Gå til innhold

Fjelltur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bruker dere å ha med som mat og drikke på fjelltur/topptur som gir energi ?😊

Anonymkode: 13dd8...4d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nøtter og vann. 

Anonymkode: b6825...673

Skrevet

Det kommer an på turen. Det er forskjell på om jeg skal gå på Galdhøpiggen eller en liten topp rundt her som tar maks to timer til sammen.

Skal jeg bruke mer enn en to-tre timer ville jeg tatt med skikkelig niste. Brødskiver med pålegg som tåler å ligge i matboksen en stund og fortsatt kunne spises. Jeg har alltid med rikelig med vann for det er den beste tørstedrikken, jeg har alltid med kakao fordi det er godt og det gir en boost og så liker jeg godt å ha med det vi kaller jegersnus.

(Jegersnus er grovhakket sjokolade, tørket frukt, f.eks. rosiner og nøtter av et eller annet slag.)

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Hva bruker dere å ha med som mat og drikke på fjelltur/topptur som gir energi ?😊

Anonymkode: 13dd8...4d7

Spørs litt hvor lang turen er og om jeg går med eller uten barn, men hvis jeg går opp mot 2 mil uten barn pleier jeg å ha med brødskive med salami + brødskive med sjokade på matpakka + ett egg. Og så har jeg alltid med et par proteinbarer i tilfelle man trenger energi, og godteri. Haribo, godt og blanda, sukkertøy, et eller annet. 

Anonymkode: 64dcf...e36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...