Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kvitt viruset blir vi trolig aldri.

Normalt til neste sommer. Det tviler jeg på, men kanskje nærmere en normal enn nå, om vi er heldige.

Bare litt over 15 % av verdens befolkning er vaksinert pr. i dag, så verden vil nok ikke være normal om bare et år fra nå.

Anonymkode: d7611...22c

Annonse

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Men. 🤔 Kan de bare bestemme at pandemien er over da?

Anonymkode: 1fb61...014

Den er ikke over, men i Norge er så mange vaksinert nå (alle over 18 år har fått tilbud om vaksine innen slutten av september) at man nå må la den gå sin gang. Folk vil bli smittet, noen vil bli innlagt og noen vil dø, men de aller fleste er nå godt beskyttet. Jeg håper bare de har rett i at barn tåler sykdommen godt, for nå blir det slik at alle uvaksinerte vil bli syk på et tidspunkt. 

Anonymkode: ac551...476

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Den er ikke over, men i Norge er så mange vaksinert nå (alle over 18 år har fått tilbud om vaksine innen slutten av september) at man nå må la den gå sin gang. Folk vil bli smittet, noen vil bli innlagt og noen vil dø, men de aller fleste er nå godt beskyttet. Jeg håper bare de har rett i at barn tåler sykdommen godt, for nå blir det slik at alle uvaksinerte vil bli syk på et tidspunkt. 

Korreksjon, ikke nødvendigvis syk, men smittet av korona. 

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det er jo ikke så mange som har fått vaksine, kun ca 36 % er fullvaksinert, og ca 68 % har fått 1 dose.

Anonymkode: c7948...d98

Til neste år må vi bestemme om vi skal kjempe med nebb og klør for å få mannens barn hit til Norge, eller om vi må skilles og han flytter tilbake til hjemlandet for å kunne se barna sine. Slik det er nå, holder det ikke i veldig mange år. Han har ikke sett barna sine i over ett år (vi reiste dit i fjor og holdt på å bli sittende fast i landet, ble påført masse ekstrautgifter til billettbytte, bare stress og mas). Han blir derfor nødt til å velge enten ekteskap og felles barn, eller barna han har i hjemlandet. Jeg vil råde ham å velge det siste. 

Anonymkode: c0cc2...bc6

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Det er jo ikke så mange som har fått vaksine, kun ca 36 % er fullvaksinert, og ca 68 % har fått 1 dose.

Innen utgangen av september vil alle over 18 år ha fått tilbud om vaksine og kunne være vaksinert. Meningen er å åpne 1 uke etter at alle har fått tilbud om dose 2, hvis de har sakt ja til første tilbud.

Anonymkode: 180c8...ee6

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Det er fortsatt over en måned igjen til slutten av september. Du må også huske på at en del velger bort vaksinen. Man regner med at ca 90 % av de over 18 år ønsker å bli vaksinert, kanskje litt mer.

Annonse

• Opprett ny...