Gå til innhold

Gender reveal. Er det en greie nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blitt invitert på dette? Måtte Google det da jeg ikke visste hva det var. 
Altså, har dette pågått lenge i Norge? Er dette en viktig event? Har tenkt å si jeg ikke kan. 
Det er veldig hyggelig at folk venter barn, men jeg bryr meg helt ærlig ikke om det er gutt eller jente jeg altså. 

Anonymkode: a0315...ce4

Skrevet

Dette er en amerikansk greie. Har sett det på film og serier. Ikke overasket at det kommer hit også.  

Anonymkode: fc82f...ee4

Skrevet

Veldig rare greier.

Skjønner ikke helt hvordan det fungerer heller, skriver jordmor/ lege kjønnet på et ark, legger i en konvolutt også gir foreldrene dette til den som skal ha ansvaret for å avsløre på festen da?

Det er ikke vanlig i Norge, aldri hørt om det her, men ganske vanlig i USA

Anonymkode: 71feb...a2a

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Veldig rare greier.

Skjønner ikke helt hvordan det fungerer heller, skriver jordmor/ lege kjønnet på et ark, legger i en konvolutt også gir foreldrene dette til den som skal ha ansvaret for å avsløre på festen da?

Det er ikke vanlig i Norge, aldri hørt om det her, men ganske vanlig i USA

Der jeg er er det søster til den gravide som arrangerer. Merkelig greie. 

Skrevet

Jeg synes det er kult, jeg vil ha det hvis jeg får flere barn 🙂. Men jeg synes babyshower også er veldig kjekt da, godt vi kan like forskjellige ting 🙂

Anonymkode: 5eea3...ff9

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Jeg synes det er kult, jeg vil ha det hvis jeg får flere barn 🙂. Men jeg synes babyshower også er veldig kjekt da, godt vi kan like forskjellige ting 🙂

Anonymkode: 5eea3...ff9

Begge deler er jo så kleint. Tigging under dekke av fest🙈

Anonymkode: 03302...caf

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Blitt invitert på dette? Måtte Google det da jeg ikke visste hva det var. 
Altså, har dette pågått lenge i Norge? Er dette en viktig event? Har tenkt å si jeg ikke kan. 
Det er veldig hyggelig at folk venter barn, men jeg bryr meg helt ærlig ikke om det er gutt eller jente jeg altså. 

Nei, det er ikke en greie. Der har som du ser ikke noe navn. Det er noe amerikansk tull som selv vettuge amerikanere unngår. Det er uviktig og fjollete og bare et tegn på hvor kjønnsfikserte folk er. Ingen grunn til å gå.

Anonymkode: 13dfb...288

Skrevet

Det der er noe av det dummeste jeg hører om. Hadde nekta å la noen arrangere noe slikt for meg. Samme gjelder babyshower!

Skrevet

Handelsstanden har funnet opp enda en liksomgreie de kan tjene penger på, forstår jeg...

Og folk går fem på og omfavner det for å kaste bort enda mer penger på... vel, ingenting, egentlig.

Anonymkode: 37179...6a7

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Handelsstanden har funnet opp enda en liksomgreie de kan tjene penger på, forstår jeg...

Og folk går fem på og omfavner det for å kaste bort enda mer penger på... vel, ingenting, egentlig.

Er vel ikke så mange som går på. Jeg har aldri hørt om det og her popper det unger i alle bauger og kanter i vennegjengen nå. Vi er egentlig alle litt forvirret. Er det forventet gave? Hva slags gave? 😂

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Er vel ikke så mange som går på. Jeg har aldri hørt om det og her popper det unger i alle bauger og kanter i vennegjengen nå. Vi er egentlig alle litt forvirret. Er det forventet gave? Hva slags gave? 😂

Selv uten gavedryss så blir det garantert unødvendig dilldall, pynting osv. Men antar at det forventes en eller annen gave til mor eller barn.

Ingen av de i min omgangskrets har hoppet på noe slikt, heldigvis.

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Selv uten gavedryss så blir det garantert unødvendig dilldall, pynting osv. Men antar at det forventes en eller annen gave til mor eller barn.

Ingen av de i min omgangskrets har hoppet på noe slikt, heldigvis.

Jeg har sagt jeg ikke kan komme men begynte å fundere på hva dette er da. Får vel referat etter festen av andre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvorfor skal handelsstanden ha skylda for slike ting?

Det er sosiale medier som sprer sånt, ikke handelsstand.

Hadde vi ikke hatt tic toc o.l hadde ingen av oss visst om det 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Dette er en amerikansk greie. Har sett det på film og serier. Ikke overasket at det kommer hit også.  

Anonymkode: fc82f...ee4

Akkurat som halloween, helt forbanna idiotisk. Jeg hadde ikke giddet det der. 

Anonymkode: 2ec95...8d8

Skrevet

Tiktok greie dette🙈Blir bare mer og mer...er glad jeg er ferdig med å få barn.Først feire at du er gravid,så babyshower,så dette, så når barnet er født osv osv....

Jeg elsker USA, men ikke i Norge😅

Anonymkode: 4852a...8ba

Skrevet

Jeg avslørte kjønnet på lillesøster ved å stappe en helt vanlig svart ballong full av rosa konfetti, og sprakk ballongen. Kjempegøy! Men da var vi bare oss foreldre og storebrødrene, hjemme på kjøkkenet. Fest er å dra det tusen mil for langt. 

Anonymkode: ac335...977

Skrevet

Hverken babyshower eller gender reveal er vanlig i Norge, men selvfølgelig er det noen fisefine frøkner som føder, å må lage et jævlig nummer ut av det. Nå må folk slutte å lage så mye piss og dill rundt det å være gravid. Faen til opplegg! 

Skrevet

Babyshower kan jeg skjønne, selv om jeg ikke vil ha en selv. Men gender reveal er en uting. Det antyder at barnets kjønn er ekstremt viktig, ikke bare for foreldrene, men for alle som kjenner foreldrene. Hvorfor? Det er et fåtall som bryr seg om barnet blir gutt eller jente, og de som bryr seg burde nok ikke oppmuntres. Samt at det fysiske kjønnet er ikke nødvendigvis det som barnet blir senere. Jeg bare skjønner ikke hvorfor kjønnorganet til en liten baby er sååå viktig.

Skrevet
Pobie skrev (2 minutter siden):

Babyshower kan jeg skjønne, selv om jeg ikke vil ha en selv. Men gender reveal er en uting. Det antyder at barnets kjønn er ekstremt viktig, ikke bare for foreldrene, men for alle som kjenner foreldrene. Hvorfor? Det er et fåtall som bryr seg om barnet blir gutt eller jente, og de som bryr seg burde nok ikke oppmuntres. Samt at det fysiske kjønnet er ikke nødvendigvis det som barnet blir senere. Jeg bare skjønner ikke hvorfor kjønnorganet til en liten baby er sååå viktig.

Jeg skulle akkurat til å skrive ca det samme. 

Når ballongen popper, eller hva som enn skjer, hva ellers kan man gjøre som publikum enn å juble? Man kan liksom ikke si «men søren da» heller. 

Dummeste ting. 

Skrevet

Like absurd som å skulle holde fest kun for å avsløre at barnet ikke har kromosomfeil

Anonymkode: a1f01...06c

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Like absurd som å skulle holde fest kun for å avsløre at barnet ikke har kromosomfeil

Hæ?

Anonymkode: f4a80...8ee

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Ja, bortimot like dumt. "Yes, h*n er frisk!" 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...