Anonym bruker Skrevet 8. august 2021 #1 Skrevet 8. august 2021 Hva sier man til slikt da? Det er jo ikke akkurat sånn at det skal ut på sosiale medier heller,så jeg mener hun ikke har noe hun skulle sagt. Er bare invitasjon til familie og få nære venner. Argh tenåringer altså. Anonymkode: c49d3...261
*Miss Marple* Skrevet 8. august 2021 #3 Skrevet 8. august 2021 Selvsagt har hun noe hun skulle sagt! Det er hennes fest, er det ikke?
Anonym bruker Skrevet 8. august 2021 #5 Skrevet 8. august 2021 Tror faktisk ikke jeg har sett en konfirmasjonsinvitasjon med bilde av konfirmanten! Å ev. sende bilde ved takkekort, det er vanligere, men heller ikke det er nødvendig - viktigere at konfirmanten tar seg tid til å håndskrive personlig takk til de som har gitt gaver. Bilde eller ikke bilde er opp til den som ev. skal være på bildet. Dvs. du har ikke noe du skulle sagt i dette tilfellet, HI. Konfirmanten har rett til å bestemme dette selv! Anonymkode: c71f9...a76
Anonym bruker Skrevet 8. august 2021 #6 Skrevet 8. august 2021 Men hvorfor er det så viktig da? Konfirmasjonen blir like fin uten bilde på invitasjonen. Anonymkode: 39c7a...730
Anonym bruker Skrevet 8. august 2021 #7 Skrevet 8. august 2021 Fordi jeg mener at man ikke kan gjemme seg bort resten av livet. Hun skal ikke ha tale, ikke noe personlig som minner folk om at hun er midtpunktet, men fest skal hun ha! Og hun er totalt uinteressert i min planlegging, så da blir det faktisk som jeg vil. Hverken mer eller mindre. Anonymkode: c49d3...261
prekæs Skrevet 8. august 2021 #8 Skrevet 8. august 2021 Ikke noe å stresse seg opp over. De fleste kaster vel en invitasjon og tar vare på takkekortet med bilde på. Kjøp noen fine, enkle invitasjoner og bruk dem i stedet.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2021 #9 Skrevet 8. august 2021 Kan ikke huske å ha sett noen slike invitasjoner med personlig bilde. Det er vel mer vanlig på takkekort? Med bilde tatt i forbildense med konfirmasjonen? Anonymkode: 639c6...df3
Anonym bruker Skrevet 8. august 2021 #10 Skrevet 8. august 2021 Det er da ikke vanlig å ha bilde på invitasjonen.... Du kan uansett ikke bestemme det, det er hennes fest og vil hun ha nøytrale invitasjoner uten bilde er det det hun får. Anonymkode: 3bc7a...371
prekæs Skrevet 8. august 2021 #11 Skrevet 8. august 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Fordi jeg mener at man ikke kan gjemme seg bort resten av livet. Hun skal ikke ha tale, ikke noe personlig som minner folk om at hun er midtpunktet, men fest skal hun ha! Og hun er totalt uinteressert i min planlegging, så da blir det faktisk som jeg vil. Hverken mer eller mindre. Anonymkode: c49d3...261 Det er sikkert overveldende for henne(muligens litt flaut og). Ta praten om hva hun må forvente, hvordan et selskap fungerer og at hun må godta at noen har med en sang eller holder en tale. Det er mange involverte. Familien gir gaver og betaler for gilde, hun får gaver. Da må hun lære seg at gi og ta gjelder.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2021 #12 Skrevet 8. august 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Fordi jeg mener at man ikke kan gjemme seg bort resten av livet. Hun skal ikke ha tale, ikke noe personlig som minner folk om at hun er midtpunktet, men fest skal hun ha! Og hun er totalt uinteressert i min planlegging, så da blir det faktisk som jeg vil. Hverken mer eller mindre. Anonymkode: c49d3...261 Jeg ble også rimelig uinteressert i planleggingen til min konfirmasjon. Gledet meg i utgangspunktet, og hadde bare ett ønske som var langt fra urimelig. Det ble likevel trumfet gjennom, og da fant jeg ut at det egentlig ikke var for meg det var fest, selv om alle nok følte det - bare ikke jeg. Har du lurt på - eller spurt henne - hvorfor hun er så uinteressert i din planlegging? Hvorfor er det viktigere for deg å trumfe gjennom noe som helt klart har med hennes selvbestemmelsesrett (deling av bilder av henne selv!), og nekte å respektere hennes ønske og rett til å nekte akkurat det? Hvorfor er det så viktig for deg? Med den holdningen din, og det at du skal tvinge henne til å ha bilde på en invitasjon som hun faktisk har rett til å nekte å ha bilde på, det vil trolig gjøre at hun nok ikke vil sette pris på din innsats, og kan komme til å huske konfirmasjonen som en dag hvor du overkjørte henne. Anonymkode: c71f9...a76
frk Nilsen Skrevet 8. august 2021 #13 Skrevet 8. august 2021 prekæs skrev (4 minutter siden): Det er sikkert overveldende for henne(muligens litt flaut og). Ta praten om hva hun må forvente, hvordan et selskap fungerer og at hun må godta at noen har med en sang eller holder en tale. Det er mange involverte. Familien gir gaver og betaler for gilde, hun får gaver. Da må hun lære seg at gi og ta gjelder. Dette! Langt viktigere enn å trumfe gjennom bilde på invitasjonen, den skal inneholde det viktigste: Tid og sted.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2021 #14 Skrevet 8. august 2021 Jeg husker at jeg syns det var superflaut å ha en sånn fest for meg. men jeg lærte å mestre gjennom gjennomføringen. Her har konfirmanten valgt å ha bilder på invitasjonen, noe jeg ikke tenkte var nødvendig. hun vil ikke ha for mange gjester så der har vi funnet et kompromiss (far vil ikke ha mange gjester heller så jeg måtte svelge en kamel). så nå er vi på 20, men jeg sa nei når hun ville ha 5 venner, hadde vi fulgt min ide og vært ca 40 ville det vært greit, men ikke nå med 20 da holder det ok med 1 eller 2. Jeg tenker det er konfirmantens dag, de må få bestemme noe, men de kan ikke få alt som de vil heller! Vi har ikke kommet frem til pynt, men sakte vil vi finne kompromisser der og. Anonymkode: 237be...1e2
Anonym bruker Skrevet 8. august 2021 #15 Skrevet 8. august 2021 Hva med et kompromiss? Hva er datteren din interessert i? Hva gjenspeiler henne som person? Min kommende konfirmant er veldig glad i kajakk, og har et utrolig fint bilde av ham der han padler utover et vann i solnedgangen. Du ser bare silhuetten av ham og kajakken. Datteren min på 12 år elsker å male. Der kunne et bilde vært nærbilde av hånden hennes mens hun maler første strøk med en pensel på et tomt lerret. Sånn f.eks. Poenget er at det er kanskje kleint å bruke standard "smilebilde" for en 14-åring, men det går an å ta andre bilder som forteller noe om konfirmanten og som føles mindre kleint for henne. Anonymkode: f9a3e...061
Anonym bruker Skrevet 8. august 2021 #16 Skrevet 8. august 2021 Jeg ville ikke gjort en stor sak ut av det. Invitasjon blir kastet dagen etter konfirmasjonen stort sett. Anonymkode: 1ef60...a8b
Anonym bruker Skrevet 8. august 2021 #17 Skrevet 8. august 2021 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Hva sier man til slikt da? Det er jo ikke akkurat sånn at det skal ut på sosiale medier heller,så jeg mener hun ikke har noe hun skulle sagt. Er bare invitasjon til familie og få nære venner. Argh tenåringer altså. Anonymkode: c49d3...261 Så hun har ingeting hun skulle ha sagt? Den var god😅 Vær kreativ, prøv å finne på noe morsomt... Anonymkode: 26487...b22
Anonym bruker Skrevet 8. august 2021 #18 Skrevet 8. august 2021 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Fordi jeg mener at man ikke kan gjemme seg bort resten av livet. Hun skal ikke ha tale, ikke noe personlig som minner folk om at hun er midtpunktet, men fest skal hun ha! Og hun er totalt uinteressert i min planlegging, så da blir det faktisk som jeg vil. Hverken mer eller mindre. Anonymkode: c49d3...261 Men å ha bilde på invitasjon er virkelig ikke vanlig, heller ikke nødvendig. Det har ingenting med å gjemme seg bort eller ei. Hvorfor er det så viktig for deg? Anonymkode: 39c7a...730
Anonym bruker Skrevet 8. august 2021 #19 Skrevet 8. august 2021 Det er helt vanlig å ha bilde på invitasjonen, her er et google bildesøk som viser det. (Invitasjon konfirmasjon) Veldig få invitasjoner uten bilde. Vår konfirmant hadde ikke lyst på nærbilde/portrett, så det ble heller et kult bilde av ham i lufta, når han «lander et triks»😉 Kanskje hun driver med idrett eller annen hobby som dere kan bruke et bilde fra, hvor ansiktet ikke er i fokus? Type stup ut i vannet, på hesteryggen, håndballbanen, dans el.l.? https://www.google.com/search?q=invitasjon+konfirmasjon&rlz=1CDGOYI_enNO809NO809&hl=nb&prmd=insv&sxsrf=ALeKk02vf2cFAW3UVaKp8U9cDle7ZjRQ5g:1628454235520&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwi9tvbhoKLyAhVNw4sKHaTjARoQ_AUoAXoECAIQAQ&biw=390&bih=669&dpr=3 Anonymkode: a2638...a4a
sug lut Skrevet 8. august 2021 #20 Skrevet 8. august 2021 Altså, konfirmasjon handler ikke om selskapet.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2021 #21 Skrevet 8. august 2021 sug lut skrev (14 minutter siden): Altså, konfirmasjon handler ikke om selskapet. Kanskje ikke, men den fører som regel et selskap med seg. Anonymkode: 6c86f...3ad
Anonym bruker Skrevet 8. august 2021 #22 Skrevet 8. august 2021 Jeg skjønner egentlig godt at hun ikke er så engasjert, hvis dette er hvordan hennes ønsker blir mottatt. Har konfirmant nr 2 ganske snart. De har vært involvert slik: vil du ha mange gjester eller få? Er det noe spesielt du vil spise? Hva tenker du om dette lokalet? Vil du ha noen venner med? Og så klart: borgerlig, kirken eller noe annet? Og hva ønsker du deg? Utover denne typen valg forventer jeg ikke at de skal gå in detalj med planlegging, invitasjoner og organisering. Anonymkode: 578f5...d10
Anonym bruker Skrevet 9. august 2021 #23 Skrevet 9. august 2021 Du oppfører deg bedritent hi, skam deg! Anonymkode: c0a22...ca4
Anonym bruker Skrevet 9. august 2021 #24 Skrevet 9. august 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Hva sier man til slikt da? Det er jo ikke akkurat sånn at det skal ut på sosiale medier heller,så jeg mener hun ikke har noe hun skulle sagt. Er bare invitasjon til familie og få nære venner. Argh tenåringer altså. Anonymkode: c49d3...261 Aldri aldri sett at konfirmanten har sendt ut invitasjon med bilde. Skjønner godt at det er flaut for ungdommen. Hadde du likt det da du var 15 år? Neppe. Konfirmasjonen er for ungdommen. La de være med på å bestemme. Anonymkode: fa72a...7ff
Anonym bruker Skrevet 9. august 2021 #25 Skrevet 9. august 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Fordi jeg mener at man ikke kan gjemme seg bort resten av livet. Hun skal ikke ha tale, ikke noe personlig som minner folk om at hun er midtpunktet, men fest skal hun ha! Og hun er totalt uinteressert i min planlegging, så da blir det faktisk som jeg vil. Hverken mer eller mindre. Anonymkode: c49d3...261 Dette er enten trolling, eller verdens verst mor. Håper dette er trolling. Stakkars ungdom. Anonymkode: fa72a...7ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå