Anonym bruker Skrevet 8. august 2021 #1 Skrevet 8. august 2021 Drømmer om å flytte fra by til bygd. Slippe hverdagsstress og rushtrafikken. Stor enebolig og gjeldsfri (eier nå rekkehus sentralt, gjelsslaver). Mannen har reisejobb, han kan bo hvor som helst. Det eneste problemer er jobb til meg selv, der er ikke mange arbeidsplasser. Der er et par matbutikker, café, klesbutikk og noe diverse, men jeg vil tro det er et mettet marked. Er det innafor å ringe og høre med de forskjellige om det er noe ledig? Vet ikke hvordan vi skulle gjort det praktisk. Må jo nesten ha jobb før vi flytter, men må ha en plass å bo før jeg kan jobbe der.. Må også "overflytte" barna. Og jobbe oppsigelsetiden her i byen. Mannens slekt bor i bygden, så den er ikke tilfeldig valgt. Godt mulig vi kunne bodd der litt midlertidig. Noen som har erfaringer?? Jeg drømmer og drømmer, og man lever bare én gang 😁 Det jeg også ser på som litt negativt er at det er en stor sjanse for at barna flytter til storby når de blir voksne... Men man kan jo besøke hverandre😅 Anonymkode: ac6ea...dfb
Anonym bruker Skrevet 8. august 2021 #2 Skrevet 8. august 2021 Gjør det! Vi flyttet fra Oslo til min gamle bygd. Det å slippe stresset med kø og mye folk er så verdt det. Natur rett ved huset, barna har et helt annet liv. Vi ferierte i Oslo i sommer, og jeg ble slått av hvor skittent og stressende stedet er når du har barn.. Små forhold er veldig godt for barn, etter mitt syn Anonymkode: e25af...06a
Anonym bruker Skrevet 8. august 2021 #3 Skrevet 8. august 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Drømmer om å flytte fra by til bygd. Slippe hverdagsstress og rushtrafikken. Stor enebolig og gjeldsfri (eier nå rekkehus sentralt, gjelsslaver). Mannen har reisejobb, han kan bo hvor som helst. Det eneste problemer er jobb til meg selv, der er ikke mange arbeidsplasser. Der er et par matbutikker, café, klesbutikk og noe diverse, men jeg vil tro det er et mettet marked. Er det innafor å ringe og høre med de forskjellige om det er noe ledig? Vet ikke hvordan vi skulle gjort det praktisk. Må jo nesten ha jobb før vi flytter, men må ha en plass å bo før jeg kan jobbe der.. Må også "overflytte" barna. Og jobbe oppsigelsetiden her i byen. Mannens slekt bor i bygden, så den er ikke tilfeldig valgt. Godt mulig vi kunne bodd der litt midlertidig. Noen som har erfaringer?? Jeg drømmer og drømmer, og man lever bare én gang 😁 Det jeg også ser på som litt negativt er at det er en stor sjanse for at barna flytter til storby når de blir voksne... Men man kan jo besøke hverandre😅 Anonymkode: ac6ea...dfb Drømmer om akkurat det samme. Men vet ikke hvordan løse det med jobb/bolig. Forsøke å skaffe jobb først, eller bolig?😅 men så er det det med å rive opp barna som nå er 5, 11 og 13 år gamle, vet ikke hvordan det ville gått? Noen som har gjort det? Anonymkode: b1bb3...986
Anonym bruker Skrevet 9. august 2021 #4 Skrevet 9. august 2021 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Gjør det! Vi flyttet fra Oslo til min gamle bygd. Det å slippe stresset med kø og mye folk er så verdt det. Natur rett ved huset, barna har et helt annet liv. Vi ferierte i Oslo i sommer, og jeg ble slått av hvor skittent og stressende stedet er når du har barn.. Små forhold er veldig godt for barn, etter mitt syn Anonymkode: e25af...06a Kjekt å høre. Det er det hverdagsstresset jeg vil bort fra, og det er jo flest hverdager. Vet at i bygden vi flytter til så er det bra (og billig!) fritidstilbud til barn. Her i byen koster det myyye. De har også bra opplegg for ungdom med arrangementer og klubb. Anonymkode: ac6ea...dfb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå