Gå til innhold

Studere som uføretryd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som ung ufør på 22 år så er jeg blitt lei av og bare sitte inne og føle meg utenfor samfunnet.

og ønsker og gjøre noe med det, men vet ikke helt hvordan.

hørt at man kan jobbe 20% som ufør. Men jeg har ikke klart å bli ferdig med noen av skole årene.. 

og vet ikke heller om jeg kan studere når jeg er ufør. Men jeg har lyst å gjøre noe med livet mitt slikt at jeg føler meg mer inne på samfunnet..

Anonymkode: e3c20...632

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakt nav, fortell at du har lyst til å få studiekompetanse og starte studier. Spør om mulighetene dine og planlegg løpet fremover. 

Anonymkode: b6caf...dd0

Skrevet

Ja, du kan studere.

Anonymkode: 5fa23...28c

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Som ung ufør på 22 år så er jeg blitt lei av og bare sitte inne og føle meg utenfor samfunnet.

og ønsker og gjøre noe med det, men vet ikke helt hvordan.

hørt at man kan jobbe 20% som ufør. Men jeg har ikke klart å bli ferdig med noen av skole årene.. 

og vet ikke heller om jeg kan studere når jeg er ufør. Men jeg har lyst å gjøre noe med livet mitt slikt at jeg føler meg mer inne på samfunnet..

Anonymkode: e3c20...632

Du kan jobbe 100%, men får da ikke utbetalt uføretrygd. Når du kommer over inntektsgrensen som er satt for deg, så får du avkortning i uføretrygden, under den så får du uføretrygd som normalt.

Anonymkode: 5fa23...28c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...