Gå til innhold

Ting som norske antivaksere sier.

Anbefalte innlegg

Herregud. Ble gjort oppmerksom på den siden på FB i dag. Jeg trodde slike folk var svært få. De er mange og de er ravende gale. 
Verst er det der foreldre åpent forteller hva de gir barna av naturmedisin. Noen drikker også naturmedisin som IKKE er til innvortes bruk i følge pakningsvedlegg. Sitat «det står den ikke skal drikkes men et par dråper i olivenolje går fint» 

Det er folk som skal flytte fordi det er så mange vaksinerte rundt seg. Det er ei dame som ber om råd fordi mannen har tatt vaksine og hun vet ikke om hun burde gå fra han, hun er jo glad i han men hun kommer ikke til å være intim med han mer. 
Dette er folk som kan være naboen din liksom. Foreldre, sykepleier, leger. 
Blir skremt. 

Anonymkode: 860df...bd1

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420361-ting-som-norske-antivaksere-sier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Herregud. Ble gjort oppmerksom på den siden på FB i dag. Jeg trodde slike folk var svært få. De er mange og de er ravende gale. 
Verst er det der foreldre åpent forteller hva de gir barna av naturmedisin. Noen drikker også naturmedisin som IKKE er til innvortes bruk i følge pakningsvedlegg. Sitat «det står den ikke skal drikkes men et par dråper i olivenolje går fint» 

Det er folk som skal flytte fordi det er så mange vaksinerte rundt seg. Det er ei dame som ber om råd fordi mannen har tatt vaksine og hun vet ikke om hun burde gå fra han, hun er jo glad i han men hun kommer ikke til å være intim med han mer. 
Blir skremt. 

Folk er klin gærne. Kaller seg «våkne» og påberoper seg å være velinformerte, men har tydeligvis store utfordringer når det kommer til kildekritikk. 

Ei dame jeg jobber sammen med vil ikke vaksinere seg. Som hun sa til meg: «Jeg hører på ekspertene»… What?? Disse «ekspertene» er jo da disse konspirasjonsteoretikerne. Mannen hennes er selvsagt med på laget og sammen leser de konspirasjonsteorier hvorpå de sitter i sitt eget lille ekkokammer og bekrefter hverandre😂

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Blir skremt. 

De tenker selv vet du…

Annonse

Vi har en familievenn, single og barnløs. Gan har forandret seg utrolig mye de siste årene. Vi kjenner gan knapt igjen🙈.

Han har påstått at sukker og kokain er så godt som det samme i noen år. Det nytter ikke å diskutere med han. Dette har jeg greid å overse. Han har vært mot koronavaksinen hele tiden. Han mener karantene er tull. D-vitamin vil jo ta knekken på viruset.

Det siste nå, er at han benekter at vi har et menneskeskapt klimaproblem. Altså, HVA??! Er det mulig å benekte det??!

Jeg kjenner at jeg ikke orker å ha noe med han å gjøre, han er jo blitt fullstendig klin kokos..! Ganske trist og, for han var en så utrolig god venn, men har på en måte blitt radikalisert de siste årene.

Jeg har en teori om at det skyldes at han er singel og barnløs, at han ikke gar taklet det helt…

Anonymkode: c93b6...7df

Også finnes det også helt normale folk som er skeptiske til koronavaksinen fordi alt har gått veldig fort. Barna mine har fulgt det vanlige vaksinasjonsprogrammet (og jeg også). Vi er en helt normal familie uten sære dietter ell. Likevel kvier jeg meg veldig for å ta koronavaksinen og har utsatt det. Jeg har hatt korona og ble bare forkjølet, så med antistoffer i blodet forstår jeg ikke hvorfor jeg må ta den. 

Det er vanskelig å være skeptisk til denne vaksinen fordi man blir stemplet sammen med tullinger om man er det. 

Anonymkode: eb9fd...867

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Også finnes det også helt normale folk som er skeptiske til koronavaksinen fordi alt har gått veldig fort. Barna mine har fulgt det vanlige vaksinasjonsprogrammet (og jeg også). Vi er en helt normal familie uten sære dietter ell. Likevel kvier jeg meg veldig for å ta koronavaksinen og har utsatt det. Jeg har hatt korona og ble bare forkjølet, så med antistoffer i blodet forstår jeg ikke hvorfor jeg må ta den. 

Det er vanskelig å være skeptisk til denne vaksinen fordi man blir stemplet sammen med tullinger om man er det. 

Men vet du at du har antistoffer?? Har du tatt test på det? Kjenner flere som har vært skikkelig syke av korona, og noen av dem har IKKE antistoffer i blodet!

Hun ene har vært så syk, at hun ikke klarte jobbe på ca 1 år

Anonymkode: b2e55...485

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Men vet du at du har antistoffer?? Har du tatt test på det? Kjenner flere som har vært skikkelig syke av korona, og noen av dem har IKKE antistoffer i blodet!

Hun ene har vært så syk, at hun ikke klarte jobbe på ca 1 år

Anonymkode: b2e55...485

Har testet flere ganger (er med i forskningsprosjekt), så ja, jeg vet jeg har antistoffer. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Akkurat det samme tenker jeg. Jeg vil vente, men jammen tungt å stå imot presset nå. 

Anonymkode: 452d9...e60

Annonse

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Både jeg og mannen er nå fullvaksinert. Men som helsepersonell selv, må jeg innrømme at jeg er skeptisk! Hele familien har fulgt det vanlige vaksinasjonsprogrammet. Jeg er veldig takknemlig for vaksinasjonsprogrammet, og forsøker å argumentere for vaksine i de tilfeller jeg kommer i diskusjoner med skeptikere. De vaksinene vi har hatt i mange år, er velutprøvd og vi vet at de er sikre uten ukjente bivirkninger. 

Koronavaksinen er en hastverksvaksine, der det har vist seg at noen typer har hatt alvorlige bivirkninger. Vaksinen er så ny at vi vet lite om evt langtidsbivirkninger. Det er skummelt syns jeg.

Som sagt er jeg likevel nå fullvaksinert, og håper på det beste. Vaksinasjon er jo som jeg ser det, frivillig tvang, da man som uvaksinert blir nektet adgang til aktiviteter og reiser. 

Anonymkode: 4593b...dd1

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Både jeg og mannen er nå fullvaksinert. Men som helsepersonell selv, må jeg innrømme at jeg er skeptisk! Hele familien har fulgt det vanlige vaksinasjonsprogrammet. Jeg er veldig takknemlig for vaksinasjonsprogrammet, og forsøker å argumentere for vaksine i de tilfeller jeg kommer i diskusjoner med skeptikere. De vaksinene vi har hatt i mange år, er velutprøvd og vi vet at de er sikre uten ukjente bivirkninger. 

Koronavaksinen er en hastverksvaksine, der det har vist seg at noen typer har hatt alvorlige bivirkninger. Vaksinen er så ny at vi vet lite om evt langtidsbivirkninger. Det er skummelt syns jeg.

Som sagt er jeg likevel nå fullvaksinert, og håper på det beste. Vaksinasjon er jo som jeg ser det, frivillig tvang, da man som uvaksinert blir nektet adgang til aktiviteter og reiser. 

Langtidsbivirkninger av corona er langt mer skremmende, og mer utbredt enn langtidsbivirkninger av vaksinen. 

Anonymkode: 08e04...8b5

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Langtidsbivirkninger av corona er langt mer skremmende, og mer utbredt enn langtidsbivirkninger av vaksinen. 

Vi vet ennå ikke om reelle langtidsvirkninger, verken av sykdommen eller vaksine.

Har sett flere si de ikke ønsker å ta vaksinen siden de kjenner "noen" som fikk korona av vaksinen.
Altså, det er kjent at man får mer bivirkninger av denne vaksinen enn andre vaksiner, og at bivirkningene er veldig like korona. Muskelsmerter, feber, vondt i halsen og så videre, men det vil ikke si at man har fått korona av vaksinen...

Anonymkode: b6948...cf4

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Som helsepersonell bør du vel også vite at Corona-vaksinene ikke er en "hastevaksine", men basert på mange års forskning og et bredt internasjonalt samarbeid. 

https://www.faktisk.no/artikler/z9rod/hvordan-kunne-vaksinene-bli-klare-sa-fort

Anonymkode: 75770...b55

Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Vi har en familievenn, single og barnløs. Gan har forandret seg utrolig mye de siste årene. Vi kjenner gan knapt igjen🙈.

Han har påstått at sukker og kokain er så godt som det samme i noen år. Det nytter ikke å diskutere med han. Dette har jeg greid å overse. Han har vært mot koronavaksinen hele tiden. Han mener karantene er tull. D-vitamin vil jo ta knekken på viruset.

Det siste nå, er at han benekter at vi har et menneskeskapt klimaproblem. Altså, HVA??! Er det mulig å benekte det??!

Jeg kjenner at jeg ikke orker å ha noe med han å gjøre, han er jo blitt fullstendig klin kokos..! Ganske trist og, for han var en så utrolig god venn, men har på en måte blitt radikalisert de siste årene.

Jeg har en teori om at det skyldes at han er singel og barnløs, at han ikke gar taklet det helt…

Anonymkode: c93b6...7df

Jeg kjenner en som mener akkurat det samme og han har både kone og barn. I tillegg tror han at han får ormer (?!) opp i hjernen av å ta pcr testene og fra munnbind. Og at Michelle Obama er transe, og Donald Trump er super. Jadda… 

Anonymkode: 10734...941

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Som helsepersonell bør du vel også vite at Corona-vaksinene ikke er en "hastevaksine", men basert på mange års forskning og et bredt internasjonalt samarbeid. 

https://www.faktisk.no/artikler/z9rod/hvordan-kunne-vaksinene-bli-klare-sa-fort

Anonymkode: 75770...b55

Men den endelige vaksinen, spisset helt inn mot å fungere mot koronaviruset, var ikke ferdig. Av den enkle grunn at man først må kjenne smittestoffer før man kan skreddersy en vaksine.

Dessuten har vi dessverre blitt vitne til at noen typer av vaksinen hadde svært alvorlige bivirkninger, som førte til dødsfall. Det er først under utprøving av ferdig vaksine man til fulle ser virkninger. Dette har av naturlige årsaker ikke vært mulig med den koronavaksinen som brukes i dag.

Vi får håpe og tro at det går bra, og at det ikke dukker opp bivirkninger på sikt!

De er overrepresentert i kommentarfeltet, man får jo inntrykk av det motsatte av hva som er realiteten. 90 % takker ja, men i feltet virker det som 90 % er mot. 

Anser de som like relevante informasjonskanaler som klimafornektere. Har man tillit til vitenskap og forskning råder det faktisk ingen tvil i disse spørsmålene. De er veldig glad i sprøyteemojien i hvert fall, like lei av den som Listhaugs nye favorittuttrykk, venstreradikale sosialister 🤢🤮

Jeg jobber med meg selv for å la denne type støy passere hjernen min uten å la seg irritere, mislykket foreløpig. Tar gjerne i mot tips for å få denne under min absolutte nedre persepsjonsgrense. 

Anonymkode: 100dc...e10

mamma til adhd gutt<3 skrev (23 timer siden):

De tenker selv vet du…

Slutt å bruke verbet "tenke" i negativ retning. Jeg skjønner at noen ønsker seg totalitærsamfunn der man slipper å tenke, men det er altså ikke veien å gå. Hilsen fullvaksinert. 

Anonymkode: 0bfe8...0ab

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det vet man virkelig ikke. Korona kom for 1,5 år siden, vaksinen kom for 8 måneder siden. I tillegg blir meldte bivirkninger, for eksempel blødningsforstyrrelser, avfeid. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det vet man virkelig ikke. Korona kom for 1,5 år siden, vaksinen kom for 8 måneder siden. I tillegg blir meldte bivirkninger, for eksempel blødningsforstyrrelser, avfeid. 

Jo, man vet ganske mye. Men den informasjonen ligger ikke på Facebook. Derfor har du nok ikke fått den med deg

• Opprett ny...