Gå til innhold

Har deres barn smart-klokke?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, vi har droppet det. 90% av ungene rundt her har det, og gud bedre for et mas. Facebookgrupper, sms’er, telefoner stadig vekk om Alex eller Pia har glemt klokka si der og der. Lærerne har bedt om å ikke sende klokkene med på skolen da det utelukkende er forstyrrende element for dem. Så vi har droppet det og satser på at barna klarer seg på egenhånd. De er 7 og 9 år. 

Anonymkode: d8465...c99

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Nei, vi har droppet det. 90% av ungene rundt her har det, og gud bedre for et mas. Facebookgrupper, sms’er, telefoner stadig vekk om Alex eller Pia har glemt klokka si der og der. Lærerne har bedt om å ikke sende klokkene med på skolen da det utelukkende er forstyrrende element for dem. Så vi har droppet det og satser på at barna klarer seg på egenhånd. De er 7 og 9 år. 

Anonymkode: d8465...c99

Dette er ikke noe problem. Den har skolemodus jeg setter på i skoletid (veldig fort gjort i appen) og på fritidsaktiviteter og da er den som en vanlig klokke. Og glemt har den aldri blitt. 

Anonymkode: 014a2...c5b

Nei. Det får de ikke. Synes det er en skikkelig uting. Når barna har besøk og det blir en knute på tråden ringer de hjem i stedet for at vi voksne kan hjelpe ungene å løse floken. Jeg har faktisk «inndratt» klokkene et par ganger og levert dem tilbake når barna går.

Anonymkode: 9967d...28d

Annonse

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Han på 6 har Xplora 5, han på 12 har apple watch SE. Veldig fornøyd med begge :)

Anonymkode: 19ceb...220

Har han på 12 telefon i tillegg? Vurderer å bytte til Applewatch for vår eldste og la yngste overta Xplora. Men uten plan om å la han få telefon i tillegg. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har han på 12 telefon i tillegg? Vurderer å bytte til Applewatch for vår eldste og la yngste overta Xplora. Men uten plan om å la han få telefon i tillegg. 

Han har telefon i tillegg.

Anonymkode: 19ceb...220

Hvorfor kjøper dere sånne dyre klokker istedenfor en mobil? Den kan jo brukes til mye mer, og mld funksjonen er vel ikke på xplora. Kun ringing? Fryktelig irriterende med barn som har disse klokkene for det er umulig å vite når de faktisk er på tråden med foreldrene. Rett som det er oppdager vi at linjen er åpen selv om de ikke aktivt snakker og det føles ugreit rett og slett. 

Anonymkode: 20e61...729

Annonse

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Hvorfor kjøper dere sånne dyre klokker istedenfor en mobil? Den kan jo brukes til mye mer, og mld funksjonen er vel ikke på xplora. Kun ringing? Fryktelig irriterende med barn som har disse klokkene for det er umulig å vite når de faktisk er på tråden med foreldrene. Rett som det er oppdager vi at linjen er åpen selv om de ikke aktivt snakker og det føles ugreit rett og slett. 

Ikke dyr, kjøpte på Finn for 500 kr. Vil ikke ha mobil av flere grunner: vil ikke at hun skal ha tilgang til nettet, at hvem som helst i prinsippet kan ringe henne (på klokken legger foreldrene inn hvem som kan ringe), og hun ville bare mistet den. Klokken sitter fast på håndleddet, og den har en god gps-funksjon.

Anonymkode: e4e24...f0d

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Ikke dyr, kjøpte på Finn for 500 kr. Vil ikke ha mobil av flere grunner: vil ikke at hun skal ha tilgang til nettet, at hvem som helst i prinsippet kan ringe henne (på klokken legger foreldrene inn hvem som kan ringe), og hun ville bare mistet den. Klokken sitter fast på håndleddet, og den har en god gps-funksjon.

Med family link låser du alle apper eller nettsider du vil. Du åpner og lukker det du vil. Setter tidsbegrensning og legge tid feks. Ingen kan jo ringe henne uten å ha nummeret 😂 Og ice har gratis abonnement. Da kan de skrive mld, ringe, og ta bilder feks. Eller mer om du tillater det. 

De mister klokkene like lett. De får ikke lov å ha de på seg på skolen og ingen husker da å ta dem på. Det er ofte Facebook innlegg hvor de spør om noen har sett klokken eller at X har dratt uten, hvor er X. Mobilen passer de på siden de feks kannspille pokemon go på den også når man måtte tillate det i ønsket tid. 

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Fordi det er mindre sjans for å miste eller ødelegge en klokke. Og fordi det passer vårt behov best. 

Har aldri opplevd at noen har åpen linje til foreldrene, det høres jo bare rart ut. Mener du at foreldrene aktivt sitter og lytter på hva som skjer i andre enden?

Anonymkode: 26241...adc

Anonym bruker skrev (På 2021-8-14 den 8.47):

Fordi det er mindre sjans for å miste eller ødelegge en klokke. Og fordi det passer vårt behov best. 

Har aldri opplevd at noen har åpen linje til foreldrene, det høres jo bare rart ut. Mener du at foreldrene aktivt sitter og lytter på hva som skjer i andre enden?

Anonymkode: 26241...adc

Nja, at ungene ikke legger på eller tar tlf uten å snakke. Og vet at det har vært et issue med foreldre som lytter og ja. 

Er det egentlig så mye mindre sjanse å miste eller ødelegge? Og den har jo ikke stort bruksområde. Passer kanskje barn i bhg som ikke kan lese.

Anonym bruker skrev (På 13.8.2021 den 22.30):

Dette er faktisk et problem i skolen!  Har vært flere episoder der andre foreldre har overhørt samtaler der de får vite ting de ikke skal om andre barn.  «Skolemodus» er fint det, men ikke alle foreldre som bryr seg om det. Tar faktisk mye tid å passe på alles klokker.. irriterende også med foreldre som følger med fra jobben hvor barna er til enhver tid, sender Mail og lurer på hvorfor vi bruker så lang tid i garderoben feks.....  
Er selv lærer og er ikke glad i smartklokker 

Anonymkode: 97adf...c72

Vi dropper det til våre (1. og 5. klasse). De er på sfo, og utenom det gjør vi avtaler direkte med dem eller med foreldrene til vennene deres. Eldste fikk telefon i fjor, men den får ikke bli med på skolen eller trening. Jeg tror barna blir mindre selvstendige om de alltid kan nås av foreldrene. 

Anonymkode: 50feb...824

Anonym bruker skrev (På 13.8.2021 den 23.34):

Med family link låser du alle apper eller nettsider du vil. Du åpner og lukker det du vil. Setter tidsbegrensning og legge tid feks. Ingen kan jo ringe henne uten å ha nummeret 😂 Og ice har gratis abonnement. Da kan de skrive mld, ringe, og ta bilder feks. Eller mer om du tillater det. 

De mister klokkene like lett. De får ikke lov å ha de på seg på skolen og ingen husker da å ta dem på. Det er ofte Facebook innlegg hvor de spør om noen har sett klokken eller at X har dratt uten, hvor er X. Mobilen passer de på siden de feks kannspille pokemon go på den også når man måtte tillate det i ønsket tid. 

Jeg ønsker ikke at hun skal kunne sende meldinger, spille pokemon eller andre ting. Det eneste jeg ønsker er at jeg skal kunne ringe henne og hun meg, og at jeg skal kunne spore henne.

Min fikk smartklokke til 7-års dagen sin. Han bruker den når han er ute og flyr og når han er på ferie alene. Veldig kjekt at den henger på armen, en mobil ville han lagt igjen og glemt overalt. Syns det er greit å ha, da kan han ringe meg om det er noe. Kan også sende melding. 

Sjeldent jeg ringer han. Han vet når han skal være hjemme og kommer hjem når han skal (om ikke før). 

Anonymkode: d964b...008

Anonym bruker skrev (På 2021-8-12 den 21.27):

Nei. Det får de ikke. Synes det er en skikkelig uting. Når barna har besøk og det blir en knute på tråden ringer de hjem i stedet for at vi voksne kan hjelpe ungene å løse floken. Jeg har faktisk «inndratt» klokkene et par ganger og levert dem tilbake når barna går.

Anonymkode: 9967d...28d

Veldig bra!

Anonymkode: 194a8...147

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...