Anonym bruker Skrevet 7. august 2021 #1 Skrevet 7. august 2021 Skulle så gjerne klipt meg i morgen. Er så opptatt med barn, jobb og flytting, men har mulighet for drop in time imorgen. Har brukt tørrsjampo de siste par dagene. Frisøren vasker jo håret uansett. Greit? Anonymkode: 5960a...871
Himmel og hav Skrevet 7. august 2021 #2 Skrevet 7. august 2021 Jeg vet ikke for klipping, men min frisør sier at det er best om det er et par dager siden jeg har vasket håret når jeg skal farge det. Da er det ikke så tøft for hodebunnen.
Brutalius Skrevet 7. august 2021 #3 Skrevet 7. august 2021 Hadde følt veldig på det selv. Du kan vel bare vaske det i morgen tidlig?
Anonym bruker Skrevet 7. august 2021 #4 Skrevet 7. august 2021 Drop in på søndag? Når dusjet du sist? De fleste frisører vil vel helst vaske håret før de klipper. Altså i salongen. Anonymkode: 372b4...983
Anonym bruker Skrevet 7. august 2021 #5 Skrevet 7. august 2021 Var spontant innom frisøren i går, fikk ikke klipt fordi jeg ikke hadde vasket håret samme dag - de sa det var et korona tiltak. Vet ikke om det er likt alle steder Anonymkode: ad548...d06
Anonym bruker Skrevet 7. august 2021 #6 Skrevet 7. august 2021 Forvekslet dagene pga jobb, mente mandag. Ja det blir vasket i salongen, bare lurer på om frisørene prater seg imellom og mener det er ekkelt med uvasket hår. Blir da 3-4 dager siden var vasket, men har brukt tørrsjampo. Anonymkode: 5960a...871
Anonym bruker Skrevet 7. august 2021 #7 Skrevet 7. august 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Forvekslet dagene pga jobb, mente mandag. Ja det blir vasket i salongen, bare lurer på om frisørene prater seg imellom og mener det er ekkelt med uvasket hår. Blir da 3-4 dager siden var vasket, men har brukt tørrsjampo. Anonymkode: 5960a...871 3-4 dager går nok fint, de er nok vant med verre tilstander enn det. De vasker det jo før klipp uansett. Men hvorfor vasker du ikke bare håret om du føler det skittent? Anonymkode: e9aee...0f2
Anonym bruker Skrevet 7. august 2021 #8 Skrevet 7. august 2021 Jeg synes det kommer litt an på hvordan håret ditt er, mitt hår blir fort fett, så jeg kunne aldri ha gjort det, selv om jeg hadde brukt tørrshampo, hadde følt det veldig ubehagelig. Hvis det ikke er verre enn at du synes det er greit å gå på jobb med det, så er det vel ikke så ille? Men hvis det er sånn at du mener at håret er skittent til tross for tørrshampo, så synes jeg ikke det er greit. Du er ikke så travel at du ikke har tid til å vaske håret ditt i morra, det er bare en dårlig unnskyldning. Anonymkode: 6e93c...aa3
Anonym bruker Skrevet 7. august 2021 #9 Skrevet 7. august 2021 Ja, jeg går på jobb med det så så ille er det ikke. Jeg KAN vaske det, men det er tungvint pga små barn som ikke kan overlates alene og mannen som jobber sent som vanligvis sover til jeg går ut døren. Drar ikke han opp tidlig slik at jeg får vasket hår hvis frisøren skal vaske det samme dag uansett. Lurte vel egentlig på om det er noen etikette på det, er det forventet at håret skal være rent selv om det skal vaskes, eller er det greit å komme med hår som trenger å vaskes og slå to fluer i en smekk hos frisøren? Hvis jeg ikke skulle klippe meg hadde jeg vasket det hjemme, bare virker så bortkastet hvis jeg vet det skal vaskes hos frisøren samme dag. Anonymkode: 5960a...871
Anonym bruker Skrevet 7. august 2021 #10 Skrevet 7. august 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ja, jeg går på jobb med det så så ille er det ikke. Jeg KAN vaske det, men det er tungvint pga små barn som ikke kan overlates alene og mannen som jobber sent som vanligvis sover til jeg går ut døren. Drar ikke han opp tidlig slik at jeg får vasket hår hvis frisøren skal vaske det samme dag uansett. Lurte vel egentlig på om det er noen etikette på det, er det forventet at håret skal være rent selv om det skal vaskes, eller er det greit å komme med hår som trenger å vaskes og slå to fluer i en smekk hos frisøren? Hvis jeg ikke skulle klippe meg hadde jeg vasket det hjemme, bare virker så bortkastet hvis jeg vet det skal vaskes hos frisøren samme dag. Anonymkode: 5960a...871 Men det blir jo ikke samme dag når det er søndag i morgen? Jeg skjønner ærlig talt ikke problemet. Men som sagt 3-4 dager blir det nok ikke reagert på. Anonymkode: e9aee...0f2
Anonym bruker Skrevet 8. august 2021 #11 Skrevet 8. august 2021 Du steller deg vel uansett på badet om morgenen? Å vaske håret tar jo ikke mange ekstra minutter! Jeg kunne aldri gått til frisøren med skittent hår - selv om jeg vet at de vasker det før klipping. Vasker det alltid samme morgen eller kvelden før. frisører er vel som andre folk - man reagerer forskjellig. De er nok vant til å se mye rart, men kan som alle andre reagere på herlig hygiene og urenslighet. Anonymkode: e7e42...d5a
Anonym bruker Skrevet 8. august 2021 #12 Skrevet 8. august 2021 Som frisør foretrekker vi rent hår. Tørrsjampo er heller ikke å anbefale. Men vi tilbyr også vask om du bestiller time. Vi praktiserer ikke drop in hos oss da vi ikke har tid. Så vil absolutt vaske det skikkelig om jeg var deg. Anonymkode: 35502...ee6
Anonym bruker Skrevet 8. august 2021 #13 Skrevet 8. august 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Ja, jeg går på jobb med det så så ille er det ikke. Jeg KAN vaske det, men det er tungvint pga små barn som ikke kan overlates alene og mannen som jobber sent som vanligvis sover til jeg går ut døren. Drar ikke han opp tidlig slik at jeg får vasket hår hvis frisøren skal vaske det samme dag uansett. Lurte vel egentlig på om det er noen etikette på det, er det forventet at håret skal være rent selv om det skal vaskes, eller er det greit å komme med hår som trenger å vaskes og slå to fluer i en smekk hos frisøren? Hvis jeg ikke skulle klippe meg hadde jeg vasket det hjemme, bare virker så bortkastet hvis jeg vet det skal vaskes hos frisøren samme dag. Anonymkode: 5960a...871 Herregud… tenk å lage et sånt problem utav en liten hårvask. Jeg vasker håret hver morning, med eller uten barn. Har gjort det siden jeg siden ungene ble født. Sett ungene inne på badet bare. Det finnes aleneforeldre som får til å vaske håret sitt. 4 dager siden du vasket det er lenge siden og det er ekkelt for en stakkars frisør å jobbe med håret ditt. Anonymkode: 54a65...254
Anonym bruker Skrevet 8. august 2021 #14 Skrevet 8. august 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Herregud… tenk å lage et sånt problem utav en liten hårvask. Jeg vasker håret hver morning, med eller uten barn. Har gjort det siden jeg siden ungene ble født. Sett ungene inne på badet bare. Det finnes aleneforeldre som får til å vaske håret sitt. 4 dager siden du vasket det er lenge siden og det er ekkelt for en stakkars frisør å jobbe med håret ditt. Anonymkode: 54a65...254 Klart jeg får det til, men er tungvint bare, og unødvendig hvis frisøren likevel skal vaske håret. Hvis ungene er med inn på badet åpner de alle skap og skuffer og strør alt utover gulvet. Nå var det ikke spørsmål om det er mulig for meg å vaske håret, det er det selvsagt men det er tungvint, uten at jeg må legge ut i minste lille detalj om hvorfor for å bevise at det et tungvint. Spørsmålet var om det er greit å velge letteste utvei å la frisøren vasker håret, og der er visst meningen delt. Anonymkode: 5960a...871
Pobie Skrevet 8. august 2021 #15 Skrevet 8. august 2021 Jeg tenker det er greit så lenge det er "normalt" skittent hår, og ikke så skittent at det blir ekkelt og uhygienisk. 4 dager er kanskje litt i meste laget? Men 2 dager og litt fett hår fint. Har imidlertid gått til frisører hvor det er et krav at man har vasket håret i løpet av det siste døgnet.
Superdolly Skrevet 8. august 2021 #16 Skrevet 8. august 2021 Sist jeg var hos frisøren så sa hun at det var et krav om at håret skulle være vasket samme dag. Det var et koronatiltak.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2021 #17 Skrevet 8. august 2021 Dersom hårvask er så vanskelig å få til i hverdagen ville jeg klippet en kortere frisyre. Så små barn som river ut alt av skuffer og skap legger seg jo tidlig, så da kan du vel bruke 5 minutter etter leggetid på å vaske håret? Anonymkode: 86d41...d78
Anonym bruker Skrevet 8. august 2021 #18 Skrevet 8. august 2021 Nei, det er ikke greit. Og med tanke på at jeg selv har fire tette barn, to med adhd, som jeg har vært mye alene med, sliter jeg litt med å forstå at du ikke klarer å få vasket håret uten at det er stress. Altså, det er virkelig ikke noe problem hvis man ønsker å opprettholde en normal hygiene. Anonymkode: 1c7e7...d3f
Anonym bruker Skrevet 8. august 2021 #19 Skrevet 8. august 2021 På den tiden du har bært her og skrevet om hvor liten tid og hvor vanskelig det er å ikke følge med på barna, så hadde du rukket å vaske håret tenker jeg. Ta med ungene på badet, eller dusj når de har lagt seg (hvis de er så små at de må ha tilsyn, så sovner de vel i grei tid til det. Og er de store nok at de er oppe til 23, så kan du nok også vaske håret med god samvittighet. Anonymkode: 42283...c93
Anonym bruker Skrevet 8. august 2021 #20 Skrevet 8. august 2021 Merkelig at folk fortsatt diskuterer dette når jeg tydelig har sagt hva vi frisører foretrekker... Anonymkode: 35502...ee6
Anonym bruker Skrevet 8. august 2021 #21 Skrevet 8. august 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Merkelig at folk fortsatt diskuterer dette når jeg tydelig har sagt hva vi frisører foretrekker... Anonymkode: 35502...ee6 Du har sagt hva du som frisør foretrekker, men du kan ikke snakke for alle frisører. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke HI har vasket håret forlengst, for det virker som hun har brukt tørrsjampo i stedet for å vaske håret og sånn fungerer det faktisk ikke, frisørtime eller ikke. Anonymkode: 114be...034
Anonym bruker Skrevet 8. august 2021 #22 Skrevet 8. august 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Merkelig at folk fortsatt diskuterer dette når jeg tydelig har sagt hva vi frisører foretrekker... Anonymkode: 35502...ee6 Åh, hadde du tenkt at når du kom med din fasit så måtte tråden lukkes etterpå? Aaawww.... men dette er et diskusjonsforum, skjønner du. Vi elsker å diskutere her - og særlig temaer som går på (manglende) personlig hygiene ! Anonymkode: 8c4e2...5a6
Anonym bruker Skrevet 8. august 2021 #23 Skrevet 8. august 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Du har sagt hva du som frisør foretrekker, men du kan ikke snakke for alle frisører. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke HI har vasket håret forlengst, for det virker som hun har brukt tørrsjampo i stedet for å vaske håret og sånn fungerer det faktisk ikke, frisørtime eller ikke. Anonymkode: 114be...034 Jo, jeg er fagarbeider, så jeg kan faktisk snakke for alle frisører. Jeg har også sagt at tørrsjampo ikke fungerer. Anonymkode: 35502...ee6
Anonym bruker Skrevet 8. august 2021 #24 Skrevet 8. august 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Merkelig at folk fortsatt diskuterer dette når jeg tydelig har sagt hva vi frisører foretrekker... Anonymkode: 35502...ee6 Oi, oi, oi. Anonymkode: 372b4...983
Anonym bruker Skrevet 8. august 2021 #25 Skrevet 8. august 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Merkelig at folk fortsatt diskuterer dette når jeg tydelig har sagt hva vi frisører foretrekker... Anonymkode: 35502...ee6 Der jeg klipper meg sier frisørene at nå under pandemien vil de helst at folk har vasket håret først. Det er altså ulikt hva frisørene mener, du har ikke fasiten. Anonymkode: 1c7e7...d3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå