Anonym bruker Skrevet 8. august 2021 #1 Skrevet 8. august 2021 Har en velforening i et vanlig eneboligstrøk lov til å diskutere konflikter mellom to naboer? Og ta part med den ene? Gjelder en sak som ikke berører noen andre enn de to involverte. Må ikke styret i en velforening også skrivet referat fra styremøter og publisere slik at medlemmer kan lese? Anonymkode: 7aa09...6e2
Anonym bruker Skrevet 8. august 2021 #2 Skrevet 8. august 2021 Høres merkelig ut. Det du beskriver høres jo mer ut som en nabotvist, ikke en sak for velforeningen? Det er ikke egne lover for velforeninger, men vil anta at de må følge en del regler likevel - i hvert fall om de skal ha en god funksjon og tillit blant medlemmene. Og da er møtereferater fra styremøter et minimum. Antar at velforeningen det gjelder har noe skriftlig ang. hvordan de skal fungere, så kanskje du kan få informasjon om det? Vet jeg fant noe slikt på nettet da jeg søkte velforeningen der jeg bodde tidligere. Der fikk alle beboere informasjon i posten noen ganger i året, hva som var gjort, hva de planla videre, hvem som hadde ansvar for hva osv. Ellers kan det også være kommunen vet noe om de ulike velforeningene i kommunen. Kanskje du også kan finne nyttig informasjon her: https://www.velnett.no/punkt_06/underpunkt_01/ Anonymkode: 30a0a...2dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå