Gå til innhold

Altså..jeg holder ikke ut.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer det ikke. Jeg er på randen. Har måtte gå fra samboer som ikke var grei. Naboene lovet å hjelpe meg bare jeg gikk fra han. Men de hjelper meg ikke. Jeg klarer ikke å ta meg av søle barna alene. Jeg gråter meg i seng. Jeg verker i kroppen. Har betennelse flere plasser og klarer ikke denne meklingen mellom barna mer. Jeg holder ikke ut. Hjertet mitt dunker hardt og jeg er mye svimmel. Barna er små. Har 4 barn 100%. De er under skolealder. Hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: be817...744

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med familie, venner, Home Star, barneverntjenesten el. for hjelp. Barna dine trenger hjelp 

Anonymkode: fc295...ff7

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ta kontakt med familie, venner, Home Star, barneverntjenesten el. for hjelp. Barna dine trenger hjelp 

Ja. Barna mine trenger det. Men ingen gir de hjelp. Jeg har "ropt" på hjelp i 1 år.  Jeg har spurt de jeg kan 😭😭😭😭

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja. Barna mine trenger det. Men ingen gir de hjelp. Jeg har "ropt" på hjelp i 1 år.  Jeg har spurt de jeg kan 😭😭😭😭

Hvem har du spurt om hjelp? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hvem har du spurt om hjelp? 

Helsestasjonen. Familie. Barnevernet. Familievernkontoret. Jeg har ikke venner. 

Skrevet

Prat med fastlegen din, så du får orden på dine fysiske (og psykiske) plager. Ikke rart du ikke har overskudd hvis du er syk. Fastlegen kan kanskje dokumentere et evnt behov for avlasting, og hjelpe deg med å søke hjelp hos rette instans. 

Anonymkode: fedbc...869

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Prat med fastlegen din, så du får orden på dine fysiske (og psykiske) plager. Ikke rart du ikke har overskudd hvis du er syk. Fastlegen kan kanskje dokumentere et evnt behov for avlasting, og hjelpe deg med å søke hjelp hos rette instans. 

Anonymkode: fedbc...869

Jeg har sagt det til fastlegen og jeg går til fysioterapeut 1 gang i uken. 

Men er det ikke bare barnevernet som kan gi avlastning?

Hvorfor tror du at jeg har psykiske plager?

Skrevet

Går ikke barna i bgh? Snakk med de og be de støtte oppunder din forespørsel om hjelp fra bv, famileteam osv. De kan (de skal) kunne hjelpe deg med det ❤

Anonymkode: af8f2...4c2

Skrevet

Hva er det egentlig du sliter med? Er det økonomi, savn, tidsklemma eller at du ikke klarer oppdragelsen alene?

Har du jobb og barnehage?

Anonymkode: 19160...32e

Skrevet

Hvor gamle er de, går de ikke i barnehage?

Du trenger tydeligvis en time-out, det kan du få ved å bli sykemeldt og levere ungene i barnehagen. Da kan du sove, samle krefter, rydde huset og gjøre de tingene som skal til for å være en god mamma.

Du har ganske tette og små barn, det er en ganske intens periode. Jeg har 4 barn selv, 8 år mellom eldste og yngste, men vi har alltid vært to stykker så jeg skjønner at du føler du har møtt veggen litt nå som du er alene.

Noen ganger må man bare overleve, ta en dag av gangen og la tiden gå. Noen ganger er man så sliten at man ikke kan kjenne etter, for da knekker man litt sammen. Så ikke kjenn etter, bare få gjort det som skal gjøres og hvil når du kan hvile.

Har du ikke barnehageplass til alle må det ordnes i morgen den dag, som alenemor til fire under skolealder vil du prioriteres i køen der.

Anonymkode: 93bf0...e91

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Helsestasjonen. Familie. Barnevernet. Familievernkontoret. Jeg har ikke venner. 

Hva slags hjelp har du bedt om og hva har de svart?

Anonymkode: d06c5...1b8

Skrevet

De går vel i barnehagen og på Sfo?

Anonymkode: 6245c...2d7

Skrevet

Jeg har spurt om avlastning. Jeg er intressert i all hjelp. 

Hvorfor er det vanskelig å forstå at det er vanskelig å ta vare på 3 små barn som jeg fikk på under 3 år. De er små. I tillegg har jeg 1 som er litt eldre. Jeg ønsker støtte og sympati 🙏 men føler jeg må forsvare hvorfor jeg er utbrent. 

De har hatt lang sommerferie og er nå i tilvenning i bhg

Skrevet

Du valgte sjøl å få ei hel røys unger, du fikk ikke firlinger akkurat, så dette har du bedt om.

Anonymkode: 7e43e...a97

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Da må du bare ta deg sammen. Du skal ikke mekle mellom barna, du skal trøste. Du er så vanvittig viktig for barna dine. ❤️ Ring Familiesenteret og få en time til samtale der. 😊Begynn der. Ring nå, gå på én time. Livet blir lysere. 🤩

Jeg vet godt hvordan det er. ❤️Men du er viktig. Barna trenger deg mest i hele verden. 

Anonymkode: 9c7f8...01e

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Du valgte sjøl å få ei hel røys unger, du fikk ikke firlinger akkurat, så dette har du bedt om.

Ta å skjerp deg!! Det er din mening men ikke tråkk HI enda lenger ned pga at du ønsker å føle deg bedre enn henne! 

Det du driver med er shaming. Og det er ikke greit. Hold det for deg selv!! 

Anonymkode: 51899...4f9

Skrevet

Da må du bare ta deg sammen. Du skal ikke mekle mellom barna, du skal trøste. Du er så vanvittig viktig for barna dine. ❤️ Ring Familiesenteret og få en time til samtale der. 😊Begynn der. Ring nå, gå på én time. Livet blir lysere. 🤩

Jeg vet godt hvordan det er. ❤️Men du er viktig. Barna trenger deg mest i hele verden. 

Anonymkode: 9c7f8...01e

Takk ❤

Skrevet

Ta å skjerp deg!! Det er din mening men ikke tråkk HI enda lenger ned pga at du ønsker å føle deg bedre enn henne! 

Det du driver med er shaming. Og det er ikke greit. Hold det for deg selv!! 

Anonymkode: 51899...4f9

Takk for støtten ❤

Skrevet

Jeg fikk de ikke alene. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jepp... Da må man bare ta seg sammen å ta konsekvensene av det. Som man reder, så ligger man... 

Anonymkode: 273b1...eea

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jepp... Da må man bare ta seg sammen å ta konsekvensene av det. Som man reder, så ligger man... 

Jeg fikk de ikke alene! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg fikk de ikke alene! 

Dette er et godt eksempel på det jeg mener om at det er kun kvinnen, og kvinnen alene, som må kunne ta avgjørelse mht abort! Uansett romantikk og lovnader fra barnefar er det til syvende og sist kvinnen som blir sittende med hovedansvaret! I de aller, aller fleste tilfeller! Derfor sier jeg til alle jenter og unge kvinner: få ALDRI flere barn enn du alene greier og håndtere og har økonomi til! 

Anonymkode: a2992...293

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg fikk de ikke alene! 

Akkurat det er et litt dårlig argument. For selv om det finnes en del helt ubrukelige mannfolk der ute som man ikke oppdager at er ubrukelig før man får stifter familie med dem så vil man da merke at de ikke fungerer i papparollen før man får fire barn med dem?

Jeg vet det finnes menn som fungerer greit så lenge de har bare seg selv å ta hensyn til, men som faller helt gjennom når de skal fungere som familiefar og ta ansvar for barn. Men det ser man gjerne etter et barn eller maks to, man trenger ikke fire barn for å se det....

Men gjort er gjort, barna er født og de må få omsorg. Far duker ikke så da må du bare brette opp ermene og gjøre jobben. Ikke gråt, ikke vær så fortvilet, ikke kjenn sånn etter, bare gjør jobben. Det kommer bedre dager, plutselig en dag kan du sove lenge fordi barna står opp alene, eller du kan gå en tur i skogen uten å ha barnevakt, du kan dra på butikken uten å ha en hale med unger som drar i deg for de venter hjemme osv osv.

Du står midt i en slitsom periode nå med barn som er mobile, som krangler, som krever deg med hud og hår for de må ha tilsyn hele tiden. Men den perioden er ikke så veldig lang. Du skal være mamma resten av ditt liv til denne flokken, og de kommer til å bringe deg så mye glede, perioden som småbarnsmamma derimot, er ikke så veldig lang.

Anonymkode: 93bf0...e91

Skrevet

Du får sykemelde deg, og da slappe av så mye du kan, mens de er i barnehagen/skolen. Sånn så du får hentet deg litt inn.

Og ting blir bedre. Jeg ble alene med mine 2 da de var små, og det var de første årene som var verst, så blir det bare bedre og bedre. 

Anonymkode: 4c05a...58a

Skrevet

Du sier du ikke har fått barna alene, og har 4 stykker i barnehage alder.
Hvor er pappaen/pappaene til dem?

Han kan da avlaste deg litt, barnas vel og ve er da hans ansvar også.

Anonymkode: f984f...e04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...