaksinen. Jeg tar ikke sjansen. 
Må du ta dose to da? Det er jo fremdeles «frivillig.»

Anonymkode: a5c9c...904

Anonym bruker skrev (På 13.8.2021 den 18.47):

99,9978% av de under 40 år blir friske etter koronainfeksjon. Ingen vet noen ting som helst om langtidsbivirkninger av vaksinen. Jeg tar ikke sjansen. 
Må du ta dose to da? Det er jo fremdeles «frivillig.»

Anonymkode: a5c9c...904

Sånn tenker min 20 åring. Han er den eneste av vennene som ikke har tatt den. Jeg er vaksinert pga at jeg jobber i en skole, og jeg følte at jeg måtte ta den 

Anonymkode: 6d1ce...aad

• Opprett ny...