Gå til innhold

Noen som har erfaring med å pusse opp badet med baderomsplater?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et bad nr 2 vi ønsker å gi et lite «ansiktsløft» uten at det skal koste alt for mye. Vi skal skifte ut baderomsinnredningen og vurderer å legge baderomsplater utenpå flisene (skikkelig 1980-style) på flisene.

Noen med erfaring?

Anonymkode: df4dc...0da

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Vi har et bad nr 2 vi ønsker å gi et lite «ansiktsløft» uten at det skal koste alt for mye. Vi skal skifte ut baderomsinnredningen og vurderer å legge baderomsplater utenpå flisene (skikkelig 1980-style) på flisene.

Noen med erfaring?

Erfaringen min er at det er enklere å rengjøre høyglansplatene ift matte plater.

Anonymkode: 54323...482

Skrevet

Vi har grå, blanke «flis»plater på vaskerom/bad i kjeller. De er så ok at jeg kunne hatt de på bad nr 1 også. De fleste tror det er flis og må ta på de for å sjekke, 
https://www.flisekompaniet.no/bad/baderomspanel/baderomspaneler/baderomspanel-skifer-natur-60x30-blank/?gclid=Cj0KCQjwu7OIBhCsARIsALxCUaPBW3vpO_95bSU_C0gbNO6Fkhr-k1Hfx0OLaEx4ocLk1ze9WmfXmKwaAmQIEALw_wcB

Anonymkode: 6bba3...22b

Skrevet

Og de er ikke noe problem å vaske. Jeg synes matte ser mer «billig» ut. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Vi har grå, blanke «flis»plater på vaskerom/bad i kjeller. De er så ok at jeg kunne hatt de på bad nr 1 også. De fleste tror det er flis og må ta på de for å sjekke, 
https://www.flisekompaniet.no/bad/baderomspanel/baderomspaneler/baderomspanel-skifer-natur-60x30-blank/?gclid=Cj0KCQjwu7OIBhCsARIsALxCUaPBW3vpO_95bSU_C0gbNO6Fkhr-k1Hfx0OLaEx4ocLk1ze9WmfXmKwaAmQIEALw_wcB

Hva med gulvet? Har dere baderomsplater der?

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Hva med gulvet? Har dere baderomsplater der?

Nei, flis der... 

Skrevet

Vi har på badet i utleieleiligheten, veldig greit. Ser fint ut, greit å renholde og tette.

Men veggene må være helt rette, så du kan ikke sette de rett på flisene tror jeg. Du må lekte ut og feste de i lektene...

Anonymkode: c0d03...d4c

Skrevet

Vi har også gitt bad to ansiktsløft. Vi strippet ned veggene da for å sjekke de for råte osv. Når man først skal gjøre noe på et bad så sjekk veggene. Husker ikke hva vi betalte med med de valgene vi gjorde så sparte vi nesten 200 000,- og badet er helt ok det altså. Hovedbadet vårt er i 2. etg så dette er gjestebad og brukes på dagtid når vi skal på do. 

Anonymkode: cf74e...2b5

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Kan love deg at ikke de fleste tror det er fliser😂

Baderomsplater ser helt greit ut. Men velg for all del en annen look enn liksomfliser. Det ser like dustete ut som gulvbelegg med bilde av skifergulv!

Slette baderomsplater kan gi et pent bad for en billig penge. Forutsatt at dere ikke har noen utvendige hjørner, og slipper de grusomme metallkantene.

Anonymkode: bf461...e62

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Baderomsplater ser helt greit ut. Men velg for all del en annen look enn liksomfliser. Det ser like dustete ut som gulvbelegg med bilde av skifergulv!

Slette baderomsplater kan gi et pent bad for en billig penge. Forutsatt at dere ikke har noen utvendige hjørner, og slipper de grusomme metallkantene.

Jeg er enig. Om jeg tar på, er det mest for å bekrefte mistanken om at det ikke er flis, ikke fordi jeg egentlig tror det er fliser. Men jeg kan godt si det, sånn bare for å være hyggelig hvis noen superstolte viser det fram.

Anonymkode: 2d49b...dc4

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Er så enig👍

Anonymkode: 00539...9ee

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg er enig. Om jeg tar på, er det mest for å bekrefte mistanken om at det ikke er flis, ikke fordi jeg egentlig tror det er fliser. Men jeg kan godt si det, sånn bare for å være hyggelig hvis noen superstolte viser det fram.

Ok... 🤣 jeg viser ikke folk vaskerommet mitt eller badet med stolthet altså. For en «dustete» og barnslig  ting å si. Jeg har andre mindre materielle ting å vere stolt av. Det er dyrere å kjøpe fliser enn plater så det har heller ingenting med  prisen å gjøre. 

Drit i disse flisefine interiørekspertene HI, det er mest sannsynlig usikre kjerringer som bruker antall instagramslikes som mål på vellykkethet. 

Baderomsplater er praktiske, superssikre mot lekkasje og finnes i mange fine varianter. For de av oss som er voksne nok og med andre verdier enn å bekymre seg for hva andre mener er «dustete» å ha på baderomsveggen sin, så er det et utmerket valg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ok... 🤣 jeg viser ikke folk vaskerommet mitt eller badet med stolthet altså. For en «dustete» og barnslig  ting å si. Jeg har andre mindre materielle ting å vere stolt av. Det er dyrere å kjøpe fliser enn plater så det har heller ingenting med  prisen å gjøre. 

Drit i disse flisefine interiørekspertene HI, det er mest sannsynlig usikre kjerringer som bruker antall instagramslikes som mål på vellykkethet. 

Baderomsplater er praktiske, superssikre mot lekkasje og finnes i mange fine varianter. For de av oss som er voksne nok og med andre verdier enn å bekymre seg for hva andre mener er «dustete» å ha på baderomsveggen sin, så er det et utmerket valg. 

Eh, det var da en undelig konklusjon å trekke. Jeg sa ikke at det er stygt, bare at jeg ikke egentlig synes det ser ut som ekte fliser og var enig i at rene flater da kan være finere. Det må da være lov. Og jo, noen viser det fram med stolthet. En gammel tante f.eks. med skikkelig "Se så fint! Ser det ikke helt ekte ut?!?". Hva skal man svare da? Jeg har jo ikke hjerte til å si hva jeg egentlig tenker når hun står der og er så søt og stolt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Det var da litt av en overreaksjon på en helt nøytral kommentar? Har man normalt syn så er det faktisk ingen som tror at plater er det samme som fliser. Det betyr da ikke at man syns det er stygt eller mindreverdig. 

En venninne av meg har helblanke plater og det syns jeg ikke var så fint, det ble liksom et veldig plastpreg over det. Ellers er jeg enig i at plater som ikke prøver å etterligne fliser er penest. 

Anonymkode: 454e9...4ba

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Metallkantene må man ha i våtsone og hjørner ellers er ikke veggen å regne for tett. Vi har baderomsplater og har flere ganger fått komplimenter for fine flis. Vi har ikke den standard billigste typen. Folk har vært overrasket over at det var plater. Vi brukte også metallkanter til å lage vindusforing, jeg ville ikke ha lister. Ble kjempebra. 

Anonymkode: a9e58...335

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Metallkantene må man ha i våtsone og hjørner ellers er ikke veggen å regne for tett. Vi har baderomsplater og har flere ganger fått komplimenter for fine flis. Vi har ikke den standard billigste typen. Folk har vært overrasket over at det var plater. Vi brukte også metallkanter til å lage vindusforing, jeg ville ikke ha lister. Ble kjempebra. 

Anonymkode: a9e58...335

Man må ikke ha metallkanter på utvendige hjørner i våtsone, med fliser, selv om slurvete håndverkere bruker det.
Men med plater kommer man ikke utenom. Nettopp derfor sa jeg at det er en forutsetning at badet ikke har noen utvendige hjørner, for å slippe de stygge metallhjørnene. Innvendige hjørner kan fuges med silikon/tek7. 
Vi har fliser på gulv, vegg og vinduskarmer på badene, helt listefritt. Alle utvendige hjørner er gjerdet, da trenger man verken metallhjørner eller andre lister. 

Hvis du ser slike metallhjørner og tenker at det er fint så har vi VELDIG ulik smak. De metallkantene synes jeg ødelegger helheten, både når de brukes med plater og med fliser. Egentlig generelt når de brukes. Et vindu med lister av metall er ikke listefritt, det sier seg vel selv.

Legger ved et par bilder fra et kjapt googlesøk, ganske lett å se hvordan metallet ødelegger linjer og estetikk.

Her er et listefritt vindu:

image.thumb.jpeg.2367e787cedbafc0a9cc15e88281098c.jpeg

Og her er et vindu med metallist:

image.png.802a32595704ad19e8feca51372a0fd2.png

Skrevet

Det kommer aldri en flis inn på mine bad hvis jeg får bestemme noe når vi skal pusse opp! Takke meg til pene baderomsplater og et pent gulvbelegg, jeg liker virkelig ikke fliser. Men at baderomsplater kan se ut som fliser, æh, nei, det gjør de ikke, og hos meg vil ikke det være meningen heller. 

Anonymkode: cae01...6c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...