Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #26 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du ba om råd. Riktignok ikke fra meg som har personalansvar, men jeg tok sjansen likevel, siden jeg har opplevd vold. Du må gjerne bruke tiden din på å si at jeg misforstår, tar feil, at alle er så fornøyd med deg og åpner opp for deg, eller på andre måter ‘ta igjen’ mot meg som ikke stryker deg med hårene. Men vet du, det kommer ikke til å hjelpe deg en døyt. Hadde denne kvinnen opplevd deg som en hun ønsket å åpne opp for, så hadde hun gjort det. Det er realiteten. Forhold deg til den. Anonymkode: 8dbf8...bb0 HI. Synes du skal ta dette til deg. Du fremstår svært usikker og uskikket ut. Anonymkode: a81e4...25c
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #27 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Du ba om råd. Riktignok ikke fra meg som har personalansvar, men jeg tok sjansen likevel, siden jeg har opplevd vold. Du må gjerne bruke tiden din på å si at jeg misforstår, tar feil, at alle er så fornøyd med deg og åpner opp for deg, eller på andre måter ‘ta igjen’ mot meg som ikke stryker deg med hårene. Men vet du, det kommer ikke til å hjelpe deg en døyt. Hadde denne kvinnen opplevd deg som en hun ønsket å åpne opp for, så hadde hun gjort det. Det er realiteten. Forhold deg til den. Anonymkode: 8dbf8...bb0 Jeg jobber ikke sammen med denne kvinnen. Hun begynner på jobb lenge før meg og hun reiser hjem før meg. Jeg jobber på kontoret, hun jobber ikke på kontoret. Den eneste kontakten vi har er via en Mail jeg sender ut med oversikt over hvor hun skal jobbe kommende uke, på personalmøter og i medarbeidersamtalen der også min leder deltar. Altså kjenner hun meg ikke annet enn via evt spørsmål ved arbeidslister eller i sammenhenger der flere deltar. Derfor er det jo en selvfølge at hun ikke har åpnet seg for meg, og en selvfølge at hun ikke kommer til å gjøre det ved et møte. Jeg er veldig klar over det. Jeg startet denne tråden fordi jeg ønsker råd om hvordan jeg kan fortelle denne kvinnen at jeg bryr meg uten at hun blir skremt vekk eller at jeg tråkker over grensene hennes. Jeg tenkte at en psykolog kanskje vil kunne hjelpe meg med metoder for det. Altså tinge til en og be om råd, ikke nødvendigvis ta med denne i et møte. I første omgang ønsker jeg ikke at hun skal åpne seg. Det kan jeg ikke forvente. Men jeg vil fortelle henne at jeg er der om hun trenger meg. Om jeg er en god leder eller ikke, skal jeg ikke ta diskusjon på, men det har i alle fall aldri kommet noen klage. Derfor har jeg inntrykk av at jeg er en helt ok leder. Klart at et inntrykk på nett via noen få innlegg kan gi uttrykk for noe annet, og det tar jeg selvsagt til meg. Anonymkode: 3b50a...4fa
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #28 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): HI. Synes du skal ta dette til deg. Du fremstår svært usikker og uskikket ut. Anonymkode: a81e4...25c I denne situasjonen er jeg veldig usikker, ja. Jeg har aldri tatt en slik samtale før, og vet ikke helt hvordan jeg skal gripe den an. Anonymkode: 3b50a...4fa
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #29 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): «Jeg tror jeg uttrykte meg litt uklart,» heter det, hvis man skal være profesjonell. Anonymkode: 8dbf8...bb0 Her på forumet er jeg ikke en profesjonell. Jeg er bare en i mengden, og derfor trenger jeg ikke være formell eller ha en lederrolle. Anonymkode: 3b50a...4fa
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #30 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Her på forumet er jeg ikke en profesjonell. Jeg er bare en i mengden, og derfor trenger jeg ikke være formell eller ha en lederrolle. Anonymkode: 3b50a...4fa Siterer dette innlegget siden det forrige var bare en hel masse ordsalat som ikke i det hele tatt var relatert til det jeg forsøkte å si til deg. Dette er tross alt kortere, men stadig fullt av forsvarstale. Jeg gir herved opp. Du må være en av de aller minst mottakelige menneskene jeg noen sinne har fordøkt å hjelpe på dette forumet. Jeg har kommer ut av det destruktive forholdet. Jeg har ikke personalansvar. Jeg har attpåtil ferie. Livet smiler til meg. Det er DU som har problemet her, derfor er det også deg selv du bør fokusere på. Det å forsøke å skyve problemene over på andre, ved å angripe, være frekk, forsvare seg selv, vil aldri føre noe godt med seg. Du kan ta det til deg her og nå, eller du kan vente litt så får du før eller siden nyte fruktene av din egen holdning. Anonymkode: 8dbf8...bb0
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #31 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Siterer dette innlegget siden det forrige var bare en hel masse ordsalat som ikke i det hele tatt var relatert til det jeg forsøkte å si til deg. Dette er tross alt kortere, men stadig fullt av forsvarstale. Jeg gir herved opp. Du må være en av de aller minst mottakelige menneskene jeg noen sinne har fordøkt å hjelpe på dette forumet. Jeg har kommer ut av det destruktive forholdet. Jeg har ikke personalansvar. Jeg har attpåtil ferie. Livet smiler til meg. Det er DU som har problemet her, derfor er det også deg selv du bør fokusere på. Det å forsøke å skyve problemene over på andre, ved å angripe, være frekk, forsvare seg selv, vil aldri føre noe godt med seg. Du kan ta det til deg her og nå, eller du kan vente litt så får du før eller siden nyte fruktene av din egen holdning. Anonymkode: 8dbf8...bb0 Men ingen konkrete råd for hvordan jeg bør gå frem i stedet for å kritisere meg med bakgrunn i et innlegg? Du kunne jo vært full av råd for meg, men velger å be meg ligge unna i stedet for å vise omsorg? Anonymkode: 3b50a...4fa
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #32 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Men ingen konkrete råd for hvordan jeg bør gå frem i stedet for å kritisere meg med bakgrunn i et innlegg? Du kunne jo vært full av råd for meg, men velger å be meg ligge unna i stedet for å vise omsorg? Anonymkode: 3b50a...4fa Viser til mitt forrige innlegg. Anonymkode: 8dbf8...bb0
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #33 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Viser til mitt forrige innlegg. Anonymkode: 8dbf8...bb0 Hvor du sier at jeg har problemer? Vel, hva du mener om meg hjelper ikke den ansatte noe særlig. Anonymkode: 3b50a...4fa
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #34 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Hvor du sier at jeg har problemer? Vel, hva du mener om meg hjelper ikke den ansatte noe særlig. Anonymkode: 3b50a...4fa Spør noen andre nå, HI. Anonymkode: 8dbf8...bb0
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #35 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Spør noen andre nå, HI. Anonymkode: 8dbf8...bb0 Hvorfor gir du ikke heller HI noen råd? Hun er jo helt åpen om at hun er usikker på hva som er en god innfallsvinkel. Du svarer henne som om intensjonene hennes er dårlige - og det er de jo ikke. HI, du kan kanskje rådføre deg med HR/personal på jobben din? Anonymkode: e2b4d...9ec
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #36 Skrevet 6. august 2021 Ville støttet meg på et godt innlegg lenger opp her, som foreslår å legge frem at noen kollegaer har vært litt bekymret for hennes ve og vel ettersom jobben ikke utføres så godt som den pleier. Og legge mest vekt på at det er folk på jobbe som bryr seg om henne, mer enn at resultatene er et problem. Ikke være invaderende eller stille spørsmål, men synliggjøre at det hos dere også er rom for å ikke ha det bra, og gjøre det klart at det vil være forståelse dersom de uteblivende resultatene skyldes private forhold, uansett hva disse måtte være. Det vil skape et rom for trygghet og hun vil føle på omsorg. Er personalleder men her tenker jeg mest på hvordan jeg selv ville ønske å bli møtt i en slik situasjon. Anonymkode: a26c0...aa6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå