Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi må bruke munnbind på jobb og de oppfordrer folk til å bruke det ellers også. Venninna mi synes det er flaut, hun føler vi er de eneste som gjør det.(det er det ikke).

Synes andre det er flaut?Er vi liksom hysteriske vi som faktisk bruker det?😳

Anonymkode: 745d1...0d6

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144420161-flaut-med-munnbind/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Munnbind gir falsk trygghet. Bedre å holde avstand, dersom mulig selvfølgelig.

Nå trenger ikke jeg å bruke munnbind på jobben. Og glad for det, for er det en ting jeg er ordentlig lei, så er det munnbind. Får også ofte tett nese etter å ha brukt den.

det er heldigvis ikke pålagt med munnbind lenger, eller er det hos dere?

Ingen av de jeg kjenner går med munnbind lenger, verken, kolleger, familie eller venner. De fleste er heller ikke vaksinerte.

Anonymkode: 95a83...962

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nå trenger ikke jeg å bruke munnbind på jobben. Og glad for det, for er det en ting jeg er ordentlig lei, så er det munnbind. Får også ofte tett nese etter å ha brukt den.

Ingen av de jeg kjenner går med munnbind lenger, verken, kolleger, familie eller venner. De fleste er heller ikke vaksinerte.

Hvorfor falsk trygghet?

Annonse

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Munnbind gir ikke falsk trygghet, det gir en trygghet for meg at jeg har noe beskyttelse om jeg skulle være smittet og går på jobb. På sykehjem i min by er vi pålagt munnbind om vi ikke kan opprettholde avstand på to meter, og hvem kan vel det i pleie og kontakt med de svakeste blant oss?

Det er en selvfølge å bruke, det er ikkefalsk trygghet. Det er heller ikke behagelig, men det er nødvendig.

Anonymkode: a6a43...7fb

Folk flest bruker munnbind feil og da blir det en falsk trygghet.  Hvor mange spriter hendene før dere fisker frem munnbindet? Hvor mange lar være å trekke munnbindet ned på haken? Hvor mange legger munnbindet i lommen etter bruk? Hvor mange spriter hendene etter å ha tatt av munnbindet?

Anonymkode: 497a0...da1

Det er ikke flaut. Jeg synes nesten det er litt deilig. Min sosiale angst liker hvert fall at jeg kan skjule meg litt i mengden. Så jeg har null problemer med å bruke munnbind. Ser likevel at flere og flere dropper det. 

Anonymkode: 0efa9...857

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nja. Det kan være en falsk trygghet for brukeren dersom vedkommende bruker det feil (noe de fleste gjør), men det er en trygghet for de rundt. Jeg bruker munnbindet helt riktig, og da gir det jo beskyttelse også til meg og ikke bare andre.

HI: Jeg synes det var litt flaut helt i starten, før det ble vanlig her jeg bor.

Anonymkode: 54046...982

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, det er flaut å bruke! Hvorfor bruker dere det? Det er jo bare tull, og null bevist effekt. Det lyser flink pike lang vei. Kutt ut det tullet!! 

Anonymkode: 53705...bef

Akkurat nå gjør jeg ikke det, men jeg har brukt det. Hvorfor? Fordi det var påbudt og man risikerte å få bot uten, i tillegg ble vi pålagt det på jobb. Uansett slutter det å være flaut når alle andre også har det på, da er det nesten mer flaut å gå uten.

Annonse

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor falsk trygghet?

Fordi den ikke stopper viruset.

Viruset kommer seg gjennom munnbind.

Dette er fakta. Flere leger har bekreftet dette. 

Min svigerfar som jobber på laboratoriet har undersøkt dette og selv han sier at munnbind er tull.

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Min svigerfar som jobber på laboratoriet har undersøkt dette og selv han sier at munnbind er tull.

Er jo greit å fortelle hele sannheten.
👌 Munnbindet er først og fremst for å beskytte andre mot egen smitte, og bittelitt for å beskytte brukeren mot å bli smittet.

Anonymkode: 497a0...da1

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Kan du spørre svigerfaren din om hvorfor kirurger da bruker munnbind når de opererer? Hvis det bare er tull, altså.

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Kan du spørre svigerfaren din om hvorfor kirurger da bruker munnbind når de opererer? Hvis det bare er tull, altså.

Munnbind stopper bakterier fra munnen din, men ikke virus. Bakterier er større enn virus.

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Munnbind stopper bakterier fra munnen din, men ikke virus. Bakterier er større enn virus.

Noen munnbind er nok ikke egnet for å stoppe virus, men de medisinske er. Så der tar nok både du og svigerfar feil.

https://www.helsebiblioteket.no/infeksjon/koronavirus/aktuelt/effekt-av-munnbind-i-forebygging-av-virusspredning

Anonym bruker skrev (På 2021-8-7 den 12.47):

Noen munnbind er nok ikke egnet for å stoppe virus, men de medisinske er. Så der tar nok både du og svigerfar feil.

https://www.helsebiblioteket.no/infeksjon/koronavirus/aktuelt/effekt-av-munnbind-i-forebygging-av-virusspredning

Du viser til en artikkel, jeg viser til min svigerfar som jobber med virus og smitte i over 25år.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du viser til en artikkel, jeg viser til min svigerfar som jobber med virus og smitte i over 25år.

Jeg kan godt vise til flere. Du på din side må i så fall vise til kilder, ikke bare en svigerfar som vi jo ikke vet om du finner på, som sier det motsatte. Det er mange kilder som viser at de fleste medisinske munnbind også stopper virus.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Virusene flagrer ikke løst rundt i lufta, de ligger inne i væskedråper, aerosoler. Disse stoppes av munnbind. 

Filteringseffekten blir heller ikke borte om noen tar på munnbindet med skitne hender, så dette med at munnbind ikke virker fordi "folk bruker det feil" er ikke noe godt argument. 

Anonymkode: 7ec5e...7d1

• Opprett ny...