Gå til innhold

De lokale tiltakene nå er ikke forholdsmessige eller lovlige

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Her er det jo enda et bevis på at myndighetene har nullvisjon for koronasmitte. Og det er noe vi ikke kan ha hvis vi skal ha et samfunn som fungerer. Vi kan ikke stenge ned hver gang det oppdages koronavirus. 

Jeg er selv rammet av tiltak som jeg synes er uforholdsmessig og ulovlig. Vi er pålagt hjemmekontor helt til vi er fullvaksinert. I vår kommune har det ikke vært smitte på lang tid, og på min jobb har vi cellekontorer, slik at vi ikke sitter sammen annet enn på møterom (som da kan stenges av, settes begrensninger for antall folk, avstand, munnbindpåbud og så videre). Tiltaket er ikke nødvendig eller forholdsmessig, særlig tatt i betraktning at det nå tar så lang tid mellom dose 1 og 2, og dose 1 for sist prioriterte gruppe (som 80 prosent av arbeidsplassen tilhører) settes nå. Det vil si at vi fortsetter å sitte isolert hjemme til november. Så mitt inntrykk er at vi nå har tiltak for å ha tiltak. 

Anonymkode: e1df0...282

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz. Og buhu hjemmekontor.

Lev med det eller flytt. Mange fine tiltaksfrie land i Afrika, har jeg hørt.

Anonymkode: f875c...93c

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz. Og buhu hjemmekontor.

Lev med det eller flytt. Mange fine tiltaksfrie land i Afrika, har jeg hørt.

Anonymkode: f875c...93c

Det er ikke buhu å påpeke at tiltakene er uforholdsmessige. Du vet at vi lever i et fritt land, der myndighetene ikke kan regulere din personlige frihet med mindre det er strengt nødvendig ut fra samfunnets behov? Les gjerne relevant litteratur, vær nysgjerrig, undervis deg selv. Lykke til!

Anonymkode: e1df0...282

Det er litt interessant å se hva som har skjedd i Tromsø de siste par månedene. Tromsø fikk et smitteutbrudd, og valgte å ikke sette inn lokale tiltak. De fulgte de nasjonale tiltakene, og det som er interessant er at smitten ikke eksploderte. Det kom nye smittede hver dag, men sjelden så mange som 10. Det lå som regel mellom 2-5 pr dag. Så det viser jo at det ikke nødvendigvis er nødvendig å stramme inn ved utbrudd.

Anonymkode: 20c73...6e1

Annonse

Smittevernloven skal være forholdsmessig. I Bergen nå beveger kommunen seg på kanten ved å sette inn tiltak når ingen er syke eller innlagt. 
https://www.nettavisen.no/nyheter/bergen-strammer-til-men-sykehuset-er-ikke-bekymret-for-innleggelser-eller-dodsfall/s/12-95-3424165207

Anonymkode: 90b7c...689

• Opprett ny...