Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min kollega kom fra ett land i Afrika i går. Landet er ikke rødt. Jeg trodde at hun måtte i hotell karantene. Men hun sier at hun tok test på flyplassen og den var negativ, så hun kan ta karantene hjemme. Men hun bor i ett kollektiv med 2 andre. Er ikke vaksinert. Hva er reglene her? 

Anonymkode: bee4e...79b

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420263-karantene-i-ett-kollektiv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg kom fra oransje område i sommer og måtte kun ta test. Ingen karantene. 

Anonymkode: 6b206...7aa

Synes dette hørtes veldig rart ut. Er du fullvaksinert? Hvis ikke tror jeg du har misforstått. Har man én dose av vaksinen skal man i karantene når landet ikke er grønt. Man kan ta test på dag tre og ende karantenen om resultatet fra denne er negativ. 

Anonymkode: 073e0...93e

Min kollega kom fra ett land i Afrika i går. Landet er ikke rødt. Jeg trodde at hun måtte i hotell karantene. Men hun sier at hun tok test på flyplassen og den var negativ, så hun kan ta karantene hjemme. Men hun bor i ett kollektiv med 2 andre. Er ikke vaksinert. Hva er reglene her? 

Anonymkode: bee4e...79b

Om landet ikke er grønt og de andre ikke er fullvaksinerte eller nærmeste familie er det mulig stedet ikke kvalifiserer som karantenested. Tror man kan ha karantenen hjemme om man har eget bad og kjøkken (unntaket her tror jeg er nærmeste familie og fullvaksinerte). Tipper dere finner mer info om dette på helsenorge eller tilsvarende sider. 

Synes dette hørtes veldig rart ut. Er du fullvaksinert? Hvis ikke tror jeg du har misforstått. Har man én dose av vaksinen skal man i karantene når landet ikke er grønt. Man kan ta test på dag tre og ende karantenen om resultatet fra denne er negativ. 

Nei. Ikke misforstått. Jeg spurte om akkurat det du skriver for slik hadde jeg også forstått det. Men fikk beskjed om at det holdt med en hurtigtest på grensa og ingen karantene. 
Jeg er ikke fullvaksinert 

Anonymkode: 6b206...7aa

Annonse

• Opprett ny...