Gå til innhold

Fysisk syk av?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man bli fysisk syk av å være psykisk syk?Noen som har noe erfaring med det?😟

Anonymkode: 1aac8...fe2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er mulig, men det er jo viktig å finne ut hva som er hva.

Jeg har hatt store belastninger i livet, og det gjorde at mitt immunforsvar ble elendig i flere år, fikk alle mulige infeksjoner osv. Stress har gjerne den virkningen på oss. Autoimmune sykdommer kan slå ut også ved mye stress.

På grunn av min historie med så store belastninger i livet, så mente legene at det var psyken som feilte meg da jeg ble fysisk syk igjen. Jeg kjente på kroppen at det var noe helt annet, og måtte da gjennom utredninger psykisk flere ganger over flere år før de godtok at psyken min er bra. Og i mellomtiden ble fysisk sykdom, som ikke har med psyken å gjøre, oppdaget.

Man kan bli psykisk syk av fysisk sykdom. Og man kan bli fysisk syk av psykisk sykdom.

Håper du har en lege du føler du kan kommunisere med. Hvis ikke, vurder å bytte fastlege til en du kan kommunisere bedre med. Ta i hvert fall opp problemene dine med lege. Men stol også på deg selv, det er du som kjenner egen kropp best, så ikke gi deg før du får riktig hjelp.

Anonymkode: e2455...6f5

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Kan man bli fysisk syk av å være psykisk syk?Noen som har noe erfaring med det?😟

Selvfølgelig, kropp og psyke henger sammen! 

Google broken heart syndrome

Anonymkode: 01bca...c0e

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Selvfølgelig. Psykisk sykdom gir utslag på alt fra vondt i ryggen, svimmelhet, fatigue, hodepine, høyt BT osv osv

Anonymkode: 00c48...0c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...