Anonym bruker Skrevet 10. august 2021 #1 Skrevet 10. august 2021 https://www.vg.no/rampelys/tv/i/z70Ew9/disse-er-med-i-skal-vi-danse Jeg er 100 % for at vi skal likestille alle mennesker av alle kjønn og legninger, men jeg syns likevel at det blir feil å skulle presse inn politisk korrekte endringer i noe som har lang tradisjon med å være en idrett for nettopp mann og kvinne. Jeg husker at jeg mente at da Espen Esther Pirelli Benestad danset som kvinne så kunne hun hatt en mannlig partner. Det så bare rart ut med to kvinner på parketten, på samme måte som det nå blir snålt med to menn. I selskapsdans fører mannen, enkelt og greit. Er jeg gammeldags og snerpete, eller har andre samme tanker som meg? Anonymkode: 21503...f1c
Anonym bruker Skrevet 10. august 2021 #2 Skrevet 10. august 2021 Jeg er enig. Men er sikkert mange som vil prøve å halshugge deg for dette innlegget. Vær forberedt 😅 Anonymkode: 80ab6...4d2
Anonym bruker Skrevet 10. august 2021 #3 Skrevet 10. august 2021 Jeg tenker det er en desperat handling for å få folk til å se på. Programmet har vært på overtid i maaaange år nå Anonymkode: 57f3f...c88
Anonym bruker Skrevet 10. august 2021 #4 Skrevet 10. august 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg tenker det er en desperat handling for å få folk til å se på. Programmet har vært på overtid i maaaange år nå Anonymkode: 57f3f...c88 Det samme tenkte jeg, er ikke tilfeldig at det er en youtuber som skal gjøre dette. Men skjønner ikke helt poenget egentlig. Anonymkode: 26a0b...3b6
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. august 2021 #5 Skrevet 10. august 2021 Jeg tenker at det er flott jeg. Hvorfor ikke liksom? Det er jo ikke noe som tilsier at ikke dans kan moderniseres?
Anonym bruker Skrevet 10. august 2021 #6 Skrevet 10. august 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): https://www.vg.no/rampelys/tv/i/z70Ew9/disse-er-med-i-skal-vi-danse Jeg er 100 % for at vi skal likestille alle mennesker av alle kjønn og legninger, men jeg syns likevel at det blir feil å skulle presse inn politisk korrekte endringer i noe som har lang tradisjon med å være en idrett for nettopp mann og kvinne. Jeg husker at jeg mente at da Espen Esther Pirelli Benestad danset som kvinne så kunne hun hatt en mannlig partner. Det så bare rart ut med to kvinner på parketten, på samme måte som det nå blir snålt med to menn. I selskapsdans fører mannen, enkelt og greit. Er jeg gammeldags og snerpete, eller har andre samme tanker som meg? Anonymkode: 21503...f1c Jeg tenker det er på høy tid. Også tenker jeg også at det var mange bloggere på parketten denne runden 😁 Anonymkode: 620ce...dfb
Anonym bruker Skrevet 10. august 2021 #7 Skrevet 10. august 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): https://www.vg.no/rampelys/tv/i/z70Ew9/disse-er-med-i-skal-vi-danse Jeg er 100 % for at vi skal likestille alle mennesker av alle kjønn og legninger, men jeg syns likevel at det blir feil å skulle presse inn politisk korrekte endringer i noe som har lang tradisjon med å være en idrett for nettopp mann og kvinne. Jeg husker at jeg mente at da Espen Esther Pirelli Benestad danset som kvinne så kunne hun hatt en mannlig partner. Det så bare rart ut med to kvinner på parketten, på samme måte som det nå blir snålt med to menn. I selskapsdans fører mannen, enkelt og greit. Er jeg gammeldags og snerpete, eller har andre samme tanker som meg? Anonymkode: 21503...f1c Det er jo selvfølgelig helt idiotisk, men jeg kan bestemme om jeg vil se på det eller ikke... Anonymkode: 89538...4f8
Anonym bruker Skrevet 10. august 2021 #8 Skrevet 10. august 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Jeg er enig. Men er sikkert mange som vil prøve å halshugge deg for dette innlegget. Vær forberedt 😅 Anonymkode: 80ab6...4d2 Nei, her på dib er alle enige om at det er idiotisk. Her er det også helt ok å si neger. Anonymkode: 89538...4f8
Anonym bruker Skrevet 10. august 2021 #9 Skrevet 10. august 2021 For meg blir det bare teit, selskapsdans er en gutt og en jente, uavhengig av om de er homo, hetro, bifil eller hva de nå måtte være. Men jeg er en gammel kjerring på 47 år, ganske åpen og inkluderende innbiller jeg meg, en av mine beste venner er en homofil mann. Jeg tenker at jeg skal ikke avgjøre dette. Det er tydeligvis viktig for noen unge, og da særlig homofile, å vise på TV at det går an, så da får de gjøre det. Jeg vet ikke om det blir noe mer inkluderende samfunn av det akkurat, men det spiller kanskje ingen rolle. Det viktige akkurat nå for dem er å vise at det er mulig, akkurat som det tidligere har blitt vist at både transer og rullestolbrukere kan være med. Programmet skal vise hva som er mulig og underholde, ikke bare vise selskapsdans i dens gamle forstand. Jeg velger å ikke se på programmet, så kan de som synes dette er viktig og gøy se på det. Anonymkode: 28cee...4ce
Anonym bruker Skrevet 10. august 2021 #10 Skrevet 10. august 2021 Det er et TV-program, ikke VM i dans. Programmet er underholdning, hvorfor skal de forholde seg til firkanta regelverk? Og hvorfor bry seg om hvem de danser med? Det er absolutt ikke sikkert at TV2 gjør dette for å trekke seere. Det kan faktisk hende at de ønsker å møte ønskene til deltakerne, så lenge ønskene ikke er urimelige. Anonymkode: faea7...bfb
Anonym bruker Skrevet 10. august 2021 #11 Skrevet 10. august 2021 Jeg skjønner ikke problemet. Det er et tv-program der folk skal lære å danse. Mange av dem som har vært med tidligere har vært irriterende og kjendiser jeg ikke liker hva står for. Programmet gir ingenting annet enn ren underholdning. Hva så om to av dem som danser har samme kjønn? De som ikke liker den typen underholdning kan jo bare skru av. Anonymkode: efff6...5c4
Anonym bruker Skrevet 10. august 2021 #12 Skrevet 10. august 2021 Jeg tenker at det egentlig ikke engasjerer meg så veldig. Jeg er enig i det du sier, dans i den formen er mann-kvinne sammen. Men så utspilte dette programmet sin rolle for meg for rimelig mange år siden. De har jo begynt å skrape bunn av bøtta i lille Norge i jakt på kjendiser. Jeg er helt ærlig drit lei av alle disse kjendis-realityene. Spesielt når de går på rundgang mellom programmene. La de ta livet av sitt eget program. Det er jo stort sett 50+ som ser på dette nå. Den eldre garde er lite tolerant når det kommer til slike ting. Ellers i det vanlige liv så bryr det meg ikke hva folk definerer seg som og ikke. Lev slik du trenger for å være lykkelig er mitt mantra. Anonymkode: c0ce5...8f7
Anonym bruker Skrevet 10. august 2021 #13 Skrevet 10. august 2021 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Jeg skjønner ikke problemet. Det er et tv-program der folk skal lære å danse. Mange av dem som har vært med tidligere har vært irriterende og kjendiser jeg ikke liker hva står for. Programmet gir ingenting annet enn ren underholdning. Hva så om to av dem som danser har samme kjønn? De som ikke liker den typen underholdning kan jo bare skru av. Anonymkode: efff6...5c4 Men jeg liker jo åpenbart programmet? Ellers ville jeg jo ikke brydd meg. hi Anonymkode: 21503...f1c
Anonym bruker Skrevet 10. august 2021 #14 Skrevet 10. august 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Men jeg liker jo åpenbart programmet? Ellers ville jeg jo ikke brydd meg. hi Anonymkode: 21503...f1c Enten så liker du det med de deltakerene som er. Da ser du på det, eøler så liker du det ikke og slår av. Det kan da ikke være vanskelig. Eventuelt kan du sende brev til kanalen om hvilke endringer du ønsker. Er mange nok enige kan drt hende dere blir hørt. Anonymkode: efff6...5c4
Listedamen Skrevet 10. august 2021 #15 Skrevet 10. august 2021 Jeg tenker at vi er vant til at selskapsdans består av mann og kvinne, men hvis vi «skreller av litt» så er det én som fører og én som blir ført. Så lenge dette blir opprettholdt så burde det være uproblematisk. Samtidig er jeg enig i at det er unødvendig å bruke et underholdningsprogram som en slags politisk arena og jeg regner med at både lesbiske og homofile helt fint klarer å omgås det motsatte kjønn og burde dermed også klare å danse med dem. Kjenner jeg rett og slett er litt usikker på hva jeg syns😅
Anonym bruker Skrevet 10. august 2021 #16 Skrevet 10. august 2021 Så lenge dette ikke er mesterskap i standard- eller latin-danser (eller hva det nå heter), så ser jeg ikke problemet. Det er bare underholdning! Kan godt danse 3 stk sammen for min del. Hvis du liker programmet, så ser du på 😊 Anonymkode: 63549...28d
Anonym bruker Skrevet 10. august 2021 #17 Skrevet 10. august 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Enten så liker du det med de deltakerene som er. Da ser du på det, eøler så liker du det ikke og slår av. Det kan da ikke være vanskelig. Eventuelt kan du sende brev til kanalen om hvilke endringer du ønsker. Er mange nok enige kan drt hende dere blir hørt. Anonymkode: efff6...5c4 Det er ingen som har sagt at det er vanskelig? Vi deltar i en diskusjon, og da er det helt normalt å utveksle synspunkt. Du er kanskje litt ukjent med fenomenet? Jeg kommer til å se på, jeg kommer ikke til å irritere meg og jeg kommer selvsagt ikke til å sende brev (!) til tv2 (!!) Jeg startet tråden for å høre hva andre mente. hi Anonymkode: 21503...f1c
Anonym bruker Skrevet 10. august 2021 #18 Skrevet 10. august 2021 Jeg syns rett og slett at det er litt tåpelig at en homofil mann ikke kan føre en kvinne på parketten. Det sier jeg helt uten å diskriminere eller bedrive homohets. hi Anonymkode: 21503...f1c
Anonym bruker Skrevet 10. august 2021 #19 Skrevet 10. august 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg syns rett og slett at det er litt tåpelig at en homofil mann ikke kan føre en kvinne på parketten. Det sier jeg helt uten å diskriminere eller bedrive homohets. hi Anonymkode: 21503...f1c Det er klart han kan det, men hvorfor skulle han ikke like gjerne føre en mann? Anonymkode: efff6...5c4
Anonym bruker Skrevet 10. august 2021 #20 Skrevet 10. august 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg syns rett og slett at det er litt tåpelig at en homofil mann ikke kan føre en kvinne på parketten. Det sier jeg helt uten å diskriminere eller bedrive homohets. hi Anonymkode: 21503...f1c Jeg er enig med deg, Hi. Det Politiske Korrekte Idiot-Norge slår til igjen... Anonymkode: 89538...4f8
Anonym bruker Skrevet 10. august 2021 #21 Skrevet 10. august 2021 synes det er 100% innafor !! Anonymkode: 75b18...f50
Anonym bruker Skrevet 10. august 2021 #22 Skrevet 10. august 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er klart han kan det, men hvorfor skulle han ikke like gjerne føre en mann? Anonymkode: efff6...5c4 Hvis du ikke skjønner det etter alle innleggene mine her i tråden så tror jeg ikke at jeg orker å bruke mer tid på deg. hi Anonymkode: 21503...f1c
Anonym bruker Skrevet 10. august 2021 #23 Skrevet 10. august 2021 Dans er en idrett, dette bli ko som st en mann kunne deltatt med damer i en eller annen gren, fordi han er homofil? Hvorfor skal ikke en homofil mann kunne danse med en dame? Anonymkode: 464fe...bb7
Anonym bruker Skrevet 10. august 2021 #24 Skrevet 10. august 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvis du ikke skjønner det etter alle innleggene mine her i tråden så tror jeg ikke at jeg orker å bruke mer tid på deg. hi Anonymkode: 21503...f1c Du har ikke hatt noen bedre argumenter enn at det er "feil", at du synes det ser rart ut og at du ikke liker det. Det dreier seg bare om hva du er vant til. I Kompani Lauritsen er det med damer. For 30 år siden var det unaturlig med damer i forsvaret. Verden endrer seg heldig vis og vi blir vant til litt nye ting. Det er stort sett av det gode selv om noen ting lan virke litt uvanttil å begynne med. Anonymkode: efff6...5c4
Anonym bruker Skrevet 10. august 2021 #25 Skrevet 10. august 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Du har ikke hatt noen bedre argumenter enn at det er "feil", at du synes det ser rart ut og at du ikke liker det. Det dreier seg bare om hva du er vant til. I Kompani Lauritsen er det med damer. For 30 år siden var det unaturlig med damer i forsvaret. Verden endrer seg heldig vis og vi blir vant til litt nye ting. Det er stort sett av det gode selv om noen ting lan virke litt uvanttil å begynne med. Anonymkode: efff6...5c4 Ok. Anonymkode: 21503...f1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå