Anonym bruker Skrevet 13. august 2021 #51 Del Skrevet 13. august 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Når du ikke har mer enn et latterfjes å komme med så viser du jo bare hvor lite du faktisk vet, eller ønsker å vite, om denne etaten. Hvor mye du velger å leve i uvitenhet. Flere må være villige til å snakke om det som faktisk skjer i den etaten, for bare slik kan vi få til en konstruktiv endring som vil få folk raskere ut i yrkeslivet eller tilbake til jobb. Slik systemet mange steder ikke fungerer undergraver det velferdsstaten. Og verre blir det så lenge folk er som deg, bc4, som ikke vil forholde seg til virkeligheten, ikke vil høre noe om den, ikke vil se den. Jeg ønsker ingen noe vondt. Men slike som deg hadde hatt godt av å få opp øynene for hva som faktisk skjer. Det er bare å håpe at du aldri havner i en lignende situasjon og må forholde deg til feil Nav-saksbehandler/-kontor. Hold deg og dine evig friske Anonymkode: 8f22e...fff Du mener at det finnes en ukultur i nav som går ut på å plage klientene mest mulig. Igjen - SLUDDER! Anonymkode: 9d2db...bc4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420324-nav-ringte/page/3/#findComment-149592427 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. august 2021 #52 Del Skrevet 13. august 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Men hvorfor ble det ikke tatt ut til media da? At syke brukere ikke orker den kampen kan man forstå, men gjorde attføringsbedriften noe med det? Anonymkode: c37cf...fc2 Attføringsbedriften risikerte å miste videreføring av kontrakten (den hadde veldig gode resultater, bedre enn sine konkurrenter i fylket den gangen), så den kom også i en skvis hvor den ønsket å beskytte egne ansatte og alle brukerne som de faktisk fikk hjulpet. De tok en del kamper direkte med Nav-kontoret, men ble nesten alltid møtt med fordekte trusler om ikke videreføring av kontrakt hvis de ikke aksepterte (det uakseptable). Flere saker ga de seg ikke på, andre måtte de gi seg på. Nav-kontoret hadde gjort et "kupp" og innhentet en leder som visstnok skulle revolusjonere samarbeidet mellom Nav og attføringsbedriftene, skulle bedre situasjonen innad også, samt skulle jobbe mot brukere. Da det viste seg at vedkommende var helt udugelig og bare førte til konflikter på alle kanter, og også attføringsbedriften ga klar beskjed om at det var umulig å samarbeide konstruktivt med denne personen, så valgte Nav-kontoret å forfremme vedkommende. Begrunnelsen var at da ville problemene bli løst på det nivået denne jobbet. Det ble heller verre, for vedkommende fortsatte sin elendige jobb fra sin høyere stilling som ble enda mer ødeleggende (det var etter denne ble ansatt og så forfremmet at så mange ga opp og sa opp jobben sin ved det kontoret, eller ble sykemeldte (de ble reelt syke av jobben, så elendig var forholdene der) og så søkte seg bort). Det var de dyktigste som sluttet, og det gjorde jo at de som satt igjen mente de var enda mer berettiget sin ukultur. Forholdene der var nok ekstreme, men vet også om flere andre kontorer som har hatt mye av samme problematikken, men der vet jeg ikke hva som er gjort for å få slutt på det. Det ene kontoret fikk skiftet ut en del av de ansatte pga. alder, og der virket det som om yngre greide å snu en del av ukulturen som hadde fått råde frem til da. Anonymkode: 8f22e...fff Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420324-nav-ringte/page/3/#findComment-149592429 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. august 2021 #53 Del Skrevet 13. august 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Du mener at det finnes en ukultur i nav som går ut på å plage klientene mest mulig. Igjen - SLUDDER! Anonymkode: 9d2db...bc4 Du får jobbe litt mer med leseforståelsen din. Igjen - om ingen ønsker å ta tak i det, så vil problematikken med at stadig flere faller ut av arbeidslivet bare fortsette. Nav-reformen har på de viktigste områdene ikke hatt den effekten man ønsket å oppnå (selv om den har fungert forholdsvis bra på en del andre, mindre krevende områder). De viktigste områdene er i flere tilfeller heller blitt dårligere av reformen. Anonymkode: 8f22e...fff Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420324-nav-ringte/page/3/#findComment-149592430 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. august 2021 #54 Del Skrevet 13. august 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du får jobbe litt mer med leseforståelsen din. Igjen - om ingen ønsker å ta tak i det, så vil problematikken med at stadig flere faller ut av arbeidslivet bare fortsette. Nav-reformen har på de viktigste områdene ikke hatt den effekten man ønsket å oppnå (selv om den har fungert forholdsvis bra på en del andre, mindre krevende områder). De viktigste områdene er i flere tilfeller heller blitt dårligere av reformen. Anonymkode: 8f22e...fff Man ser jo her på de eviglange innleggene dine at her er det du som er problemet og ikke div saksbehandlere på nav. Du kverulerer og bruker mange ord på å si lite, så de er vel så lei deg at de gjør alt for å unngå deg. Om du hadde oppført deg som et normalt menneske hadde du blitt behandlet med respekt tilbake. Anonymkode: 9d2db...bc4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420324-nav-ringte/page/3/#findComment-149592432 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. august 2021 #55 Del Skrevet 13. august 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Man ser jo her på de eviglange innleggene dine at her er det du som er problemet og ikke div saksbehandlere på nav. Du kverulerer og bruker mange ord på å si lite, så de er vel så lei deg at de gjør alt for å unngå deg. Om du hadde oppført deg som et normalt menneske hadde du blitt behandlet med respekt tilbake. Anonymkode: 9d2db...bc4 Å beskrive slike ting i få ord er nesten ikke mulig, fordi sakene ofte blir så omfattende. Jeg har oppført meg normalt hele veien, men jeg har også krevd at saksbehandlere f.eks. skal følge lovverket (noe de ofte ikke har gjort, og som er vel dokumentert). Ene gangen hadde Nav innkalt tre Nav-leger, et par sjefer, i tillegg til tre saksbehandlere i et møte med meg og min lege. De tre Nav-legene nærmest freste over den elendige jobben som Nav-kontoret hadde gjort til da, de sa enkelt og greit "Det er ingen grunn til at dette burde vært en sak, alt bruker og hennes lege har hevdet er korrekt, så ingen grunn til at noen av oss er her - så hva er den egentlige årsaken til at vi er blitt kalt inn til dette møtet?" Min lege responderte da med å si at det lurte han også veldig på. Ingen av de andre Nav-ansatte ville svare på det, selv ikke på direkte henvendelser fra deres egne leger. Da hadde min lege også på forhånd påpekt flere direkte løgner (lovstridig) som saksbehandler var tatt i å si/skrive, både til meg og min lege. Så hvem kverrulerer? Anonymkode: 8f22e...fff Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420324-nav-ringte/page/3/#findComment-149592442 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. august 2021 #56 Del Skrevet 13. august 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Å beskrive slike ting i få ord er nesten ikke mulig, fordi sakene ofte blir så omfattende. Jeg har oppført meg normalt hele veien, men jeg har også krevd at saksbehandlere f.eks. skal følge lovverket (noe de ofte ikke har gjort, og som er vel dokumentert). Ene gangen hadde Nav innkalt tre Nav-leger, et par sjefer, i tillegg til tre saksbehandlere i et møte med meg og min lege. De tre Nav-legene nærmest freste over den elendige jobben som Nav-kontoret hadde gjort til da, de sa enkelt og greit "Det er ingen grunn til at dette burde vært en sak, alt bruker og hennes lege har hevdet er korrekt, så ingen grunn til at noen av oss er her - så hva er den egentlige årsaken til at vi er blitt kalt inn til dette møtet?" Min lege responderte da med å si at det lurte han også veldig på. Ingen av de andre Nav-ansatte ville svare på det, selv ikke på direkte henvendelser fra deres egne leger. Da hadde min lege også på forhånd påpekt flere direkte løgner (lovstridig) som saksbehandler var tatt i å si/skrive, både til meg og min lege. Så hvem kverrulerer? Anonymkode: 8f22e...fff For. Noe. Sludder. Det er faktisk helt umulig å tro at du har møtt på så mange udugelige saksbehandlere. Jeg tenker at du får ta en god og lang titt på deg selv. Svaret på problemene dine ligger nok litt nærmere enn du tror. Anonymkode: 9d2db...bc4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420324-nav-ringte/page/3/#findComment-149592451 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. august 2021 #57 Del Skrevet 13. august 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): For. Noe. Sludder. Det er faktisk helt umulig å tro at du har møtt på så mange udugelige saksbehandlere. Jeg tenker at du får ta en god og lang titt på deg selv. Svaret på problemene dine ligger nok litt nærmere enn du tror. Anonymkode: 9d2db...bc4 At du vil fornekte det som kun er sannhet, det er jo ditt handikap, ikke mitt. God bedring Som sagt, med slike holdninger som du og andre i tråden viser vil samfunnet tape, ikke bare enkeltbrukere i systemet. Hi - beklager at tråden din er blitt avsporet. Jeg ga deg råd tidlig i tråden. Bruk mulighetene som ligger i Aktivitetsplanen for kontakt med saksbehandler - og ellers, fortsett å være frempå selv, pass på frister, dokumenter og oppdater for Nav alt som er relevant for saken din. Lykke til videre! Anonymkode: 8f22e...fff Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420324-nav-ringte/page/3/#findComment-149592458 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. august 2021 #58 Del Skrevet 13. august 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): At du vil fornekte det som kun er sannhet, det er jo ditt handikap, ikke mitt. God bedring Som sagt, med slike holdninger som du og andre i tråden viser vil samfunnet tape, ikke bare enkeltbrukere i systemet. Hi - beklager at tråden din er blitt avsporet. Jeg ga deg råd tidlig i tråden. Bruk mulighetene som ligger i Aktivitetsplanen for kontakt med saksbehandler - og ellers, fortsett å være frempå selv, pass på frister, dokumenter og oppdater for Nav alt som er relevant for saken din. Lykke til videre! Anonymkode: 8f22e...fff Sludder er og blir sludder, selv om du prøver å pakke det inn i mange ord. Ta telefonen når NAV ringer, det er det eneste rådet hi trenger. Ikke sitt som en dust og se på at den ringer. Anonymkode: 9d2db...bc4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420324-nav-ringte/page/3/#findComment-149592465 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå