Gå til innhold

Utbrent og kvalme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har det siste halve året hatt det helt forferdelig stressende på jobb. Flere ting har gjort at situasjonen har vært helt uholdbar, og jeg har jobbet mer enn 150% i mange måneder. Uten pause og full stressmodus hele veien. Før ferien gikk jeg ned mange kilo i vekt. Har nå hatt litt ferie, men fikk aldri senket skuldrene helt da jeg måtte jobbe en del i ferien også.

Tilbake for fullt etter ferien i midten av forrige uke. Det er rett ut i stressmodus. Og jeg har opplevd to gråteanfall. Nå måtte jeg nettopp kaste opp. Så jeg lurer på: er det normalt å spy av stress? Har hatt runder med hodepine og sånn, men det har jeg ikke nå. 

Jeg forsøker å finne meg ny jobb, men det er ikke bare enkelt. 

Anonymkode: 96ba9...0cc

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har det siste halve året hatt det helt forferdelig stressende på jobb. Flere ting har gjort at situasjonen har vært helt uholdbar, og jeg har jobbet mer enn 150% i mange måneder. Uten pause og full stressmodus hele veien. Før ferien gikk jeg ned mange kilo i vekt. Har nå hatt litt ferie, men fikk aldri senket skuldrene helt da jeg måtte jobbe en del i ferien også.

Tilbake for fullt etter ferien i midten av forrige uke. Det er rett ut i stressmodus. Og jeg har opplevd to gråteanfall. Nå måtte jeg nettopp kaste opp. Så jeg lurer på: er det normalt å spy av stress? Har hatt runder med hodepine og sånn, men det har jeg ikke nå. 

Jeg forsøker å finne meg ny jobb, men det er ikke bare enkelt. 

Hei.

Jeg er utbrent selv, tror jeg, ihvertfall samme symptomer. Jeg hadde en natt der jeg våknet og var kjempe kvalm og vondt i magen, fikk ikke kaster opp og jeg lå på gulvet å kaldsvettet og frøys, det bare rant svette av meg, aldri opplevd det før. Til slutt kom det begge veier, var helt utmattet etterpå. Hadde ikke spist noe annerledes heller dagen før. Tenker det var kroppen som sa i fra. 

Tenk på deg selv, ta en tur til legen og snakk om det. God bedring.

Anonymkode: b9c0b...636

Skrevet

Takk for svar. Jeg har vært sliten før, men aldri følt det som nå. Det er fullstendig bråstopp. Veksler mellom gråteanfall og apati😔 Men tør ikke ringe legen, jeg er jo ikke syk egentlig, bare utslitt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Takk for svar. Jeg har vært sliten før, men aldri følt det som nå. Det er fullstendig bråstopp. Veksler mellom gråteanfall og apati😔 Men tør ikke ringe legen, jeg er jo ikke syk egentlig, bare utslitt. 

Ring legen!!!! Du risikerer å gå sjukmeldt i årevis om du lar det gå lenger, du blir fysisk sjuk av det. Ingen jobb er verdt det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Tull!!!! Du er syk!

Du trenger ikke ha en form for infeksjon for å være syk! Mentalt syk, er også syk!

Anonymkode: 2b2da...721

Skrevet

Må du klappe helt sammen og ødelegge helsen din helt før du skjønner at du er sjuk?

Anonymkode: e84fb...1e4

Skrevet

Noko av det vansklegaste eg har gjort i livet var å gå til legen då eg var utbrent. Eg var jo heller ikkje sjuk, berre sliten. Då eg endelig kom meg dit, så var eg livredd for at det berre var eg som innbilte meg dette, at eg ikkje skulle bli tatt på alvor og så vidare. 

Hos meg begynte det med stadig meir  hovudverk, søvnlause netter, ein følelse av å aldri få ned pulsen, hjertebank og angstanfall, og blei etterkvart til spenningar og vondt i heile kroppen. 

Heldigvis møtte eg stor forståing og blei tatt på alvor av fastlegen. Brukte ca et år på å komme meg tilbake, og går fortsatt til oppfølging hos psykolog og fysioterapeut.

Når kroppen går lenge nok i beredskap, så svarer den med fysiske reaksjonar, og då er du jo sjuk. Ta ein tur til legen, det er det viktigaste du kan gjere no. God bedring 💕

Anonymkode: 935fe...c86

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har og vært sliten før, men dette er noe helt annet. Jeg hadde covid i november og har slitt siden da. I tillegg til at min mor var alvorlig syk for 2 år siden, dårlig arbeidsmiljø over tid( byttet jobb nå), oppstart i ny jobb (det tar på og), og jeg har nå den siste tiden funnet mer og mer ut av hvorfor jeg er så sliten som jeg er nå. Skal snakke med fastlegen neste uke, ønsker psykolog. Sliter nok mer enn hva mange tror, men man setter på seg en maske.

For 7 uker siden knakk jeg sammen påjobb etter mye stress osv, sattå stri gråt foran lederen min,hun anbefalte sykemelding. Jeg ble 100% sykemeldt i 14 dager, for så 60% de siste 3 ukene før ferie, for å hjelpe til på jobb. Men fy som tøft det var å jobbe bare 2 dager. Så til uke er det tilbake til jobb, og gruer meg noe vannvittig. Men skal bare jobbe 1 uke før 3 uker rehabilitering mtp covid.

Så ikke vent til kroppen stuper, den sier stopp for deg nå.

Anonymkode: b9c0b...636

Skrevet

Du vet ikke om du er alvorlig syk. Stort vekttap og kvalme er selvfølgelig symptomer som du skal ta på alvor. Du må bestille legetime og ikke legge skjul på noe.

Anonymkode: 49621...79c

Skrevet

Jeg ble kraftig utbrent i fjor og dro ikke til legen selv om jeg hanglet i lang tid før det smalt (ble hentet med ambulanse og ble akutt syk). Er nå på 14 mnd med utmattelse og sykdom. Stopp i tide sier jeg bare. 

Anonymkode: cd49d...1db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...