Gå til innhold

Hva tenker dere om navnelisten vår?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes jo alle passer i rekken av navn på barna deres. Personlig blir Adam og Abel litt for bibelske for meg som ateist men ok navn. Louis vil nok bli uttalt med s på norsk mens på engelsk uten. Benedict er vel mest «fremmed» i Norge men vi blir jo vant til det meste. 

Vi er også 50% engelske og jeg var opptatt av at navn uttaltes omtrent likt på begge språk. På guttelista stod: Edwin, Peter, Henry og Edward. Men fått kun jenter. 
Om jeg må rangere deres navn: Adam, Colin, Louis, Abel, Benedict. 

Anonymkode: 50258...3c7

Likte godt Colon :) Adam fungerer jo også godt i Norge. Abel er vakkert på norsk, men dere vil kanskje si «eibel»? Benedict minner jo om Benedicte, men det er helt ok å uttales nokså likt på engelsk og norsk :) 

Anonymkode: 2e37f...7fc

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Likte godt Colon :) Adam fungerer jo også godt i Norge. Abel er vakkert på norsk, men dere vil kanskje si «eibel»? Benedict minner jo om Benedicte, men det er helt ok å uttales nokså likt på engelsk og norsk :) 

Anonymkode: 2e37f...7fc

Nei, tenkte å uttale det Abel, som på norsk. Men det blir litt feil 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er også lov å holde kjeft. 

Anonymkode: 1098c...614

Ja, men hvorfor skal jeg det?  Du skrev "Esme" med spørsmålstegn bak. Du stilte da et spørsmål. Så du tåler ikke å få svar på spørsmål du stiller? eller er det intelligensen det står på? Uff, stakkars. Men du kan jo ta ditt eget råd og holde kjeften din!! 

Anonymkode: 5146d...863

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er lov å holde kjeft!

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Esme? 

Anonymkode: 1098c...614

Var det det at jeg skrev at "det er lov å lese seg opp" som ble så tungt for deg å takle? Du vet kanskje ikke hva google er? Istedenfor å være så lite intelligent å skrive "Esme" med spørsmålstegn bak, så kunne du bare googlet det å lært deg selv litt opp. Men var var visst for mye for deg stakkars.

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...