Anonym bruker Skrevet 13. august 2021 #26 Del Skrevet 13. august 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Både jeg og mannen er nå fullvaksinert. Men som helsepersonell selv, må jeg innrømme at jeg er skeptisk! Hele familien har fulgt det vanlige vaksinasjonsprogrammet. Jeg er veldig takknemlig for vaksinasjonsprogrammet, og forsøker å argumentere for vaksine i de tilfeller jeg kommer i diskusjoner med skeptikere. De vaksinene vi har hatt i mange år, er velutprøvd og vi vet at de er sikre uten ukjente bivirkninger. Koronavaksinen er en hastverksvaksine, der det har vist seg at noen typer har hatt alvorlige bivirkninger. Vaksinen er så ny at vi vet lite om evt langtidsbivirkninger. Det er skummelt syns jeg. Som sagt er jeg likevel nå fullvaksinert, og håper på det beste. Vaksinasjon er jo som jeg ser det, frivillig tvang, da man som uvaksinert blir nektet adgang til aktiviteter og reiser. Anonymkode: 4593b...dd1 Hva tenker du om at dagens vaksineprogram også var nytt engang? Det var noen som valgte å sette disse vaksinene på seg selv og sine barn, til tross for at de ikke hadde vært i mange år, vært utprøvd og at de var sikre uten bivirkninger? Anonymkode: b7ae0...f42 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420361-ting-som-norske-antivaksere-sier/page/2/#findComment-149592192 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. august 2021 #27 Del Skrevet 13. august 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Jo, man vet ganske mye. Men den informasjonen ligger ikke på Facebook. Derfor har du nok ikke fått den med deg Anonymkode: 08e04...8b5 Ååå, her har vi den nedlatende "eksperten" som tror alle andre er dumme. Når man snakker om LANGTIDSvirkninger, er det ikke tale om 6 måneder eller 1 år. Anonymkode: 0bfe8...0ab Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420361-ting-som-norske-antivaksere-sier/page/2/#findComment-149592195 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. august 2021 #28 Del Skrevet 13. august 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Hva tenker du om at dagens vaksineprogram også var nytt engang? Det var noen som valgte å sette disse vaksinene på seg selv og sine barn, til tross for at de ikke hadde vært i mange år, vært utprøvd og at de var sikre uten bivirkninger? Anonymkode: b7ae0...f42 De er fullvaksinerte. Du trenger ikke å shame dem. Ellers er vaksinasjonen frivillig. Rart at mange glemmer det. Anonymkode: 0bfe8...0ab Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420361-ting-som-norske-antivaksere-sier/page/2/#findComment-149592196 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. august 2021 #29 Del Skrevet 13. august 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): De er fullvaksinerte. Du trenger ikke å shame dem. Ellers er vaksinasjonen frivillig. Rart at mange glemmer det. Anonymkode: 0bfe8...0ab Hva er det egentlig du svarer på her? Jeg shamer da ingen! Anonymkode: b7ae0...f42 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420361-ting-som-norske-antivaksere-sier/page/2/#findComment-149592198 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. august 2021 #30 Del Skrevet 13. august 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Hva tenker du om at dagens vaksineprogram også var nytt engang? Det var noen som valgte å sette disse vaksinene på seg selv og sine barn, til tross for at de ikke hadde vært i mange år, vært utprøvd og at de var sikre uten bivirkninger? Anonymkode: b7ae0...f42 Jeg er som sagt veldig takknemlig for vaksinasjonsprogrammet, og at vi på den måten har bekjempet alvorlig sykdom. Jeg vet en god del om arbeidet som førte frem til dagens trygge vaksiner. Når nye medikamenter skal fremstilles er det oftest en lang prosess, der man prøver ut på både dyr og mennesker, gjerne i såkalt dobbelblinde studier. Så er det en lang prosess før medikamenter blir godkjente og tilgjengelige. Med koronavaksinen hadde man ikke tid til å vente og prøve ut, og som ofte ellers innen den medisinske verden, foretok man derfor en avveining uten at noen kunne være helt sikre på resultatet. Man veier risiko for skadelige virkninger uten å gi medisin, mot evt bivirkninger av å gi medisin. Det kan hende dette var riktig, men det vet vi ikke før det har gått noen år. Jeg og mannen er fullvaksinerte, dels fordi det åpner en del dører for den enkelte, dels fordi man kan se på det som et samfunnsansvar. Like fullt er jeg meget skeptisk og tar veldig gjerne gode, faglige diskusjoner, både for å få belyst ulike sider av problemstillingen og forhåpentligvis lære mer. Anonymkode: 4593b...dd1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420361-ting-som-norske-antivaksere-sier/page/2/#findComment-149592206 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. august 2021 #31 Del Skrevet 13. august 2021 120 unge menn mellom 18 og 30 år har fått betennelse i hjertet etter Pfizer/Moderna vaksinene i Norge. https://www.nrk.no/norge/legemiddelverket_-flere-enn-ventet-far-betennelse-i-hjertet-etter-vaksine-1.15607920 Jeg er selv vaksinert, men det må da være greit å være litt skeptisk. Anonymkode: 452d9...e60 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420361-ting-som-norske-antivaksere-sier/page/2/#findComment-149592237 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hengebukksvinet Skrevet 13. august 2021 #32 Del Skrevet 13. august 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jo, man vet ganske mye. Men den informasjonen ligger ikke på Facebook. Derfor har du nok ikke fått den med deg Anonymkode: 08e04...8b5 Man kan da ikke vite om langtidsvirkninger før det har gått LANG tid! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420361-ting-som-norske-antivaksere-sier/page/2/#findComment-149592251 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. august 2021 #33 Del Skrevet 13. august 2021 Man får inntrykk av at om man sier noe som helst «imot» vaksinen eller utrykker det minste skepsis blir man automatisk stemplet som gal konspirasjonsteoretiker og trump tilhenger m.m. Selv om man ytrer logiske ting som at langtidsvirkninger ikke er kjent (ingen kan vite dette før det har gått noen år) og at denne vaksinen er midlertidig godkjent (den er faktisk midlertidig hastegodkjent, denne infoen finnes på legemiddelverket.no) I tillegg til allerede kjente kortsiktige bivirkninger. Jeg observerer dette merkelige fenomenet og lurer på hva som har skjedd. Hvorfor er folk så livredd for litt sunn skepsis pga overnevnte fakta? Hva er det med vaksiner som så til de grader irriterer folk? Merk at jeg snakker kun om koronavaksinen her Anonymkode: 0f1a8...d52 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420361-ting-som-norske-antivaksere-sier/page/2/#findComment-149592259 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. august 2021 #34 Del Skrevet 13. august 2021 On 8/12/2021 at 12:10 PM, Anonym bruker said: Herregud. Ble gjort oppmerksom på den siden på FB i dag. Jeg trodde slike folk var svært få. De er mange og de er ravende gale. Verst er det der foreldre åpent forteller hva de gir barna av naturmedisin. Noen drikker også naturmedisin som IKKE er til innvortes bruk i følge pakningsvedlegg. Sitat «det står den ikke skal drikkes men et par dråper i olivenolje går fint» Det er folk som skal flytte fordi det er så mange vaksinerte rundt seg. Det er ei dame som ber om råd fordi mannen har tatt vaksine og hun vet ikke om hun burde gå fra han, hun er jo glad i han men hun kommer ikke til å være intim med han mer. Dette er folk som kan være naboen din liksom. Foreldre, sykepleier, leger. Blir skremt. Anonymkode: 860df...bd1 Hvilken side er dette? Anonymkode: 1fab6...4f5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420361-ting-som-norske-antivaksere-sier/page/2/#findComment-149592260 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. august 2021 #35 Del Skrevet 13. august 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg kjenner en som mener akkurat det samme og han har både kone og barn. I tillegg tror han at han får ormer (?!) opp i hjernen av å ta pcr testene og fra munnbind. Og at Michelle Obama er transe, og Donald Trump er super. Jadda… Anonymkode: 10734...941 Å herre🙈🙈🙈 Anonymkode: c93b6...7df Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420361-ting-som-norske-antivaksere-sier/page/2/#findComment-149592261 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. august 2021 #36 Del Skrevet 13. august 2021 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Man får inntrykk av at om man sier noe som helst «imot» vaksinen eller utrykker det minste skepsis blir man automatisk stemplet som gal konspirasjonsteoretiker og trump tilhenger m.m. Selv om man ytrer logiske ting som at langtidsvirkninger ikke er kjent (ingen kan vite dette før det har gått noen år) og at denne vaksinen er midlertidig godkjent (den er faktisk midlertidig hastegodkjent, denne infoen finnes på legemiddelverket.no) I tillegg til allerede kjente kortsiktige bivirkninger. Jeg observerer dette merkelige fenomenet og lurer på hva som har skjedd. Hvorfor er folk så livredd for litt sunn skepsis pga overnevnte fakta? Hva er det med vaksiner som så til de grader irriterer folk? Merk at jeg snakker kun om koronavaksinen her Anonymkode: 0f1a8...d52 Det har nok mer med måten en del sier dette på, mer enn at de sier det. Jeg har også tenkt over disse tingene, det tror jeg de fleste har, alle er klar over dette. Det er ikke sånn at de som er mest glad for vaksinen er naive fjols uten hjerneceller, selvfølgelig er man litt skeptisk også og vurderer ulike aspekter. Problemet oppstår når noen er så i mot vaksinen at de begynner å rakke ned på dem som tar den, eller verre, prøver å sette den opp mot covid-19 som om vaksinen er MYE farligere enn covid-19. Det er nok helst det folk lar seg provosere av. Anonymkode: eec8d...9ff Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420361-ting-som-norske-antivaksere-sier/page/2/#findComment-149592278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Admin Skrevet 13. august 2021 #37 Del Skrevet 13. august 2021 Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette. Admin Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420361-ting-som-norske-antivaksere-sier/page/2/#findComment-149592287 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. august 2021 #38 Del Skrevet 13. august 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Det har nok mer med måten en del sier dette på, mer enn at de sier det. Jeg har også tenkt over disse tingene, det tror jeg de fleste har, alle er klar over dette. Det er ikke sånn at de som er mest glad for vaksinen er naive fjols uten hjerneceller, selvfølgelig er man litt skeptisk også og vurderer ulike aspekter. Problemet oppstår når noen er så i mot vaksinen at de begynner å rakke ned på dem som tar den, eller verre, prøver å sette den opp mot covid-19 som om vaksinen er MYE farligere enn covid-19. Det er nok helst det folk lar seg provosere av. Anonymkode: eec8d...9ff Dette stemmer jo nødvendigvis ikke. Risikoen for alvorlig forløp av korona for mennesker under 40 år er ekstremt lav. For de aller aller fleste yngre mennesker er ikke korona mer alvorlig enn en forkjølelse. Mens tallene fra vaksinen viser feks at yngre menn har en viss risiko for å utvikle betennelse i hjertet etter vaksinen. Anonymkode: eb9fd...867 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420361-ting-som-norske-antivaksere-sier/page/2/#findComment-149592289 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. august 2021 #39 Del Skrevet 13. august 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Dette stemmer jo nødvendigvis ikke. Risikoen for alvorlig forløp av korona for mennesker under 40 år er ekstremt lav. For de aller aller fleste yngre mennesker er ikke korona mer alvorlig enn en forkjølelse. Mens tallene fra vaksinen viser feks at yngre menn har en viss risiko for å utvikle betennelse i hjertet etter vaksinen. Anonymkode: eb9fd...867 Du understreker jo egentlig bare poenget mitt her. Det er ekstremt få unge menn som får denne bivirkningen, og den lar seg lett behandle. Derimot ser man at 30-50 % (litt ettersom) får long-covid i ulike grader, også de som har hatt et lett forløp - inkludert barn. Selv om noen av plagene er lett å humre litt over, som tap av luktesans, viser det seg nå at dette kan føre til depresjon. Det er betydelig større risiko ved sykdom enn ved vaksine, selv om ingen av delene nødvendigvis er dødelig eller farlig for yngre mennesker. Anonymkode: eec8d...9ff Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420361-ting-som-norske-antivaksere-sier/page/2/#findComment-149592292 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. august 2021 #40 Del Skrevet 13. august 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Du understreker jo egentlig bare poenget mitt her. Det er ekstremt få unge menn som får denne bivirkningen, og den lar seg lett behandle. Derimot ser man at 30-50 % (litt ettersom) får long-covid i ulike grader, også de som har hatt et lett forløp - inkludert barn. Selv om noen av plagene er lett å humre litt over, som tap av luktesans, viser det seg nå at dette kan føre til depresjon. Det er betydelig større risiko ved sykdom enn ved vaksine, selv om ingen av delene nødvendigvis er dødelig eller farlig for yngre mennesker. Anonymkode: eec8d...9ff Jeg tar heller tap av smaks- og luktesans any day enn hjerteposebetennelse. Anonymkode: 452d9...e60 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420361-ting-som-norske-antivaksere-sier/page/2/#findComment-149592294 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. august 2021 #41 Del Skrevet 13. august 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Du understreker jo egentlig bare poenget mitt her. Det er ekstremt få unge menn som får denne bivirkningen, og den lar seg lett behandle. Derimot ser man at 30-50 % (litt ettersom) får long-covid i ulike grader, også de som har hatt et lett forløp - inkludert barn. Selv om noen av plagene er lett å humre litt over, som tap av luktesans, viser det seg nå at dette kan føre til depresjon. Det er betydelig større risiko ved sykdom enn ved vaksine, selv om ingen av delene nødvendigvis er dødelig eller farlig for yngre mennesker. Anonymkode: eec8d...9ff Du støtter bare oppunder det jeg sier. Tallene du referer til er totalt misvisende, når litt nedsatt luktesans er en av dem. Det er faktisk helt normalt å ha litt dårligere luktesans en tid etter infeksjon. Når du drar inn ettervirkninger som er helt bagatellmessige etter infeksjon, så kan du gå inn på legemiddelverket å lese om alle mistenkte bivirkninger man har fått inn etter vaksinene (det begynner å bli noen tusen av dem). Gi meg så reelle tall som viser at kost/nytte går i favør av vaksinen for unge mennesker. Som jeg skrev over, har jeg hatt korona selv. Var littegrann forkjølet. Ingen ettervirkninger. Tror jeg kjenner rundt 40 stk i alle aldre som har hatt korona nå. INGEN ble mer enn forkjølet, og ingen har noen problemer i etterkant. Kjenner de veeldig godt etter så tror de at de lukter litt dårligere noen av dem. Så hvor de får disse tallene fra lurer jeg veldig på. På den andre siden, så kjenner jeg en som fikk blodpropp etter vaksine, en som ble innlagt med hjerteposebetennelse og en som ble innlagt med lammelser. Men nå blir jeg stemplet som en idiot av en antivakser. Anonymkode: eb9fd...867 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420361-ting-som-norske-antivaksere-sier/page/2/#findComment-149592299 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. august 2021 #42 Del Skrevet 13. august 2021 Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Du støtter bare oppunder det jeg sier. Tallene du referer til er totalt misvisende, når litt nedsatt luktesans er en av dem. Det er faktisk helt normalt å ha litt dårligere luktesans en tid etter infeksjon. Når du drar inn ettervirkninger som er helt bagatellmessige etter infeksjon, så kan du gå inn på legemiddelverket å lese om alle mistenkte bivirkninger man har fått inn etter vaksinene (det begynner å bli noen tusen av dem). Gi meg så reelle tall som viser at kost/nytte går i favør av vaksinen for unge mennesker. Som jeg skrev over, har jeg hatt korona selv. Var littegrann forkjølet. Ingen ettervirkninger. Tror jeg kjenner rundt 40 stk i alle aldre som har hatt korona nå. INGEN ble mer enn forkjølet, og ingen har noen problemer i etterkant. Kjenner de veeldig godt etter så tror de at de lukter litt dårligere noen av dem. Så hvor de får disse tallene fra lurer jeg veldig på. På den andre siden, så kjenner jeg en som fikk blodpropp etter vaksine, en som ble innlagt med hjerteposebetennelse og en som ble innlagt med lammelser. Men nå blir jeg stemplet som en idiot av en antivakser. Anonymkode: eb9fd...867 Så… Du skal få oss til å tro at du kjenner 3 stykker som fikk alvorlige bivirkninger av vaksinen? Anonymkode: 08e04...8b5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420361-ting-som-norske-antivaksere-sier/page/2/#findComment-149592326 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. august 2021 #43 Del Skrevet 13. august 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Så… Du skal få oss til å tro at du kjenner 3 stykker som fikk alvorlige bivirkninger av vaksinen? Anonymkode: 08e04...8b5 Du må gjerne la være å tro på det, men det er helt sant. Det sier jo ganske mye om hvor nedysset bivirkningene er når du ikke engang tror på meg. Viruset er derimot hauset opp så til de grader. Anonymkode: eb9fd...867 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420361-ting-som-norske-antivaksere-sier/page/2/#findComment-149592333 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 13. august 2021 #44 Del Skrevet 13. august 2021 Jeg er en av dem som foreløpig har valgt å takke nei, fordi jeg er skeptisk. Jeg rakker på ingen måte ned på dem som velger å ta vaksinen, uavhengig om de har tatt en nøye vurdering eller bare gjort som de får beskjed om. Vaksinen er bare midlertidig godkjent enda, fordi den er så fersk. At sykdommen kan være skummel er det bare konspirasjonsteoretikere som betviler. Alle oss andre, inkludert vanlige skeptikere, vet at noen blir alvorlig syke, og at for noen slipper ikke sykdommen ordentlig taket. Men å hevde at tap av luktesans fører til depresjon synes jeg er en svært forhastet konklusjon. Vi har alle mer eller mindre vært isolert siden covid brøt ut, og det vet man at øker risikoen for depresjon. At dem som taper luktesansen også kan bli deprimerte er vel ikke akkurat sjokkerende nyheter? Jeg synes også det er vanskelig å ha tillit til om jeg faktisk får all informasjon, når jeg har inntrykk av at alvorlige bivirkninger av vaksinen blir bagatellisert, og ofte sannsynliggjort i starten at ikke har med vaksine å gjøre. Hadde de bare åpnet for å vurdere det, hadde det vært langt enklere å stole på det de sa, siden de ikke stadig måtte gå tilbake på det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420361-ting-som-norske-antivaksere-sier/page/2/#findComment-149592334 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. august 2021 #45 Del Skrevet 13. august 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det har nok mer med måten en del sier dette på, mer enn at de sier det. Jeg har også tenkt over disse tingene, det tror jeg de fleste har, alle er klar over dette. Det er ikke sånn at de som er mest glad for vaksinen er naive fjols uten hjerneceller, selvfølgelig er man litt skeptisk også og vurderer ulike aspekter. Problemet oppstår når noen er så i mot vaksinen at de begynner å rakke ned på dem som tar den, eller verre, prøver å sette den opp mot covid-19 som om vaksinen er MYE farligere enn covid-19. Det er nok helst det folk lar seg provosere av. Anonymkode: eec8d...9ff Dette er ikke min erfaring. Jeg er en helt vanlig person som ikke er verken konspirasjonsteoretiker eller vaksinemotstander. Jeg har likevel valgt å vente med å ta denne vaksinen, fordi jeg er skeptisk. Dette snakker jeg ikke høyt om, men svarer om jeg blir spurt direkte. Har aldri sagt noe negativt til eller om de som velger å ta den, og kjenner jeg kvier meg for å si at jeg ikke har tatt den om noen spør. Nettopp fordi jeg opplever sånne holdninger til «skeptikerne». Folk lar seg provosere kun av det faktumet enkelte takker nei til vaksinen eller velger å vente Anonymkode: 0f1a8...d52 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420361-ting-som-norske-antivaksere-sier/page/2/#findComment-149592342 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. august 2021 #46 Del Skrevet 13. august 2021 Den perfekte mor, påan igjen skrev (18 minutter siden): Jeg synes også det er vanskelig å ha tillit til om jeg faktisk får all informasjon, når jeg har inntrykk av at alvorlige bivirkninger av vaksinen blir bagatellisert, og ofte sannsynliggjort i starten at ikke har med vaksine å gjøre. Hadde de bare åpnet for å vurdere det, hadde det vært langt enklere å stole på det de sa, siden de ikke stadig måtte gå tilbake på det. Akkurat dette har jeg også tenkt på. Jeg fatter ikke at de ikke skjønner det, det burde jo være helt opplagt! (Jeg landet på å ta vaksinen likevel da.) Anonymkode: 7f76f...686 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420361-ting-som-norske-antivaksere-sier/page/2/#findComment-149592345 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. august 2021 #47 Del Skrevet 13. august 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du støtter bare oppunder det jeg sier. Tallene du referer til er totalt misvisende, når litt nedsatt luktesans er en av dem. Det er faktisk helt normalt å ha litt dårligere luktesans en tid etter infeksjon. Når du drar inn ettervirkninger som er helt bagatellmessige etter infeksjon, så kan du gå inn på legemiddelverket å lese om alle mistenkte bivirkninger man har fått inn etter vaksinene (det begynner å bli noen tusen av dem). Gi meg så reelle tall som viser at kost/nytte går i favør av vaksinen for unge mennesker. Som jeg skrev over, har jeg hatt korona selv. Var littegrann forkjølet. Ingen ettervirkninger. Tror jeg kjenner rundt 40 stk i alle aldre som har hatt korona nå. INGEN ble mer enn forkjølet, og ingen har noen problemer i etterkant. Kjenner de veeldig godt etter så tror de at de lukter litt dårligere noen av dem. Så hvor de får disse tallene fra lurer jeg veldig på. På den andre siden, så kjenner jeg en som fikk blodpropp etter vaksine, en som ble innlagt med hjerteposebetennelse og en som ble innlagt med lammelser. Men nå blir jeg stemplet som en idiot av en antivakser. Anonymkode: eb9fd...867 Du kjenner 40 som har hatt korona? Wow. Hvordan har smittevernet vært i din omgangskrets? Jeg kjenner 3, siden vi driver med svogerforskning. En av de er nå på 5. måneden med en lukte- og smaksans som er helt på jordet. Vedkommende var ikke særlig syk, men mistet lukt og smak. Den har kommet delvis tilbake, men er feil. Personen kan lukte og smake på f. eks. et jordbær, men det smaker og lukter ikke det. Maten smaker ikke det den skal lenger, og selv om det kan høres ut som noe som nesten er litt artig, så er det langt fra det. Spesielt siden vedkommende er i ferd med å utdanne seg til kokk. En av de andre sliter fortsatt med pust og utholdenhet ett år etter, men det er på bedringens vei. Jeg kjenner sikkert 40 som er vaksinert. Ingen komplikasjoner ut over vond arm og laber form i en dag eller to. Anonymkode: 845d0...cd1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420361-ting-som-norske-antivaksere-sier/page/2/#findComment-149592350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. august 2021 #48 Del Skrevet 13. august 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Du kjenner 40 som har hatt korona? Wow. Hvordan har smittevernet vært i din omgangskrets? Jeg kjenner 3, siden vi driver med svogerforskning. En av de er nå på 5. måneden med en lukte- og smaksans som er helt på jordet. Vedkommende var ikke særlig syk, men mistet lukt og smak. Den har kommet delvis tilbake, men er feil. Personen kan lukte og smake på f. eks. et jordbær, men det smaker og lukter ikke det. Maten smaker ikke det den skal lenger, og selv om det kan høres ut som noe som nesten er litt artig, så er det langt fra det. Spesielt siden vedkommende er i ferd med å utdanne seg til kokk. En av de andre sliter fortsatt med pust og utholdenhet ett år etter, men det er på bedringens vei. Jeg kjenner sikkert 40 som er vaksinert. Ingen komplikasjoner ut over vond arm og laber form i en dag eller to. Anonymkode: 845d0...cd1 Nå har det altså vært hylt og skreket om tidenes verste pandemi, også er det rart at jeg kjenner 40 personer som har hatt korona..? OK. Det er jo ofte sånn at blir en smittet, så har vedkommende blitt smittet av noen og kanskje smittet feks familien sin eller..? Dessuten har jeg en ganske stor bekjentskapskrets i Sverige, og en del av dem er svenske. For all del, mulig alle jeg kjenner har vært ekstremt heldige, men har litt vanskelig for å tro på all mulig skremsel i avisene, når dette ikke er min erfaring i det hele tatt. Ang de du kjenner som er vaksinert: jeg kjenner selvsagt langt flere som er vaksinert enn som har hatt korona. Men nå er det altså meningen at vaksinen skal beskytte deg, ikke gjøre deg alvorlig syk. Anonymkode: eb9fd...867 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420361-ting-som-norske-antivaksere-sier/page/2/#findComment-149592358 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lessismore Skrevet 13. august 2021 #49 Del Skrevet 13. august 2021 Den perfekte mor, påan igjen skrev (1 time siden): Jeg er en av dem som foreløpig har valgt å takke nei, fordi jeg er skeptisk. Jeg rakker på ingen måte ned på dem som velger å ta vaksinen, uavhengig om de har tatt en nøye vurdering eller bare gjort som de får beskjed om. Vaksinen er bare midlertidig godkjent enda, fordi den er så fersk. At sykdommen kan være skummel er det bare konspirasjonsteoretikere som betviler. Alle oss andre, inkludert vanlige skeptikere, vet at noen blir alvorlig syke, og at for noen slipper ikke sykdommen ordentlig taket. Men å hevde at tap av luktesans fører til depresjon synes jeg er en svært forhastet konklusjon. Vi har alle mer eller mindre vært isolert siden covid brøt ut, og det vet man at øker risikoen for depresjon. At dem som taper luktesansen også kan bli deprimerte er vel ikke akkurat sjokkerende nyheter? Jeg synes også det er vanskelig å ha tillit til om jeg faktisk får all informasjon, når jeg har inntrykk av at alvorlige bivirkninger av vaksinen blir bagatellisert, og ofte sannsynliggjort i starten at ikke har med vaksine å gjøre. Hadde de bare åpnet for å vurdere det, hadde det vært langt enklere å stole på det de sa, siden de ikke stadig måtte gå tilbake på det. Jeg tenker akkurat som deg. Svogerforskning eller ikke, jeg kjenner rundt 20 som har vært smittet, og samtlige har opplevd korona som en mild sykdom. Alle. Ingen av dem har slitt i ettertid. Av de rundt 50 jeg kjenner som er vaksinert, er én død rett etter, to var topptrente, men orker ingenting nå, og ca 10-12 ble skikkelig dårlige med feber og sykdomsfølelse i mange dager. En av dem hadde feber hver dag i nesten to måneder. I tillegg har flere av damene rapportert inn blødningsforstyrrelser. Kall meg hva dere vil, men jeg har landet på at jeg avventer vaksinering. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420361-ting-som-norske-antivaksere-sier/page/2/#findComment-149592379 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg