Anonym bruker Skrevet 12. august 2021 #1 Skrevet 12. august 2021 Hei! Er det noen flere her som har fått noen problemer med mat hvis dere har gått på 5:2 dietten? Jeg har kommet i ønsket vekt for flere år siden og opprettholder vekten med å faste. Det er bare det at jeg kan faste litt ekstremt mye. Jeg har oftest 3 dager i uka med minimalt med mat. Når søndagen kommer og jeg spiste for mye mat lørdagen så må jeg gjerne faste helt den påfølgende dagen og spise minimalt mandagen også. Det værste jeg har hatt er 4 dager i strekk etter en større utskeielse. Sånn har jeg holdt på i flere år. Jeg er helt normal vektig, ligger rundt 21 på BMI. Er forferdelig redd for å legge på meg noe som helst selv om jeg vet hvor dumt det høres ut. Jeg spyr ikke. Har kun gjort det et par ganger. Min renselse handler om å faste. Har lest litt, men kjenner meg ikke igjen i alt på bulimi , men endel. Kom over noe i dag som jeg ikke har hørt om før. Det het purdging disorder. Der renser man for ganske normalt kosthold. Jeg kan jo så klart overspise, men det er ikke sånn at jeg mister helt kontroll.. Dette ble langt. Var bare ute etter om det var flere her inne som kanskje har blitt litt skrudd etter den dietten.. Anonymkode: 663c9...1f1
Anonym bruker Skrevet 12. august 2021 #2 Skrevet 12. august 2021 Dette høres absolutt ut som noe du må ta videre, først og fremst fastlegen. Jeg har ikke erfaring med 5:2-dietten, men jeg har hatt spiseforsyrrelser. Det er alfa og omega å ta tak i dette så fort som mulig, før det setter seg dypere i både kroppen din og tankene dine. En spiseforstyrrelse kan eskalere til noe veldig mye verre. Anonymkode: fa7f6...e34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå