Gå til innhold

Middager som kan fryses ned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen tips om enkle matretter man kan lage og fryse ned? Tenkte å lage litt middager til min søster slik hun kan ha og bare ta ut å spise. Hun har det litt tøft nå for tiden. Blitt skilt, selvom de er gode venner og fikk seg vikariat etter endt utdanning langt vekk i gokk så hun er liksom helt alene nå og får litt vondt av henne. Så tenkte jeg kunne lage litt middager som bare kan fryses ned. Skal besøke henne neste helg så tenkte å ta med da, men kommer jo ikke på hva jeg kan lage utenom hjemmelaget lasagne og hjemmelaget fiskegrateng 😅 Noen som har noen tips?☺️

Anonymkode: 05758...be0

Fortsetter under...

Skrevet

Pizza, fiskesuppe  bønnegryte, lapskaus isv. Stort sett alle gryteretter, supper og pytt i panne-retter (inklusive wook) kan fryses.

Anonymkode: 67c44...deb

Skrevet

Diverse supper, gratenger, pizza, bakst (både søt og mer mat som pizzahorn, matmuffins osv), gryteretter. Egentlig det aller meste utenom salat og rene kokte poteter. Poteter funker frossent i supper og gryter, men ikke alene.

Skrevet

Støtter forslagene til de over, så lenge dette er noe hun liker. Men har din søster sagt at dette er noe hun ønsker? Jeg sliter for tiden, og skal innrømme at jeg ikke alltid lager meg skikkelig mat. Men hvis min søster hadde kommet med masse mat for å fylle opp fryseren min, hadde jeg egentlig ikke blitt glad. Fryseren min er full, og å skulle bruke tid og krefter på å organisere plass til mat som kanskje ikke blir spist, er ikke så fristende. Og i tillegg ville jeg fått dårlig samvittighet for at hun hadde kastet bort tid og penger.

Anonymkode: 9455a...b6b

Skrevet

Vårruller er geniale å fryse. Det er godt og tar lite plass👍🏻

Skrevet

Kjøttsaus, så kan hun bare koke spagetti
skinkegrateng
pølsegrateng
supper - gulrotsuppe, squashsuppe, grønnsakssuppe, tomatsuppe osv
kjøttkaker i brun saus
pai
pølsegryte
lapskaus
wok
du kan og fryse tilbehør som rotmos, søtpotetmos, ertestuing, kålstuing, gulrotstuing, sauser

Anonymkode: 6c0af...45e

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Støtter forslagene til de over, så lenge dette er noe hun liker. Men har din søster sagt at dette er noe hun ønsker? Jeg sliter for tiden, og skal innrømme at jeg ikke alltid lager meg skikkelig mat. Men hvis min søster hadde kommet med masse mat for å fylle opp fryseren min, hadde jeg egentlig ikke blitt glad. Fryseren min er full, og å skulle bruke tid og krefter på å organisere plass til mat som kanskje ikke blir spist, er ikke så fristende. Og i tillegg ville jeg fått dårlig samvittighet for at hun hadde kastet bort tid og penger.

Anonymkode: 9455a...b6b

Nei, men jeg kjenner henne såpass at jeg vet hun hadde blitt glad. Var hos henne fra fredag til lørdag forrige helg og hun har stor fryser som var omtrent helt tom. Hun sier selv hun ikke er så flink å lage seg middag, blir ofte bare en toast eller noe enkelt. Så dette hadde hun blitt veldig glad for, det vet jeg 🙂

hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Pizza, fiskesuppe  bønnegryte, lapskaus isv. Stort sett alle gryteretter, supper og pytt i panne-retter (inklusive wook) kan fryses.

Anonymkode: 67c44...deb

Hvordan er det å fryse ned gryter som har ris i seg? 
Og blir ikke pizza litt tam og dvask når det har vært fryst? 
Takk for tips ☺️
hi

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (2 timer siden):

Diverse supper, gratenger, pizza, bakst (både søt og mer mat som pizzahorn, matmuffins osv), gryteretter. Egentlig det aller meste utenom salat og rene kokte poteter. Poteter funker frossent i supper og gryter, men ikke alene.

Takk. Supper hadde jeg ikke tenkt på, så det var bra du skrev ☺️
hi

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (1 time siden):

Vårruller er geniale å fryse. Det er godt og tar lite plass👍🏻

Har du en god oppskrift på vårruller? Det har jeg aldri laget før, bare pleid å kjøpe ferdiglagde fra butikken.

hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Kjøttsaus, så kan hun bare koke spagetti
skinkegrateng
pølsegrateng
supper - gulrotsuppe, squashsuppe, grønnsakssuppe, tomatsuppe osv
kjøttkaker i brun saus
pai
pølsegryte
lapskaus
wok
du kan og fryse tilbehør som rotmos, søtpotetmos, ertestuing, kålstuing, gulrotstuing, sauser

Anonymkode: 6c0af...45e

Tusen takk☺️
hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan er det å fryse ned gryter som har ris i seg? 
Og blir ikke pizza litt tam og dvask når det har vært fryst? 
Takk for tips ☺️
hi

Funker helt fint å fryse gryterett med ris. Pizzan min blir heller aldri dvask ved frysing. Nå lager jeg litt tykk pizza jeg da med masse fyll og ost. Deler opp i småbiter før frysing. Skal jeg impulsivt ha så tiner jeg ca 3 min i micro før jeg har det noen minutter i stekeovnen. God som nystekt 😁

Anonymkode: 11f52...263

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Funker helt fint å fryse gryterett med ris. Pizzan min blir heller aldri dvask ved frysing. Nå lager jeg litt tykk pizza jeg da med masse fyll og ost. Deler opp i småbiter før frysing. Skal jeg impulsivt ha så tiner jeg ca 3 min i micro før jeg har det noen minutter i stekeovnen. God som nystekt 😁

Anonymkode: 11f52...263

Vi lager tynn pizza med kun tomatsaus og ost (og så hiver vi kanskje oppå noe annet før vi steker den), og det går helt fint an å varme opp igjen. Vi hiver den i frossen i stekeovnen på ganske sterk varme og da blir den sprø og fint. Det går også an å lage "ferdigpizza) ved å halvsteke bunnen, legge oppå en pose med ferdig pizzasaus og en pose ferdigrevet ost. Da må jo sausen og osten tine, så det tar litt lenger tid, men fort gjort likevel. (Bunnen trenger ikke å tine, men det gjør ikke noe om den gjør det)

Lasagne er fin å fryse i porsjonspakker, det samme med  gryteretter, supper og andre ting som andre er inne på her. 

Anonymkode: 42a18...113

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...