Gå til innhold

Når i svangerskapet ble du kvalm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter på kvalmen, men den kommer ikke. 

Anonymkode: 748aa...769

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uke 6. Varte til ca uke 11-12

Anonymkode: 4b761...835

Skrevet

Var aldri kvalm 😃

Anonymkode: 19a80...ec6

Skrevet

Før flekken på lakenet var tørr, omtrent. Og deretter kvalm døgnet rundt i tre måneder.

Anonymkode: 85bb6...e35

Skrevet

Første svangerskap kom kvalmen en uke før forventet mens, tok test den dagen jeg forventet mens og den var kongeblå før jeg var ferdig å tisse og bare bekreftet det jeg allerede visste. Endte med ganske ekstrem kvalme da, som varte hele svangerskapet, anbefales ikke.

Andre og tredje svangerskap var mer normale, kvalm fra uke 5-6 til uke 14-15

Fjerde svangerskap var nesten uten symptomer første 20 ukene. Hadde det ikke vært for tidlig ul og manglende mens hadde jeg nesten ikke trodd på at jeg var gravid. Siste 20 ukene merket jeg jo svangerskapet, tyngden, halsbrann osv, men veldig lite kvalme. Hadde noen perioder hvor jeg følte meg veldig "studd" og ikke orket spise så mye om gangen, men ikke direkte kvalme.

Veldig forskjellige svangerskap her altså.

Anonymkode: 8cff6...37d

Skrevet

Første fra uke 11 og ut svangerskapet

Andre fra uke 4 og ut svangerskapet

Tredje fra uke 4 til uke 12, så tok halsbrannen over

Anonymkode: c6772...9d0

Skrevet

Var aldri kvalm. Litt småuggen bare mellom uke 6 og 9, men ikke rare greiene :)

Skrevet

Begynte å føle meg kvalm og uvel i uke 4. I uke 5-6 begynte jeg å kaste opp 6 ganger for dagen. 

Anonymkode: 9d61f...893

Skrevet

Kvalmen kom i uke 7 begge gangene, var kvalm til uke 26 første gang (gutt), og uke 12 andre gang (jente). 

Anonymkode: 49d61...423

Skrevet

Var aldri kvalm. 

Anonymkode: 60a34...ddf

Skrevet

Omtrent da jeg testet positivt, med alle 3. Med nr 2 var det slik jeg skjønte jeg var gravid. Har hatt ekstrem svangerskapskvalme i alle svangerskap, ikke gøy. 

Anonymkode: 6ec97...965

Skrevet

Kom i uke 4, spydde hele tiden. I andre svangerskap så ble jeg innlagt allerede i uke 5.

Anonymkode: 813ac...611

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Før flekken på lakenet var tørr, omtrent. Og deretter kvalm døgnet rundt i tre måneder.

Anonymkode: 85bb6...e35

Samme her. Ble innlagt ett par ganger også. 🤢

Anonymkode: 0f546...53a

Skrevet

Første gang aldri noe særlig kvalm, kun veldig rart forhold til mat noen uker - alt bød meg imot, kunne bare spise spaghetti med ren tomatsaus og alle former for kjøtt var utrolig ekkelt å tenke på. Litt uvel ved lavt blodsukker.

I neste svangerskap våknet jeg og var kvalm om morgenen 5+6. Kvalmen ble heldigvis ikke altfor ille, kastet opp noen ganger i uken til ganske langt uti - men det kom oftest helt brått på uten mye kvalme, utløst gjerne av en eller annen lukt. Denne gangen ble det tvillinger. 

Anonymkode: 7b037...d0a

Skrevet

Kom aldri. Min mor spydde til hun kom på fødestua så jeg gruet meg noe skikkelig men jeg hadde flaks.

Skrevet

Ble mer og mer kvalm for hvert svangerskap. Begynte i uke 5 og ga seg i uke 10 med første, begynte uke 4 og ga seg uke 16 med andre, og begynte uke 3 og ga seg rundt uke 22 med tredje. Med tredje fikk jeg kvalmestillende tabletter i uke 16 da det ikke hadde gitt seg. 

Anonymkode: 67358...189

Skrevet

I uke 6 med begge.

Anonymkode: b51a7...671

Skrevet

Hadde ikke kvalme men fikk brekninger. Null kontroll på de. Spesielt på morgenen for da har jeg alltid slim som må ut, har astma. Brakk meg da til jeg kastet opp. Ekstremt følsom i halsen. 

Anonymkode: 6261d...043

Skrevet

5 dager etter unnfangelsen. 😬

Ikke alle blir kvalme da. Hadde ikke giddi å ventet på noe som kanskje aldri kommer. Jeg var så kvalm at jeg vurderte abort når det sto på som verst. 

Anonymkode: 26403...cb9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...