Gå til innhold

Svimmel og kvalm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet opp og var svimmel i dag. Har så vidt klart å være på do, bare jeg beveger hodet så seiler hele rommet. 

Er ikke syk på noen annen måte, bortsett fra at jeg verker i kjeven og litt i halsen. 

Noe å ta videre til legevakt, eller bare ligge og vente til det går over? Er 50 år og tykk, om det skulle ha noe å si. 

Anonymkode: d9390...cfc

Fortsetter under...

Skrevet

Høres ut som krystallene er ute og kjøre....

https://www.helsenorge.no/sykdom/svimmelhet-og-balanseforstyrrelser/krystallsyke/

Søsteren min har det, får anfall av og til. Når hun får anfall varer det som regel noen timer til en dag, og hun må ligge helt stille for om hun beveger seg snurrer verden. Hun har noen ganger blitt så svimmel at hun kaster opp, men som regel går det over på noen timer når hun ligger helt stille.

De sier det er noen bevegelser du kan gjøre for å få det på stell igjen, der kan nok en kiropraktor hjelpe.

Mammaen til en venninne har kronisk krystallsyke, hos henne er det ikke anfall, men hele tiden.... Det høres helt grusomt ut.

Anonymkode: 84f30...a0b

Skrevet

Tenkte også krystaller. Jeg har det, har kommet igjen. Kvalm. 

Ta postafen, og gjør øvelser. Men! Hvis formen blir verre, må du kontakte legevakt/legen. Da kan det være noe annet. ❤️

Det er ubehagelig mens det står på, men prøv å slappe av og godta at det er sånn. Første gangen ble jeg frustrert og stressa - det hjalp ikke akkurat. God bedring. 😊❤️ Google mer om krystallsyke. 

Screenshot_20210807_120308_com.huawei.browser.jpg

Anonymkode: 3e747...8c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...