Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #1 Skrevet 6. august 2021 Jeg har fått meg ny kjæreste. Vi har ikke kommet veldig langt i forholdet, men allikavel langt nok til å definere oss som et par. Vi bor et stykke unna hverandre så er liksom ikke bare å ta turen på 1-2-3. Nå har han fått en kreftdiagnose og det kom som en stor overraskelse på han. Ikke så på meg da jeg hadde en følelse at noe alvorlig var i gjerde med noen problemer som hadde oppstått. han er da en person som lukker seg litt før han får kontroll, men vet liksom ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til dette og hva jeg kan gjøre. det er så vondt å ikke kunne gjøre noe og syns det er så vanskelig å takle at han ikke prater med meg. vet at dette er det verste som har skjedd han men ønsker så å være der for han uten at jeg blir for mye på han. Dere gode damer- hvordan bør jeg håndtere det? Vet liksom ikke hva jeg skal si eller gjøre Anonymkode: 73cbb...542
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #2 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Jeg har fått meg ny kjæreste. Vi har ikke kommet veldig langt i forholdet, men allikavel langt nok til å definere oss som et par. Vi bor et stykke unna hverandre så er liksom ikke bare å ta turen på 1-2-3. Nå har han fått en kreftdiagnose og det kom som en stor overraskelse på han. Ikke så på meg da jeg hadde en følelse at noe alvorlig var i gjerde med noen problemer som hadde oppstått. han er da en person som lukker seg litt før han får kontroll, men vet liksom ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til dette og hva jeg kan gjøre. det er så vondt å ikke kunne gjøre noe og syns det er så vanskelig å takle at han ikke prater med meg. vet at dette er det verste som har skjedd han men ønsker så å være der for han uten at jeg blir for mye på han. Dere gode damer- hvordan bør jeg håndtere det? Vet liksom ikke hva jeg skal si eller gjøre Anonymkode: 73cbb...542 Så trist 😢 Jeg ville bare vært veldig tydelig på at jeg var der for gan når han trengte meg - og latt han kjøre skuta.. Anonymkode: 6c4b4...405
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #3 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (59 minutter siden): Så trist 😢 Jeg ville bare vært veldig tydelig på at jeg var der for gan når han trengte meg - og latt han kjøre skuta.. Anonymkode: 6c4b4...405 Det er ufattelig trist. det du sier der er det jeg har gjort. Men det er vanskelig Anonymkode: 73cbb...542
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #4 Skrevet 6. august 2021 Det er vanskelig å be om hjelp når man er alvorlig syk, man ønsker å være minst mulig til bry. Jeg vil tro det er enda verre som ny kjæreste. misforstå meg rett: hvor alvorlig er diagnosen? Det har litt å si for hvor pågående du bør være. Jeg er alvorlig syk og liker best når kjæresten bare tar kontroll. Han sier ofte at nå kommer han til helga og presiserer at han ordner alt av mat og at jeg bestemmer hva vil skal gjøre. Han gir klar beskjed at dersom det innebærer å ligge på sofaen å se tv hele helgen så gjør han gjerne det. vi har selvsagt pratet om sykdommen, men det er godt å ha en pause fra det. Han var også tydelig på at han ønsket å bli med på sykehuset med meg for å støtte under medisinering. Hadde han spurt meg så hadde jeg sagt det ikke var nødvendig. det har mye med hvordan han stiller spørsmål. Hvordan går det? - jo det går greit….. jeg regner med du er sliten etter uka med sånn og sånn, hva trenger du fra meg? Anonymkode: 0c354...678
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #5 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Det er vanskelig å be om hjelp når man er alvorlig syk, man ønsker å være minst mulig til bry. Jeg vil tro det er enda verre som ny kjæreste. misforstå meg rett: hvor alvorlig er diagnosen? Det har litt å si for hvor pågående du bør være. Jeg er alvorlig syk og liker best når kjæresten bare tar kontroll. Han sier ofte at nå kommer han til helga og presiserer at han ordner alt av mat og at jeg bestemmer hva vil skal gjøre. Han gir klar beskjed at dersom det innebærer å ligge på sofaen å se tv hele helgen så gjør han gjerne det. vi har selvsagt pratet om sykdommen, men det er godt å ha en pause fra det. Han var også tydelig på at han ønsket å bli med på sykehuset med meg for å støtte under medisinering. Hadde han spurt meg så hadde jeg sagt det ikke var nødvendig. det har mye med hvordan han stiller spørsmål. Hvordan går det? - jo det går greit….. jeg regner med du er sliten etter uka med sånn og sånn, hva trenger du fra meg? Anonymkode: 0c354...678 Han har nylig fått det og jeg vet ikke alt enda for han klarer ikke å prate om det. skulle gjerne troppet opp og sagt sånn er det, men det er umulig slik situasjonen er. vet ikke om det har litt med mann å gjøre, men han vil helst fikse selv og sier det ikke er noe jeg kan gjøre. Det er litt stolthet også. Det er nesten ingen som vet det heller. Anonymkode: 73cbb...542
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #6 Skrevet 6. august 2021 Han er nok i sjokk og trenger litt tid. Kan ikke sammenlignes med en kjæreste, men en kollega fikk kreftdiagnose rett før sommeren. Etter en stund kom han innom jobben og vi satt plutselig alene på pauserommet. Jeg sa jeg syntes han så mye bedre ut nå enn sist gang jeg så han (like etter han fikk diagnosen) og lurte på hvordan han følte det selv. Da var han ærlig og fortalte at da han fikk diagnosen, tenkte han kun at det var en dødsdom. Han ga opp og tenkte "ja, ja, det var det". Først etter en stund med mange samtaler med fagfolk, greide han å komme ut av det hullet. Mye mulig din kjæreste er der. At det er like greit å holde deg på avstand (for begges skyld, kanskje til med mest for din skyld), for han skal jo dø snart uansett. At han vil beskytte deg. Jeg har dessverre ikke noen gode råd, men jeg hadde sikkert bestilt en frokost fra morgenlevering.no på døra hans, bare for å vise at jeg ikke ville forsvinne. Alltid digg med fersk frokost. Ellers kan du f.eks ta kontakt med en støttegruppe for pårørende eller kreftforeningen for råd og tips. Anonymkode: e26fb...aa1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå