Gå til innhold

Profilbilde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er så rart... Enkelte venner på Facebook får type 100 kommentarer på et helt vanlig profilbilde. Så har man andre venner som ikke får én kommentar. Hva skjer egentlig? Hvorfor velger du å kommentere noen, men ikke alle? Hvem kommenterer du på? 

Har en teori om at når man ser andre kommentere et bilde, så skal man ikke være dårligere selv, så da hiver man seg på. Mens når man ser at en person ikke har fått noen kommentarer, så gidder/tør man ikke skrive noe selv.

Jeg går litt i mot strømmen og gidder ikke kommentere de som har fått tusenvis av kommentarer, men føler for å gi de uten kommentarer en fin kommentar.

Hva gjør du?

Anonymkode: 1e500...41e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke på fb lenger, men gjorde omtrent som deg da jeg var der.

Jeg unnlot å kommentere på profilbildene til noen, egentlig, var mer å trykke "liker". Gjorde det på de som sjeldent byttet bilder, eller de som fikk få kommentarer.

Så at det var en del som byttet bilde hele tiden, og at det var mer en litt "sykelig" oppmerksomhetssøken, da orket jeg ikke kommentere eller like. Og de med filter fikk konsekvent aldri noe heller.

Tror fb på mange måter fungerer litt slik ungdomsmiljøene fungerte da jeg var ung - det er om å gjøre å holde seg inne med de rette og de populære, ikke tørre å skille seg ut, smiske litt også. Og de ikke så populære, de med mindre status, de ble gjerne ignorert. Tror det er mye samme greia på fb, selv om få nok ønsker å innrømme det ;)

Anonymkode: dcc47...400

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er ikke på fb lenger, men gjorde omtrent som deg da jeg var der.

Jeg unnlot å kommentere på profilbildene til noen, egentlig, var mer å trykke "liker". Gjorde det på de som sjeldent byttet bilder, eller de som fikk få kommentarer.

Så at det var en del som byttet bilde hele tiden, og at det var mer en litt "sykelig" oppmerksomhetssøken, da orket jeg ikke kommentere eller like. Og de med filter fikk konsekvent aldri noe heller.

Tror fb på mange måter fungerer litt slik ungdomsmiljøene fungerte da jeg var ung - det er om å gjøre å holde seg inne med de rette og de populære, ikke tørre å skille seg ut, smiske litt også. Og de ikke så populære, de med mindre status, de ble gjerne ignorert. Tror det er mye samme greia på fb, selv om få nok ønsker å innrømme det ;)

Anonymkode: dcc47...400

Har tenkt akkurat det samme! Det er nett som ungdomsskolen. Hold deg inne med de rette, nettverke, smiske, ikke kommenter på "feile folk". Og jeg tror ikke noen vil innrømme det 😅 så latterlig og barnslig når du tenker på det.

Skrevet

Jøss, damer. Snakk om å male fanden på veggen og legge alt for mye betydning i likes og kommentarer på et bilde! 😳 

jeg har 550 venner på Facebook, og er ikke inne der til enhver tid. Noen statusoppdateringer/bilder/lenker dukker opp når jeg går inn å sjekker. Jeg kommenterer om jeg tid, og lar være om jeg ikke har det. Men jeg får ikke opp absolutt alt av endringer og greier som skjer på Facebook til enhver tid. Så noen ting går meg helt hus forbi, andre ting får jeg med meg. Det betyr definitivt ikke at jeg er mer opptatt av å holde meg inne med Kari enn med Marte. Det er noe som heter algorytmer vet dere… 

Anonymkode: 3313d...0ba

Skrevet

De som ikke er spesielt pene får masse «søta», «fineste» , «du er så pen» «fin» osv. mens de som virkelig ser bra ut får ingen kommentarer. Det er også litt rart. 

Anonymkode: e729d...313

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jøss, damer. Snakk om å male fanden på veggen og legge alt for mye betydning i likes og kommentarer på et bilde! 😳 

jeg har 550 venner på Facebook, og er ikke inne der til enhver tid. Noen statusoppdateringer/bilder/lenker dukker opp når jeg går inn å sjekker. Jeg kommenterer om jeg tid, og lar være om jeg ikke har det. Men jeg får ikke opp absolutt alt av endringer og greier som skjer på Facebook til enhver tid. Så noen ting går meg helt hus forbi, andre ting får jeg med meg. Det betyr definitivt ikke at jeg er mer opptatt av å holde meg inne med Kari enn med Marte. Det er noe som heter algorytmer vet dere… 

Så du mener at det er algoritmer som gjør at Kari får 99 kommentarer og 500 likes på alle sine bilder, mens Marte ikke har én kommentar, men kanskje 10-30 likes på alle sine bilder? 

Legg merke til dette når du ser på folks bilder. Så vil du se hvor stor forskjell det er på folk...

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

De som ikke er spesielt pene får masse «søta», «fineste» , «du er så pen» «fin» osv. mens de som virkelig ser bra ut får ingen kommentarer. Det er også litt rart. 

Ja, akkurat det kommer jeg aldri til å forstå...

Skrevet

De som skifter profilbilde 3 ganger om dagen ORKER jeg virkelig ikke å like.

Skrevet

Jeg hater å skifte profilbilde nettopp fordi jeg synes det er så ufattelig kleint med kommentarer. Spesielt sånne "Finingen!" (når ble det et ord?!?) med x antall hjerter og kyssende smilefjes bak *grøsser*.

Så svaret er enkelt. Siden jeg selv avskyr å få kommentarer når jeg bytter bilde, er jeg så hyggelig at jeg lar være å kommentere andres profilbilder. Jeg kan trykke like, kanskje til og med hjerte til en god venn, men der går grensen. Men nå vet jeg at de fleste av mine (nære) venner er som meg der da, altså synes sånt er kleint. 

Anonymkode: 47cfd...e2e

Skrevet

Min teori er at den som bidrar selv, får tilbake.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Så du mener at det er algoritmer som gjør at Kari får 99 kommentarer og 500 likes på alle sine bilder, mens Marte ikke har én kommentar, men kanskje 10-30 likes på alle sine bilder? 

Legg merke til dette når du ser på folks bilder. Så vil du se hvor stor forskjell det er på folk...

Nei, det var ikke det jeg sa. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Synes det er så rart... Enkelte venner på Facebook får type 100 kommentarer på et helt vanlig profilbilde. Så har man andre venner som ikke får én kommentar. Hva skjer egentlig? Hvorfor velger du å kommentere noen, men ikke alle? Hvem kommenterer du på? 

Har en teori om at når man ser andre kommentere et bilde, så skal man ikke være dårligere selv, så da hiver man seg på. Mens når man ser at en person ikke har fått noen kommentarer, så gidder/tør man ikke skrive noe selv.

Jeg går litt i mot strømmen og gidder ikke kommentere de som har fått tusenvis av kommentarer, men føler for å gi de uten kommentarer en fin kommentar.

Hva gjør du?

Kommenterer aldri på noen bilder. Er så overfladisk å dumt at jeg har vurdert å slette Facebook for godt. Facebook er ut for lengst. 

Anonymkode: 507f3...25f

Skrevet

Vittig! Jeg byttet i dag da det visstnok er 5år gammelt bilde, og det var skjedd en del siden sist bytte 🙈 

MEN der kunne jeg velge å huke av for at jeg ikke ønsket å «publisere» endring av bilde på newsfeed eller hva det heter. Det vil jeg jo ikke! Det kan godt gå forbi i stillhet, men vil selv sagt ikke få mange likes/kommentarer heller da - noe jeg definitivt ikke trenger ❤️ 

Anonymkode: f83f1...bc1

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Ja, det kan du jo prøve å innbille deg 🙈

Anonymkode: 54d0c...927

Skrevet

Jeg har egentlig ikke deltatt på FB de siste fem årene men noen få ganger kan jeg kommentere og det er de virkelig bra folka. De som er tvers gjennom snille og gode, de jeg blir litt varm i hjertet av å se bilde av liksom. Jeg har tre slike mennesker på min venneliste som bare er så bra. De må jeg bare uttrykke min begeistring for. Ikke at de andre på vennelista er dårlige folk, de er bare helt vanlige. Utseende spiller ingen rolle for meg, folk er vakre fordi de er så bra. 

Anonymkode: c06fa...6dc

Skrevet

Det går an å skifte profilbilde uten at det blir publisert offentlig, kan endre innstillingen til at det bare er du som ser det. Da kommer det ikke på nyhetsfeeden, og du slipper kommentarer 😅 Er faktisk noen som ikke vil ha oppmerksomhet når man skifter bilde, og det kan unngås 😉 Tror du gjør det inne på selve profilbildet, om jeg ikke husker feil 🤔

Anonymkode: 8a9cd...0bb

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Det går an å skifte profilbilde uten at det blir publisert offentlig, kan endre innstillingen til at det bare er du som ser det. Da kommer det ikke på nyhetsfeeden, og du slipper kommentarer 😅 Er faktisk noen som ikke vil ha oppmerksomhet når man skifter bilde, og det kan unngås 😉 Tror du gjør det inne på selve profilbildet, om jeg ikke husker feil 🤔

Wow, gjør det? Fantastisk! Da skal jeg definitivt prøve det. Har lyst til å bytte bilde til et litt mer oppdatert, men har utsatt det fordi jeg synes det er så kleint med oppmerksomheten. Takk for tips!

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Wow, gjør det? Fantastisk! Da skal jeg definitivt prøve det. Har lyst til å bytte bilde til et litt mer oppdatert, men har utsatt det fordi jeg synes det er så kleint med oppmerksomheten. Takk for tips!

Trykk deg inn på profilbildet, trykk på de 3 prikkene i hjørnet. Rediger personvernsinnstillinger, og velg bare meg  🤗

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Trykk deg inn på profilbildet, trykk på de 3 prikkene i hjørnet. Rediger personvernsinnstillinger, og velg bare meg  🤗

Da er det jo bare du som ser det. Hva er poenget med å bytte da?

Skrevet
Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Da er det jo bare du som ser det. Hva er poenget med å bytte da?

Nei, det står at andre kan se bildet. Men det blir ikke publisert noen plass. Gå inn og les hva som står når du gjør det, er sånn jeg forstår det iallefall. Og mitt profilbilde vises hos andre selv om jeg har den innstillingen 🙂

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Ja, det kan du jo prøve å innbille deg 🙈

Anonymkode: 54d0c...927

Jeg innbiller meg ingen ting, jeg bare påpeker et faktum. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...