Gå til innhold

Greit å gå til frisør med skittent hår?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 8.8.2021 den 10.52):

Å leve i en hverdag hvor det å vaske håret faktisk blir noe man ikke har tid til, verken morgen eller kveld, høres vanvittig slitsomt ut. 

Ellers så pusser jeg tennene når jeg skal til tannlegen, dusjer når jeg skal til legen og altså har rent hår (om ikke vasket samme dag, så max en dag siden) når jeg skal til frisør. 

Anonymkode: e9aee...0f2

Du er heldig som ikke lever i en slik hverdag. Jeg har en hverdag som gjør at jeg bruker all energi på alt annet og håret mitt er det siste som prioriteres selv om jeg har hår ned til rumpa. Det skulle også vært stusset for lenge siden, men det har jeg ikke råd til.

Hvorfor er det så få på forumet som evner å se at deres virkelighet kan være en helt annen enn andres virkelighet?

Anonymkode: 22bc1...54f

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (På 8.8.2021 den 10.17):

Her praktiserer vi alltid dusj og hårvask før frisørbesøk . Jeg vil ikke la noen ta i mitt møkkete hår altså. Så tungvint kan det ikke være at man ikke vasker håret før man drar til frisøren. Spesielt ikke nå under covid . 

Har fulgt forumet og deg i årevis. Du burde ikke ha problemer med å forstå at folk kan ha sine grunner.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Har fulgt forumet og deg i årevis. Du burde ikke ha problemer med å forstå at folk kan ha sine grunner.

Hvis du har fulgt disse i årevis burde du jo vite at ikke alle evner å sette seg inn i andre sin situasjon. For noen er det megmegmegmegmeg osv.

Anonymkode: 372b4...983

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du er heldig som ikke lever i en slik hverdag. Jeg har en hverdag som gjør at jeg bruker all energi på alt annet og håret mitt er det siste som prioriteres selv om jeg har hår ned til rumpa. Det skulle også vært stusset for lenge siden, men det har jeg ikke råd til.

Hvorfor er det så få på forumet som evner å se at deres virkelighet kan være en helt annen enn andres virkelighet?

Kanskje mange har opplevd å være i ekstreme situasjoner selv? Jeg må innrømme at det er vanskelig for meg å forstå at noen (der det ikke er rus eller alvorlig psykisk sykdom i bildet) faktisk går i flere dager uten å dusje med begrunnelsen at de ikke har tid. Det er jo ikke tid, men prioriteringer som da er problemet. Jeg har vært i ekstrem situasjon selv. Fire små barn, to som senere skulle vise seg å ha adhd, 100 % jobb, 50 % studie (måtte for å beholde jobben) + husbygging og syk mor som trengte hjelp, likevel var det tid til å dusje - fordi jeg tok meg tid. Jeg prioriterte det jeg mener at er normal hygiene. Og jeg må innrømme at det er vanskelig å ikke tenke at hvis jeg klarte det i den ekstreme situasjonen jeg var i, ja da klarer alle det! Mulig det er feil, men det er slik jeg tenker. 

Anonymkode: 1c7e7...d3f

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Kanskje mange har opplevd å være i ekstreme situasjoner selv? Jeg må innrømme at det er vanskelig for meg å forstå at noen (der det ikke er rus eller alvorlig psykisk sykdom i bildet) faktisk går i flere dager uten å dusje med begrunnelsen at de ikke har tid. Det er jo ikke tid, men prioriteringer som da er problemet. Jeg har vært i ekstrem situasjon selv. Fire små barn, to som senere skulle vise seg å ha adhd, 100 % jobb, 50 % studie (måtte for å beholde jobben) + husbygging og syk mor som trengte hjelp, likevel var det tid til å dusje - fordi jeg tok meg tid. Jeg prioriterte det jeg mener at er normal hygiene. Og jeg må innrømme at det er vanskelig å ikke tenke at hvis jeg klarte det i den ekstreme situasjonen jeg var i, ja da klarer alle det! Mulig det er feil, men det er slik jeg tenker. 

Enig. Tid og prioritering er ikke samme sak. 

uansett; nå ordnet det seg for hi og det er nok ikke noe stort problem for de fleste å få dusjet før frisørbesøket😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Jeg skriver jo at det høres vanvittig slitsom ut, ikke at jeg ikke tror henne? 

Om du har så lite tid til egenpleie hadde det nok være smartere å ha en litt mer lettvint frisyre? Hår til rumpa krever jo mye stell om det skal se ok ut. Om du ikke har råd til frisør har du kanskje en venninne som kan klippe litt?

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

For noen er det megmegmegmegmeg osv.

For de fleste er det sånn, men det er bare du og jeg som skjønner det. 

Anonymkode: 35502...ee6

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Tid kanskje, men ork etter at alt det viktigste er prioritert? Nei.

Jeg vet det er vanskelig å forstå for andre.

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg skriver jo at det høres vanvittig slitsom ut, ikke at jeg ikke tror henne? 

Om du har så lite tid til egenpleie hadde det nok være smartere å ha en litt mer lettvint frisyre? Hår til rumpa krever jo mye stell om det skal se ok ut. Om du ikke har råd til frisør har du kanskje en venninne som kan klippe litt?

Kortere hår krever mer styling for å se fint ut. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...