Anonym bruker Skrevet 9. august 2021 #1 Skrevet 9. august 2021 Startet i dag, lastet ned slutta app. Forsøker å forberede meg mentalt, men er ikke klar. Noen gode tips? Kan det hjelpe med niktotintyggegummi eller annet i en periode, eller er det bare bortkastet? Anonymkode: 6dfea...2e0
Anonym bruker Skrevet 9. august 2021 #2 Skrevet 9. august 2021 Nikotintyggis blir bare å forlenge pinen, tygg heller vanlig tyggis. Jeg fant en tyggis med ca samme smak som snustypen min, var bare de første tre dagene som var kjipe. Har vært snusfri i ett år nå. Anonymkode: 71fdd...50c
Anonym bruker Skrevet 9. august 2021 #3 Skrevet 9. august 2021 Sett fysisk over penger til en egen konto hver dag tilsvarende det du ville kjøpt snus for. Gjør det til et lite rituale og gjør det i et år. Anonymkode: 6f300...489
Anonym bruker Skrevet 9. august 2021 #4 Skrevet 9. august 2021 Jeg brukte nikotinplaster. Trappet gradvis ned på svakere og svakere plaster. Det gjør overgangen mye mindre plagsom. Da jeg kuttet plasteret helt var det ikke så ille. Anonymkode: b97e5...21e
Anonym bruker Skrevet 9. august 2021 #5 Skrevet 9. august 2021 Takk for tips dere. Kjenner ikke på abstinenser ennå, mer savnet etter den gode følelsen når man tar en etter maten eller trening. Det er tanken på å kutte ut denne jeg synes er vanskelig. Nesten så jeg ønsker meg en vape bare for å beholde kosen i ny og ne (sikkert hjernen min som lurer meg) Anonymkode: 6dfea...2e0
Anonym bruker Skrevet 9. august 2021 #6 Skrevet 9. august 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Takk for tips dere. Kjenner ikke på abstinenser ennå, mer savnet etter den gode følelsen når man tar en etter maten eller trening. Det er tanken på å kutte ut denne jeg synes er vanskelig. Nesten så jeg ønsker meg en vape bare for å beholde kosen i ny og ne (sikkert hjernen min som lurer meg) Anonymkode: 6dfea...2e0 Var obs på at det ofte tar noen dager før det verste starter. Anonymkode: b97e5...21e
Anonym bruker Skrevet 9. august 2021 #7 Skrevet 9. august 2021 Jeg sluttet å snuse da jeg skulle prøve å bli gravid. Jeg snuste ekstra sterk, så jeg trappet først ned til sterk, så ned til vanlig, og så over til nikotinfri snus så det ikke skulle bli så brå slutt. Synes det fungerte fint. Men var jo også en ekstra motivasjon at jeg ville ha barn. Selv om det var lett nok å slutte så savnet jeg snusen lenge 😅 Anonymkode: eb9a8...edd
Anonym bruker Skrevet 9. august 2021 #8 Skrevet 9. august 2021 Nikotinpreparater som tyggis og plaster om du vil ha en lengre prosess, og erstatte snus med annen nikotin. Vanlig tyggis og distraksjoner som spis en gulrot, gå en tur eller trening, en kort periode, om du bare vil bli ferdig med det. Det siste er nok det beste. Anonymkode: 1beee...5a5
Anonym bruker Skrevet 9. august 2021 #9 Skrevet 9. august 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Startet i dag, lastet ned slutta app. Forsøker å forberede meg mentalt, men er ikke klar. Noen gode tips? Kan det hjelpe med niktotintyggegummi eller annet i en periode, eller er det bare bortkastet? Anonymkode: 6dfea...2e0 Bare tenk på hvor jævlig det er å kline med deg, å hvor mye det stinker av kjeften din. Ikke minst bortkastet penger som du kunne brukt på fillers og botox på kjeften😆 Anonymkode: 85e80...22a
Anonym bruker Skrevet 10. august 2021 #10 Skrevet 10. august 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Bare tenk på hvor jævlig det er å kline med deg, å hvor mye det stinker av kjeften din. Ikke minst bortkastet penger som du kunne brukt på fillers og botox på kjeften😆 Anonymkode: 85e80...22a 😅Kanskje ikke de to som står øverst på ønskelista, men ja, to voksne som snuser er horribelt mye penger. Nesten så vi kan kjøpe en hyttetomt for den summen om ti år 😳 Anonymkode: 6dfea...2e0
Anonym bruker Skrevet 10. august 2021 #11 Skrevet 10. august 2021 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Startet i dag, lastet ned slutta app. Forsøker å forberede meg mentalt, men er ikke klar. Noen gode tips? Kan det hjelpe med niktotintyggegummi eller annet i en periode, eller er det bare bortkastet? Anonymkode: 6dfea...2e0 Anbefaler boka Endelig ikke- røyker Anonymkode: edf8a...9a6
Anonym bruker Skrevet 10. august 2021 #12 Skrevet 10. august 2021 Kjenner et par som gikk over på nikotintyggis da de skulle slutte - de tygger fremdeles, årevis etterpå, og ikke mindre, det går i ett hele dagene. Nikotinmessig får de nok i seg like mye som før. De byttet bare ut en avhengighet med neste. Så jeg ville valgt vanlig tyggis, knaske på gulrøtter (som en annen nevner - krever en del tygging), og rett og slett bare avledning av deg selv og egne tanker med å gjøre noe helt annet. Den boken som blir nevn over er fin. Støtter også å hver dag sette av et pengebeløp på egen konto, tilsvarende snusbruken den dagen - da blir det veldig synlig hva du sparer. Flott at du nå slutter Anonymkode: bb371...cd9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå