Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #1 Skrevet 6. august 2021 Er det noen av dere/noen dere kjenner som er blitt syk av silikon? Jeg har silikon i brystene og lurer på om plagene mine kan kobles til dem.Legen foreslo ME til jeg sa at jeg hadde silikon.......... Jeg har ikke følt meg frisk på flere år. Anonymkode: c60f6...32e
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #2 Skrevet 6. august 2021 Kjenner ei som ble syk av silikon, viste seg at de lekkasjefrie brystimplantatene ikke var lekkasjefrie likevel. Hun andre tror jeg ikke hadde så stor lekkasje, men at kroppen likevel ikke tålte implantatene. De ble begge mye bedre etter at silikonen ble fjernet. Men hun som hadde store lekkasjer ble aldri helt bra. Så jeg ville fjernet silikonen, om jeg var i samme situasjon som deg. Om du fjerner, så husk at det kan variere hvor lang tid det tar før du ev. merker bedring, ikke minst fordi du har følt deg syk i flere år - det tar tid for kroppen å hente seg inn igjen. Anonymkode: 95638...954
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #3 Skrevet 6. august 2021 Man skal lide for skjønnheten vet du. Det vet du best. Har du hatt smertene fra du kjøpte puppene, sier det seg selv. Anonymkode: c0797...33b
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #4 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Kjenner ei som ble syk av silikon, viste seg at de lekkasjefrie brystimplantatene ikke var lekkasjefrie likevel. Hun andre tror jeg ikke hadde så stor lekkasje, men at kroppen likevel ikke tålte implantatene. De ble begge mye bedre etter at silikonen ble fjernet. Men hun som hadde store lekkasjer ble aldri helt bra. Så jeg ville fjernet silikonen, om jeg var i samme situasjon som deg. Om du fjerner, så husk at det kan variere hvor lang tid det tar før du ev. merker bedring, ikke minst fordi du har følt deg syk i flere år - det tar tid for kroppen å hente seg inn igjen. Anonymkode: 95638...954 Takk for svar🥰 Vet du hvilke symptomer de hadde? Ja, jeg tenker at helsa kommer først.Det er ikke verdt det hvis man hele tiden skal føle seg dårlig....om det er dette som er årsaken da. Anonymkode: c60f6...32e
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #5 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Man skal lide for skjønnheten vet du. Det vet du best. Har du hatt smertene fra du kjøpte puppene, sier det seg selv. Anonymkode: c0797...33b Nei, jeg har ikke det.Nå er det ikke bare smerte det er heller.. Anonymkode: c60f6...32e
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #6 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Nei, jeg har ikke det.Nå er det ikke bare smerte det er heller.. Anonymkode: c60f6...32e Hva annet er det? Anonymkode: c0797...33b
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #7 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Takk for svar🥰 Vet du hvilke symptomer de hadde? Ja, jeg tenker at helsa kommer først.Det er ikke verdt det hvis man hele tiden skal føle seg dårlig....om det er dette som er årsaken da. Anonymkode: c60f6...32e Hun jeg kjenner best var ekstremt sliten, hadde mye smerter i kroppen, smertene vandret en del, både ledd og muskelsmerter. Hun hadde en del andre symptomer også, men jeg husker ikke alt, er noen år siden. Men hun hadde ekstremt lite energi, og lite matlyst. Hun andre hadde mye av det samme. Begge hadde forresten også dårlig immunforsvar på den måten at de fikk alt som gikk av forkjølelser osv., og det tok lang tid å komme seg igjen. Man kan jo ikke vite sikkert om det er silikonen som er årsaken. Hun jeg kjenner best vistes ikke lekkasjene på undersøkelser, ble først oppdaget da hun til slutt krevde å få fjernet dem, og først da de skulle operere dem ut ble lekkasjene oppdaget. Var lekkasje i begge brystene. De antok at det også var årsaken til at hun aldri kom seg helt, selv om hun ble mye bedre etter at implantatene var tatt ut og hun kom seg etter inngrepet (det tok tid pga. omfanget av lekkasjene). Hun andre hadde ikke slike lekkasjer, så for henne ble det et enkelt inngrep som hun kom seg raskt av, selv om det tok en del tid før hun generelt ble bedre. Og hun andre som svarte over her, hun har ikke peiling. Slike implantater kan gi problemer først måneder og år etter de er satt inn, de færreste får plagene med det samme. Dessuten er noen, som den ene jeg har nevnt, som fikk implantater etter kreftoperasjon - så det trenger ikke være rent utseendemessig som er årsaken til at man har dem heller. Anonymkode: 95638...954
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #8 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Hun jeg kjenner best var ekstremt sliten, hadde mye smerter i kroppen, smertene vandret en del, både ledd og muskelsmerter. Hun hadde en del andre symptomer også, men jeg husker ikke alt, er noen år siden. Men hun hadde ekstremt lite energi, og lite matlyst. Hun andre hadde mye av det samme. Begge hadde forresten også dårlig immunforsvar på den måten at de fikk alt som gikk av forkjølelser osv., og det tok lang tid å komme seg igjen. Man kan jo ikke vite sikkert om det er silikonen som er årsaken. Hun jeg kjenner best vistes ikke lekkasjene på undersøkelser, ble først oppdaget da hun til slutt krevde å få fjernet dem, og først da de skulle operere dem ut ble lekkasjene oppdaget. Var lekkasje i begge brystene. De antok at det også var årsaken til at hun aldri kom seg helt, selv om hun ble mye bedre etter at implantatene var tatt ut og hun kom seg etter inngrepet (det tok tid pga. omfanget av lekkasjene). Hun andre hadde ikke slike lekkasjer, så for henne ble det et enkelt inngrep som hun kom seg raskt av, selv om det tok en del tid før hun generelt ble bedre. Og hun andre som svarte over her, hun har ikke peiling. Slike implantater kan gi problemer først måneder og år etter de er satt inn, de færreste får plagene med det samme. Dessuten er noen, som den ene jeg har nevnt, som fikk implantater etter kreftoperasjon - så det trenger ikke være rent utseendemessig som er årsaken til at man har dem heller. Anonymkode: 95638...954 Jeg har det likt som første du nevnte...mye vandrende smerte i ledd/kroppen, sliten uansett hvor mye jeg har hvilt meg, vondt i hode, svimmel, hjertebank, til tider overfølsom for lys og lyd, berøring....Føler meg ikke frisk rett og slett. Takk for at du svarer så fint for meg.Er en medfødt «skavank» som gjorde at jeg opererte meg.Legen som foreslo det. Det ligner ikke på silikonpupper slik mange ser for seg det. Anonymkode: c60f6...32e
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #9 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Jeg har det likt som første du nevnte...mye vandrende smerte i ledd/kroppen, sliten uansett hvor mye jeg har hvilt meg, vondt i hode, svimmel, hjertebank, til tider overfølsom for lys og lyd, berøring....Føler meg ikke frisk rett og slett. Takk for at du svarer så fint for meg.Er en medfødt «skavank» som gjorde at jeg opererte meg.Legen som foreslo det. Det ligner ikke på silikonpupper slik mange ser for seg det. Anonymkode: c60f6...32e Når du skriver symptomene dine så husker jeg hun første også hadde mange (alle?) de samme, i tillegg til det jeg skrev. Jeg ville fått legen til å henvise deg til spesialist på sykehuset som opererte deg. Og selv om det er sjelden, det hun jeg kjenner opplevde, så husk at det er mulig å ha lekkasje selv om de ikke oppdager det før ev. operasjon. Og at det er mulig å ha større problemer uten tydelige lekkasjer også, og at det kan gi de symptomene du har. Hvis legen din allerede har nevnt ME, så er jo dette med silikonen uansett noe som bør utelukkes, da symptomene kan være mye av de samme, eller det kan være helt andre ting enn både silikon eller ME som er årsaken. Stå på for videre utredning! Lykke til Anonymkode: 95638...954
Anonym bruker Skrevet 7. august 2021 #10 Skrevet 7. august 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Når du skriver symptomene dine så husker jeg hun første også hadde mange (alle?) de samme, i tillegg til det jeg skrev. Jeg ville fått legen til å henvise deg til spesialist på sykehuset som opererte deg. Og selv om det er sjelden, det hun jeg kjenner opplevde, så husk at det er mulig å ha lekkasje selv om de ikke oppdager det før ev. operasjon. Og at det er mulig å ha større problemer uten tydelige lekkasjer også, og at det kan gi de symptomene du har. Hvis legen din allerede har nevnt ME, så er jo dette med silikonen uansett noe som bør utelukkes, da symptomene kan være mye av de samme, eller det kan være helt andre ting enn både silikon eller ME som er årsaken. Stå på for videre utredning! Lykke til Anonymkode: 95638...954 Tusen takk🥰Jeg føler at legene ikke helt klarer å finne ut av det fordi det er så mange forskjellige symptomer. Føler også at jeg ikke blir helt tatt på alvor når jeg nevner silikon.... Jeg vurderer å oppsøke en privat klinikk og betale selv for en ordentlig sjekk. Jeg må finne ut av dette, jeg blir både deprimert og redd av dette. Anonymkode: c60f6...32e
Anonym bruker Skrevet 7. august 2021 #11 Skrevet 7. august 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Nei, jeg har ikke det.Nå er det ikke bare smerte det er heller.. Anonymkode: c60f6...32e Jeg gjentar, hva annet er det? Anonymkode: c0797...33b
Anonym bruker Skrevet 7. august 2021 #12 Skrevet 7. august 2021 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Jeg gjentar, hva annet er det? Anonymkode: c0797...33b Les lengre opp så ser du Anonymkode: c60f6...32e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå