Anonym bruker Skrevet 5. august 2021 #1 Skrevet 5. august 2021 Har funnet en hytte vi har veldig lyst å kjøpe. Har boliglån i dag med 3 mill i gjeld og verdien er rundt 6 mill, så dekningen er god. Mannen har ca 800.000 i året og jeg hadde 500.000. Problemet er nå at jeg mottar aap grunnet sykdom. Jeg har hørt at det er vanskelig å få lån når man mottar aap. Stemmer dette? Kunne vi fått lån til hytte basert på hva vi har? Jeg har utbetalt akkurat det samme som før siden jeg får uførepensjon i tillegg til aap. Noen andre med aap som har fått lån til tross for det? Anonymkode: e2e6f...10b
Anonym bruker Skrevet 5. august 2021 #2 Skrevet 5. august 2021 AAP regnes ikke som sikker inntekt. jeg fikk ikke refinansiert engang når jeg hadde AAP. Anonymkode: 616a1...da1
Anonym bruker Skrevet 5. august 2021 #3 Skrevet 5. august 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): AAP regnes ikke som sikker inntekt. jeg fikk ikke refinansiert engang når jeg hadde AAP. Anonymkode: 616a1...da1 Hadde du en du søkte om lån sammen med? Samboer, ektemann. Hadde du dårlig økonomi når du søkte? Anonymkode: e2e6f...10b
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #4 Skrevet 6. august 2021 Din inntekt telles ikke, fordi den er ikke fast. Så kun din mann vil telle. Uavhengig av verdier ellers Anonymkode: fbc97...f40
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #5 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Din inntekt telles ikke, fordi den er ikke fast. Så kun din mann vil telle. Uavhengig av verdier ellers Anonymkode: fbc97...f40 Har du opplevd det selv eller har du lest det? Anonymkode: e2e6f...10b
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #6 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Har du opplevd det selv eller har du lest det? Anonymkode: e2e6f...10b Det er noe alle banker forteller deg. Og ja har også opplevd det. Anonymkode: fbc97...f40
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #7 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Hadde du en du søkte om lån sammen med? Samboer, ektemann. Hadde du dårlig økonomi når du søkte? Anonymkode: e2e6f...10b Det spiller ingen rolle, AAP regnes ikke som fast inntekt. Anonymkode: 616a1...da1
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #8 Skrevet 6. august 2021 Hva hvis man får forsikring utbetalt samtidig? Anonymkode: e2e6f...10b
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #9 Skrevet 6. august 2021 Jeg fikk faktisk innvilget lån da jeg kjøpte meg inn i samboers hus. Var ikke mye, men jeg forklarte han i banken at jeg gikk mot ufør, og fikk da lån. Litt dumt at jeg mistet AAP et halvt år senere, men jeg hadde heldigvis oppsparte midler. Ble ufør like etter det. Anonymkode: 5cc6c...0b8
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #10 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg fikk faktisk innvilget lån da jeg kjøpte meg inn i samboers hus. Var ikke mye, men jeg forklarte han i banken at jeg gikk mot ufør, og fikk da lån. Litt dumt at jeg mistet AAP et halvt år senere, men jeg hadde heldigvis oppsparte midler. Ble ufør like etter det. Anonymkode: 5cc6c...0b8 Så fint at du fikk lån! Hvor mye fikk du låne? Hvordan mistet du aap? Anonymkode: e2e6f...10b
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #11 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Så fint at du fikk lån! Hvor mye fikk du låne? Hvordan mistet du aap? Anonymkode: e2e6f...10b Ikke mye. 1,5 mill. Mistet fordi behandleren min ikke fornyet vedtaket, så jeg måtte søke på nytt mens jeg ventet på ufør. Ergerlig at jeg mistet noen tusen pga saksbehandler. Anonymkode: 5cc6c...0b8
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #12 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Ikke mye. 1,5 mill. Mistet fordi behandleren min ikke fornyet vedtaket, så jeg måtte søke på nytt mens jeg ventet på ufør. Ergerlig at jeg mistet noen tusen pga saksbehandler. Anonymkode: 5cc6c...0b8 Det er jo utrolig kjedelig at man ikke kan få banklån i alle de årene man evt. går på aap. Jeg har akkurat det samme utbetalt med aap som jeg hadde i lønn. Vil du si at det er en fordel om jeg sier til banken at jeg går mot ufør, og at det kan hjelpe meg litt? Anonymkode: e2e6f...10b
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #13 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er jo utrolig kjedelig at man ikke kan få banklån i alle de årene man evt. går på aap. Jeg har akkurat det samme utbetalt med aap som jeg hadde i lønn. Vil du si at det er en fordel om jeg sier til banken at jeg går mot ufør, og at det kan hjelpe meg litt? Anonymkode: e2e6f...10b Det vet jeg ikke, men om du først er i banken kan du nevne det. Jeg tror jeg fikk lån litt fordi samboeren min var en god kunde, og litt fordi han i banken var utrolig grei Anonymkode: 5cc6c...0b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå