Gå til innhold

Hva er riktig reaksjon på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

7 åring som følger etter storesøster og venninne på el sparkesykkel langs hovedvegen til skoleområdet. Ca. 20 min å gå, men er ikke sykkelsti. Hva bør reaksjonen være? Både at ho må ha rett til å være med venner uten lillebror på slep og at han sykler på hovedvegen. 

Anonymkode: 47d77...466

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hvorfor dro ikke storesøster hjem med gan da? Siden han fulgte etter ville han vel blitt med tilbake også?

Sparkesykkel og eventuelt sykkel blir inndratt til han er moden nok til å ha det. 

Anonymkode: 78a95...84a

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men hvorfor dro ikke storesøster hjem med gan da? Siden han fulgte etter ville han vel blitt med tilbake også?

Sparkesykkel og eventuelt sykkel blir inndratt til han er moden nok til å ha det. 

Anonymkode: 78a95...84a

Nei, de sto her og venta i håp at han kom tilbake. Han for rett før når han blei klar over hvor de skulle. Han kom ikkje og de bestemte seg for å gå. Han venta da i eit busskur litt lenger nede. Dattera mi ringte og skulle prøve å få han til å snu. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Nei, de sto her og venta i håp at han kom tilbake. Han for rett før når han blei klar over hvor de skulle. Han kom ikkje og de bestemte seg for å gå. Han venta da i eit busskur litt lenger nede. Dattera mi ringte og skulle prøve å få han til å snu. 

Hadde i allefall inndratt elsparkesykkelen. Et så lite barn er ikke i stand til å følge trafikkregler og burde aldri hatt tilgang til slike. Ellers er han bare 7 år,og for streng straff kan virke mot sin hensikt?

Anonymkode: 2eda0...e2a

Skrevet

Da hadde jeg tatt sparkesykkelen, ja. 

Anonymkode: 16b23...cef

Skrevet

En 7 åring på el-sparkesykkel er vanvittig uansett! 

Anonymkode: e1b12...b60

Skrevet

Indragelse av sparkesykkel, totalt til han blir 10 og bruk kun med voksne til han blur 12.

Latt ham sitte i busskuret et par timer og latt ham gå hjem. "Straffearbeid" som å rydde og vaske storesøsters rom som straff for å ikke la henne være alene med venner.

Anonymkode: a63d8...e4a

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

En 7 åring på el-sparkesykkel er vanvittig uansett! 

Anonymkode: e1b12...b60

Det er jeg enig i. Jeg har ei på 10 år som ønsker seg el-sparkesykkel. Men, jeg er skeptisk. Vi skal tenke på det til våren igjen. Da er hun 11 år. Men, fortsatt er jeg skeptisk. En 7-åring er uansvarlig i mine øyne. 

Anonymkode: 16b23...cef

Skrevet

En 7-åring på el spark i trafikken er totalt uansvarlig. Her er det du som burde straffes, spør du meg!

Når det gjelder ungen så må du snakke med han. Finne ut hva han tenker, ville og forklare han på hans nivå hvorfor det han gjorde var farlig, hvorfor søster må kunne få leke med venner l fred osv.

Anonymkode: 16536...201

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Indragelse av sparkesykkel, totalt til han blir 10 og bruk kun med voksne til han blur 12.

Latt ham sitte i busskuret et par timer og latt ham gå hjem. "Straffearbeid" som å rydde og vaske storesøsters rom som straff for å ikke la henne være alene med venner.

Er du helt frisk?

Anonymkode: b4332...477

Skrevet

Prøv å sett deg inn i hans verden et øyeblikk, før du raser løs med konsekvenser.

Han er 7. Og som mange andre barn ser han opp til eldre søsken, og vil gjerne bli med. Vi voksne kan forestille oss 10-12 forskjellige scenarioer hvor dette kunne gått galt, men i hans verden finnes ikke disse scenarioene. Du straffer ham ikke. Du setter deg ned å snakker med ham. Forklar hvorfor han ikke skal gjøre det, hvorfor det er farlig og at han skal snakke med en voksen før han går noe sted. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Er du helt frisk?

Er det noe du ikke er enig i? Hva mener du var feil i svaret og hvorfor?

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Er det noe du ikke er enig i? Hva mener du var feil i svaret og hvorfor?

La ham sitte i en busskur noen timer alene? Straffearbeid? Hva lærer han av det? At omsorgspersoner snur ryggen til ham når han gjør en feil? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...