Gå til innhold

Horer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har en diskusjon med min samboer. Han mener han kan være stolt over og aldri ha betalt for sex. Jeg mener at det kan han ikke være stolt over for det sier seg selv at man ikke betaler for det. 

Han mener bestemt at jeg tar feil og at jo visst er det noe å være stolt over. 

Hva blir riktig her? 

Anonymkode: b42a5...857

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en ekstremt pussig diskusjon, men i den grad noen har rett, er det deg. 

Anonymkode: 3883d...2ed

Skrevet

Det sier ikke seg selv det. Det er en grunn til at mange kan være prostituert- fordi mange er villig til å betale for sex. Veldig mange. Hvis alle kompisene hans har betalt for sex og han alltid har stått i mot presset, så er jo det noe å være stolt av. 

Anonymkode: d2ae9...bc9

Skrevet

Er dette virkelig noe å diskutere?

Jeg tar det som en selvfølge at en mann med gode verdier ikke har betalt for å ha sex med noen.

Samtidig er det dessverre en kjennsgjerning at det er en del menn som har gjort dette. Hvis din samboer vet om flere/mange som har betalt for gitt, da tenker jeg han kan være litt stolt av å ikke ha latt seg presse på f.eks. gutteturer når de var unge osv.

Dere har vel begge noe rett og like mye feil.

Pass på at dere ikke lager problemer av noe som virkelig ikke er et problem. Fokuser heller på at dere tydeligvis har felles holdninger/verdier rundt dette, noe som jo er positivt.

Anonymkode: 79dfd...593

Skrevet

Dette er like teit som f.eks å være stolt av å ikke ha vært utro.  

Det er en selvfølge for de aller fleste at sånt ikke er greit. 

Eller er det at han liksom er så sexy at han ikke har trengt å betale, er det det han er stolt over? 

Skrevet

Like dumt som at du skal være stolt over å ikke ha betalt for sex, eller tatt betalt for sex.

Anonymkode: 1725e...c1c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hei! 

Jeg har en diskusjon med min samboer. Han mener han kan være stolt over og aldri ha betalt for sex. Jeg mener at det kan han ikke være stolt over for det sier seg selv at man ikke betaler for det. 

Hva blir riktig her? 

Jeg er enig med din sambo🙈

Anonymkode: 25aad...f4b

Skrevet

Ca 13% av alle menn har betalt for sex..🙈😣 Det er over 1 av 10😢 Antagelig har mannen din flere kompiser som har gjort dette. At det er kriminelt er tydeligvis ingen hindring. 

At mannen din sier slik betyr kanskje at han har holdt på å falle for fristelsen selv..

Fæl verden vi lever i😣

Anonymkode: 1384f...df1

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hei! 

Hva blir riktig her? 

Er han også stolt over at han aldri har dengt barna, aldri har satt fyr på naboens hus eller krasjet en bil med vilje? Han virker som et riktig bra catch han der 😄❤️ Nei, men spøk til side. Hvis han har vokst opp i en gangsterfamilie, der prostituerte gikk ut og inn, dop ble solgt hjemme i stua og du kunne snorte kokain av kjøkkenbenken til frokost, så kan han være stolt av at han aldri har ligget med en prostituert. Men sånne oppvekster er det ikke mange i Norge som har, så nei, nei han kan ikke være stolt. Be han gå å legge seg. Det er det dummeste jeg har hørt 😂

Anonymkode: ff48d...798

Skrevet

Det er fint å være stolt av seg selv, da. Folk flest har vel lett for å være stolt av ting de har gjort og ikke ting de ikke har gjort, men om han blir litt rakere i ryggen av å aldri ha betalt noen for sex, så har han vel vært i noen situasjoner der det virkelig krevde alt han hadde av viljestyrke for å stå imot. 

Skrevet

Ikke mer å være stolt av enn aldti å ha betalt en finnansrådgiver eller en hjemehjeøp for deres tjenester.

Anonymkode: d675f...4bf

Skrevet

Det er tapere som betaler for sex. Skjønner at han er stolt(eller stolt blir feil ord, smart nok er bedre).

Anonymkode: 9fb57...d5a

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ikke mer å være stolt av enn aldti å ha betalt en finnansrådgiver eller en hjemehjeøp for deres tjenester.

Kjøp av finansielle tjenester og hjemmehjelp er lovlig. 

Skrevet

Altså, jeg blir målløs av hva folk blir stolte av her i livet. Har man virkelig så få ambisjoner i livet at de er stolte av å aldri ha kjøpt sex? Hva mer skal de være stolte av? At de klarer å tørke seg på do og kle på seg selv?

Skrevet

David sedaris skrev om hvor trist det er når du viiiirkelig må anstrenge deg for å finne ting du kan være stolt over. 

Tror han skrev om en som var stolt over å aldri ha injisert heroin...i øyeeplet... 

Anonymkode: b8a79...756

Skrevet
Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

David sedaris skrev om hvor trist det er når du viiiirkelig må anstrenge deg for å finne ting du kan være stolt over. 

Tror han skrev om en som var stolt over å aldri ha injisert heroin...i øyeeplet... 

Anonymkode: b8a79...756

Nettopp. Når man er stolt av å ikke være utro, ikke denge kjerringa og ikke kjøpe sex, så har man virkelig ikke oppnådd mye her i livet. 

Skrevet

Tenker du er imponert. Jeg er stolt av aldri å ha drept noen. Har da kjent på lysten, men har aldri gitt etter 👍🏻

Skrevet
Milfy Way skrev (13 timer siden):

Kjøp av finansielle tjenester og hjemmehjelp er lovlig. 

Ja, og det burde sexkjøp også være etter min mening.

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Ja, og det burde sexkjøp også være etter min mening.

Hva som burde ha vært er totalt irrelevant mtp gjeldende lovverk. 

Skrevet
Milfy Way skrev (3 minutter siden):

Hva som burde ha vært er totalt irrelevant mtp gjeldende lovverk. 

Det er klart loven må følges som den er, men loven er ikke hugget i sten. Den kan endres. Hva som er lovlig og ikke påvirker heller ikke så mye hva som er moralsk riktig å gjøre eller hva du kan være stolt av. Det er ganske mye som er ulovlig men sombfolkblikevell gjør, enten fordi de ikke har satt seg inn i lovverket, fordi de føler seg presset eller bare for egen lyst eller vinning. Det kan man så absolutt være stolt over å ha stått imot.

Det er for eksempel forbudt å kjøre over fartsgrensen. De færreste av oss klarer å holde det hver eneste dag. Hvis noen faktisk aldri haddekjørt for fort hadde det etter min mening vært noe å være stolt av.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er klart loven må følges som den er, men loven er ikke hugget i sten. Den kan endres. Hva som er lovlig og ikke påvirker heller ikke så mye hva som er moralsk riktig å gjøre eller hva du kan være stolt av. Det er ganske mye som er ulovlig men sombfolkblikevell gjør, enten fordi de ikke har satt seg inn i lovverket, fordi de føler seg presset eller bare for egen lyst eller vinning. Det kan man så absolutt være stolt over å ha stått imot.

Det er for eksempel forbudt å kjøre over fartsgrensen. De færreste av oss klarer å holde det hver eneste dag. Hvis noen faktisk aldri haddekjørt for fort hadde det etter min mening vært noe å være stolt av.

På hvilken måte er det moralsk riktig med menneskehandel? 

Anonymkode: 7bbb5...579

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

På hvilken måte er det moralsk riktig med menneskehandel? 

Jeg ser på salg og kjøp av sex som en tjeneste som andre. Selv om du betaler for sex eier du ikke personen. Det er en avtale som begge parter ønsker, på linje med andre arbeidspppdrag.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ser på salg og kjøp av sex som en tjeneste som andre. Selv om du betaler for sex eier du ikke personen. Det er en avtale som begge parter ønsker, på linje med andre arbeidspppdrag.

Man selger kroppen sin - altså salg av mennesker. Du lukker altså øyne på alt av menneskehandel, voldtekter og misbruk som følger sexbransjen? Hadde du syntes det var greit hvis din datter solgte sex? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Man selger kroppen sin - altså salg av mennesker. Du lukker altså øyne på alt av menneskehandel, voldtekter og misbruk som følger sexbransjen? Hadde du syntes det var greit hvis din datter solgte sex? 

Du selger tjenester du gjør med kroppen din. Det gjør du også hvis du er fyseoterapaut eller snekker.

Jeg ville advart min datter mot å selge sex. Ikke fordi det var galt, men på grunn av det sosiale stigmaet og utryggheten det er i arbeidet som skyldes at det ikke kan gjøres i ordnede former. Å selge sex er heller ikke ulovlig.

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Du selger tjenester du gjør med kroppen din. Det gjør du også hvis du er fyseoterapaut eller snekker.

Jeg ville advart min datter mot å selge sex. Ikke fordi det var galt, men på grunn av det sosiale stigmaet og utryggheten det er i arbeidet som skyldes at det ikke kan gjøres i ordnede former. Å selge sex er heller ikke ulovlig.

Aaa, så at din datter selger sex hadde ikke vært greit? Sikkert fordi du ikke ønsker at din datter skal ha sex med ekle halvgamle menn som hun avskyr, ødelegge selvbildet sitt og sånt? Men at andres døtre må lide seg gjennom det, er greit?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...