Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud!

Jeg er 41år og har en datter på 7. I våres møtte jeg en fantastisk mann og jeg er så ufattelig verpesyk. Det er helt slitsomt. Jeg drømmer meg bort og tenker på baby maaange ganger hver dag. Kjæresten min har mer enn anntydet at han kunne tenke seg en til. Noen som har fått barn i så voksen alder og vil dele? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var «kun» 36 år, men de årene har kanskje litt å si? Jeg er usikker. Har også eldre barn og begynte på nytt. Da vi mistet forstod jeg hvor mye jeg faktisk ønsket det.

Tenker uansett at så lenge du kan bli gravid på naturlig vis så skal du ikke tenke så mye på alderen. Har du økonomi, overskudd og energi til et svangerskap og et nytt barn så sier jeg kjør på :) Ville også vært «helt sikker» på at dette er mannen du skal dele livet med. I gåsetegn fordi uforutsette ting selvsagt kan skje.

Det er nydelig å være voksen mor, har uten tvil vært både roligst og tryggest med yngste.

Anonymkode: 45276...e5b

Skrevet

Jeg fikk siste som 41-åring. Herlig baby og det var mitt letteste av svangerskapene. Babytiden har heller ikke vært tøffere som godt voksen mor. Har nå to nesten voksne barn og to små og er veldig glad for at ikke alderen stoppet oss fra å få de to siste. 

Vær bare klar over at du har dårlig tid hvis du skal få barn. Fruktbarheten synker drastisk fra 38 år og de færreste kan få barn når de er 43. Selv har jeg mistet mange ganger før vi fikk nr tre. Lykke til med valget! 🙂

Anonymkode: 965d4...110

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg var «kun» 36 år, men de årene har kanskje litt å si? Jeg er usikker. Har også eldre barn og begynte på nytt. Da vi mistet forstod jeg hvor mye jeg faktisk ønsket det.

Tenker uansett at så lenge du kan bli gravid på naturlig vis så skal du ikke tenke så mye på alderen. Har du økonomi, overskudd og energi til et svangerskap og et nytt barn så sier jeg kjør på :) Ville også vært «helt sikker» på at dette er mannen du skal dele livet med. I gåsetegn fordi uforutsette ting selvsagt kan skje.

Det er nydelig å være voksen mor, har uten tvil vært både roligst og tryggest med yngste.

Tusen takk for deling!

Anonymkode: 6e6fc...4dc

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg fikk siste som 41-åring. Herlig baby og det var mitt letteste av svangerskapene. Babytiden har heller ikke vært tøffere som godt voksen mor. Har nå to nesten voksne barn og to små og er veldig glad for at ikke alderen stoppet oss fra å få de to siste. 

Vær bare klar over at du har dårlig tid hvis du skal få barn. Fruktbarheten synker drastisk fra 38 år og de færreste kan få barn når de er 43. Selv har jeg mistet mange ganger før vi fikk nr tre. Lykke til med valget! 🙂

Anonymkode: 965d4...110

Tusen takk!

Jeg er så klar over at jeg ser på verden med rosa briller og kan lett se skrekk-scenario for meg, så det var veldig godt å lese at det kan gå fint også ♥️

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Takk for påminnelse om «helt sikker»! Jeg har aldri vært så sikker før, men likevel kjenner jeg godt på ansvaret for hun jeg allerede har og at et barn til kan få frem sider jeg hverken har sett hos henne eller min kjære - eller meg selv…

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Takk for påminnelse om «helt sikker»! Jeg har aldri vært så sikker før, men likevel kjenner jeg godt på ansvaret for hun jeg allerede har og at et barn til kan få frem sider jeg hverken har sett hos henne eller min kjære - eller meg selv…

Er i samme situasjon og er uplanlagt gravid nå. Er 40 år. Er fortsatt i tenkeboksen. 

Anonymkode: c7542...590

Skrevet

Ble mamma igjen rett før jeg ble 43 år og så langt har det gått kjempefint. Koser meg utrolig mye med en liten en igjen. Svangerskapet var litt tyngere enn da jeg var i slutten av 20 år årene men det gikk helt fint og fødselen gikk helt utrolig bra😊 Kan bare snakke for meg selv, men føler jeg har en annen ro enn da jeg var yngere og er veldig bevisst det å sette pris på den spesielle tiden med baby for det går så fort! 

Skrevet

Samboer og jeg fikk vårt fellesbarn sammen når jeg var 40 år. Alt fint med svangerskap, drømmefødsel og i ettertid. Barnet vårt knyttet sammen resten av barna våre, en fellesnevner for alle sammen. En flott gjeng og ville ikke valgt noe annerledes.

Jeg tenker kjør på jeg, barn er en velsignelse i livet❤️ Lykke til!

Anonymkode: 49bfc...5b3

Skrevet

Din alder trenger ikke være et problem, men fakta er at man blir mindre fertil samt at sjansen for å få et friskt barn minsker med alderen. 

Jeg fikk et friskt barn da jeg var nesten 42, men mistet først tvillinger i spontanabort og så en i senabort pga kromosomfeil. Så dere bør tenke over hva dere vil gjøre ved et ev kromosomavvik  

Du har også vært sammen med kjæresten i svært kort tid. Uansett hvor forelsket man er så kjenner man ingen veldig godt etter et halvt år. 

Anonymkode: 295ee...559

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...