Anonym bruker Skrevet 5. august 2021 #1 Skrevet 5. august 2021 Via andre ansatte har jeg fått vite at en av mine ansatte mulig blir utsatt for psykisk og fysisk vold av sin mann. Jeg skal, av hensyn til den ansatte, ikke fortelle om episodene her, men hele bildet indikerer at hun blir kontrollert og mishandlet. Det hele startet med at jeg ofte fikk klager fra kunder på jobben hun gjorde. Hun har vært ansatt i flere år, og jeg har aldri fått en eneste klage på henne. Etter at hun giftet seg har det kommet fler og fler klager. Jeg snakket derfor med en av våre kontrollører som sjekket opp arbeidet og jobbet sammen med henne. Den perioden disse to jobbet sammen er årsaken til at jeg mener hun blir mishandlet. Jeg skal ha et møte med henne om ikke lenge. Slike saker er jo ekstremt delikate, og jeg må passe meg for å si noe som dytter henne vekk og jeg må passe på å ikke si noe som kan forverre det hele. Altså vise henne at jeg bryr meg, og forsikre henne om at jeg er tilstede for henne og at jeg ikke gjør noe med dette før hun ber meg om det osv. jeg har løst utallige konflikter på jobb, men jeg har (heldigvis) aldri vært borti en slik sak. Jeg er redd for at hvis hun blir kontrollert ikke har en eneste venn å henvende seg til. Jeg vil fortelle henne at jeg kan være den vennen om hun vil, men jeg må også passe på å ikke tråkke feil. Har dere noen gang vært borti en slik sak? Hvordan løste dere det både profesjonelt som den lederen dere er, men også emosjonelt for å fortelle at noen bryr seg? Hvis dere ikke har opplevd det, hvordan ville dere gått frem. Jeg synes det vanskeligste er å være både profesjonell og en venn samtidig. Og det er vanskelig å vite hvordan jeg skal gripe dette an. Jeg har vurdert å invitere en psykolog til møtet, eller å rådføre meg med en før møtet. Er en av disse en god ide? Anonymkode: 3b50a...4fa
Anonym bruker Skrevet 5. august 2021 #2 Skrevet 5. august 2021 Nei, dette er ikke en god ide. Du kan spørre om hun har det bra, om noe plager henne, om hun trenger bistand osv. men du bør ikke servere henne rykter om at hun blir mishandlet. Dersom du har fått en eller flere konkrete henvendelser fra andre ansatte, kan du fortelle henne om dette. Du må da si hva som er blitt fortalt deg og av hvem. Du kan ta opp klagene med henne og spørre hva som evt skyldes hennes endrede jobbadferd. Du kan tilby henne bistand fra bedriftshelsetjenesten dersom hun har behov. Anonymkode: 692a7...687
Anonym bruker Skrevet 5. august 2021 #3 Skrevet 5. august 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei, dette er ikke en god ide. Du kan spørre om hun har det bra, om noe plager henne, om hun trenger bistand osv. men du bør ikke servere henne rykter om at hun blir mishandlet. Dersom du har fått en eller flere konkrete henvendelser fra andre ansatte, kan du fortelle henne om dette. Du må da si hva som er blitt fortalt deg og av hvem. Du kan ta opp klagene med henne og spørre hva som evt skyldes hennes endrede jobbadferd. Du kan tilby henne bistand fra bedriftshelsetjenesten dersom hun har behov. Anonymkode: 692a7...687 Jeg skal selvsagt ikke spørre direkte. Samtaler er det innkalt til med bakgrunn i klagene sånn egentlig. Jeg ønsker ikke fortelle henne at noen har fortalt noe som helst. Eller at jeg vet noe som helst. Jeg vil gjerne at hun skal ha såpass tillit til meg at hun sier det selv. Kan du fortelle hvorfor du mener det er en dårlig ide å rådføre meg med en psykolog om fremgangsmåte i forkant? Anonymkode: 3b50a...4fa
Anonym bruker Skrevet 5. august 2021 #4 Skrevet 5. august 2021 Du skal ha et møte med henne og invitere til at hun kan åpne seg. Jeg er ikke leder med hadde mistanker om at en kollega ikke hadde det bra. Jeg sa til henne at jeg følte hun hadde endret seg, har du det bra, kan jeg hjelpe deg med noe? Hun sa at alt bar bra og var veldig avvisende. Jeg sa uansett hva det skulle være så er jeg her for deg, dag og natt. 6 dager senere ringte hun meg og spurte om jeg kunne hente henne. Jeg skjønte umiddelbart hva det dreide seg om og kastet meg i bilen. Lang historie. Men den hadde en god slutt. Jeg ville ikke gjort så stort leven ut av denne samtalen. Jeg ville heller ikke gitt negative tilbakemeldinger. Jeg ville bare spurt henne direkte, er alt bra med deg, uten å legge ut om dine mistanker. Tilby henne å hjelpe UANSETT hva det er. Anonymkode: a81e4...25c
Anonym bruker Skrevet 5. august 2021 #5 Skrevet 5. august 2021 Dette er en alvorlig sak å du bør trå varsomt. Varsomt så du ikke anklager mannen for noe han ikke har gjort, eller at du skremmer henne vekk. Her ville jeg rådført meg med en profesjonell. Finnes det ingen hjelpetelefon man kan ringe å snakke med noen som har lang erfaring? Du drar ikke med noen på møtet. Da hadde jeg sluttet på dagen tror jeg, å jeg blir ikke mishandlet. Hadde følt det som ett overtramp Anonymkode: e4986...dcf
Anonym bruker Skrevet 5. august 2021 #6 Skrevet 5. august 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Jeg skal selvsagt ikke spørre direkte. Samtaler er det innkalt til med bakgrunn i klagene sånn egentlig. Jeg ønsker ikke fortelle henne at noen har fortalt noe som helst. Eller at jeg vet noe som helst. Jeg vil gjerne at hun skal ha såpass tillit til meg at hun sier det selv. Kan du fortelle hvorfor du mener det er en dårlig ide å rådføre meg med en psykolog om fremgangsmåte i forkant? Anonymkode: 3b50a...4fa Fordi du ikke skal snakke med henne om at du tror hun er misbrukt. Du skal ikke ha en samtale med henne om det du har hørt eller det du tror skjer i privatlivet hennes. Du skal snakke om jobbutførelse og kan bevege deg såpass langt at du spør om hun har det bra. Ikke lenger. Slt annet lå evt være hennes valg. Anonymkode: 692a7...687
Anonym bruker Skrevet 5. august 2021 #7 Skrevet 5. august 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Du skal ha et møte med henne og invitere til at hun kan åpne seg. Jeg er ikke leder med hadde mistanker om at en kollega ikke hadde det bra. Jeg sa til henne at jeg følte hun hadde endret seg, har du det bra, kan jeg hjelpe deg med noe? Hun sa at alt bar bra og var veldig avvisende. Jeg sa uansett hva det skulle være så er jeg her for deg, dag og natt. 6 dager senere ringte hun meg og spurte om jeg kunne hente henne. Jeg skjønte umiddelbart hva det dreide seg om og kastet meg i bilen. Lang historie. Men den hadde en god slutt. Jeg ville ikke gjort så stort leven ut av denne samtalen. Jeg ville heller ikke gitt negative tilbakemeldinger. Jeg ville bare spurt henne direkte, er alt bra med deg, uten å legge ut om dine mistanker. Tilby henne å hjelpe UANSETT hva det er. Anonymkode: a81e4...25c Jeg må ta opp med henne at hun gjør slett arbeid. Det er en del av jobben. Hvis ikke vil jeg fortsette å få klager. Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Dette er en alvorlig sak å du bør trå varsomt. Varsomt så du ikke anklager mannen for noe han ikke har gjort, eller at du skremmer henne vekk. Her ville jeg rådført meg med en profesjonell. Finnes det ingen hjelpetelefon man kan ringe å snakke med noen som har lang erfaring? Du drar ikke med noen på møtet. Da hadde jeg sluttet på dagen tror jeg, å jeg blir ikke mishandlet. Hadde følt det som ett overtramp Anonymkode: e4986...dcf men så sier en annen her at jeg ikke burde rådføre meg med en profesjonell… jeg vurderer det likevel da. Hvis jeg hadde tatt med en profesjonell, så hadde det selvsagt vært under påskudd at personen skulle observere meg. Det har jeg gjort flere ganger før for å få tilbakemeldinger på meg selv som leder. Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Fordi du ikke skal snakke med henne om at du tror hun er misbrukt. Du skal ikke ha en samtale med henne om det du har hørt eller det du tror skjer i privatlivet hennes. Du skal snakke om jobbutførelse og kan bevege deg såpass langt at du spør om hun har det bra. Ikke lenger. Slt annet lå evt være hennes valg. Anonymkode: 692a7...687 Jeg ønsker å fortelle henne at om hun blir mishandlet, så kan hun snakke med meg om det, og at jeg ikke gjør noe som helst før hun evt ber meg om det. Men jeg vil si det på en måte som ikke avslører at jeg vet noe, og samtidig viser at hun kan fortelle meg det Anonymkode: 3b50a...4fa
Anonym bruker Skrevet 5. august 2021 #8 Skrevet 5. august 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): men så sier en annen her at jeg ikke burde rådføre meg med en profesjonell… jeg vurderer det likevel da. Hvis jeg hadde tatt med en profesjonell, så hadde det selvsagt vært under påskudd at personen skulle observere meg. Det har jeg gjort flere ganger før for å få tilbakemeldinger på meg selv som leder. Anonymkode: 3b50a...4fa Men det er jo ren løgn og en veldig dårlig start hvis du ønsker at hun skal stole på deg og betro seg til deg og kanskje ønske hjelp. Anonymkode: 27ffd...86c
Anonym bruker Skrevet 5. august 2021 #9 Skrevet 5. august 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Men det er jo ren løgn og en veldig dårlig start hvis du ønsker at hun skal stole på deg og betro seg til deg og kanskje ønske hjelp. Anonymkode: 27ffd...86c Det er det dor så vidt. Men det får hun jo ikke vite. Men å rådføre seg med en før møtet for å få hjelp med fremgangsmåte da? Anonymkode: 3b50a...4fa
Anonym bruker Skrevet 5. august 2021 #10 Skrevet 5. august 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er det dor så vidt. Men det får hun jo ikke vite. Men å rådføre seg med en før møtet for å få hjelp med fremgangsmåte da? Anonymkode: 3b50a...4fa Ikke for så vidt, det er ren løgn selv om hun ikke får vite det,, for et tillitsbrudd. Rådfør deg gjerne, men for all del ikke lyv og ikke ta med deg en fremmed på møtet. Anonymkode: 27ffd...86c
Anonym bruker Skrevet 5. august 2021 #11 Skrevet 5. august 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Via andre ansatte har jeg fått vite at en av mine ansatte mulig blir utsatt for psykisk og fysisk vold av sin mann. Jeg skal, av hensyn til den ansatte, ikke fortelle om episodene her, men hele bildet indikerer at hun blir kontrollert og mishandlet. Det hele startet med at jeg ofte fikk klager fra kunder på jobben hun gjorde. Hun har vært ansatt i flere år, og jeg har aldri fått en eneste klage på henne. Etter at hun giftet seg har det kommet fler og fler klager. Jeg snakket derfor med en av våre kontrollører som sjekket opp arbeidet og jobbet sammen med henne. Den perioden disse to jobbet sammen er årsaken til at jeg mener hun blir mishandlet. Jeg skal ha et møte med henne om ikke lenge. Slike saker er jo ekstremt delikate, og jeg må passe meg for å si noe som dytter henne vekk og jeg må passe på å ikke si noe som kan forverre det hele. Altså vise henne at jeg bryr meg, og forsikre henne om at jeg er tilstede for henne og at jeg ikke gjør noe med dette før hun ber meg om det osv. jeg har løst utallige konflikter på jobb, men jeg har (heldigvis) aldri vært borti en slik sak. Jeg er redd for at hvis hun blir kontrollert ikke har en eneste venn å henvende seg til. Jeg vil fortelle henne at jeg kan være den vennen om hun vil, men jeg må også passe på å ikke tråkke feil. Har dere noen gang vært borti en slik sak? Hvordan løste dere det både profesjonelt som den lederen dere er, men også emosjonelt for å fortelle at noen bryr seg? Hvis dere ikke har opplevd det, hvordan ville dere gått frem. Jeg synes det vanskeligste er å være både profesjonell og en venn samtidig. Og det er vanskelig å vite hvordan jeg skal gripe dette an. Jeg har vurdert å invitere en psykolog til møtet, eller å rådføre meg med en før møtet. Er en av disse en god ide? Anonymkode: 3b50a...4fa Jeg har vært i din ansatte sin situasjon og en leder (ikke min egen leder, men en annen avdeling sin leder) skjønte det. Måten hun håndterte det på var at hun var ganske direkte på en varm og ærlig måte. Hun gikk ikke rundt grøten, men hun viste mye empati. Følte meg sett og forstått og at det var trygt å snakke med henne. Anonymkode: e5a88...b29
Anonym bruker Skrevet 5. august 2021 #12 Skrevet 5. august 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Ikke for så vidt, det er ren løgn selv om hun ikke får vite det,, for et tillitsbrudd. Rådfør deg gjerne, men for all del ikke lyv og ikke ta med deg en fremmed på møtet. Anonymkode: 27ffd...86c Det vil jo være løgn å ikke si at jeg har rådført meg. Det vil også være løgn å hevde at jeg ikke vet noe når jeg vet om flere konkrete episoder Anonymkode: 3b50a...4fa
Anonym bruker Skrevet 5. august 2021 #13 Skrevet 5. august 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg har vært i din ansatte sin situasjon og en leder (ikke min egen leder, men en annen avdeling sin leder) skjønte det. Måten hun håndterte det på var at hun var ganske direkte på en varm og ærlig måte. Hun gikk ikke rundt grøten, men hun viste mye empati. Følte meg sett og forstått og at det var trygt å snakke med henne. Anonymkode: e5a88...b29 Hva sa hun? Sånn ca? Anonymkode: 3b50a...4fa
Anonym bruker Skrevet 5. august 2021 #14 Skrevet 5. august 2021 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Jeg må ta opp med henne at hun gjør slett arbeid. Det er en del av jobben. Hvis ikke vil jeg fortsette å få klager. men så sier en annen her at jeg ikke burde rådføre meg med en profesjonell… jeg vurderer det likevel da. Hvis jeg hadde tatt med en profesjonell, så hadde det selvsagt vært under påskudd at personen skulle observere meg. Det har jeg gjort flere ganger før for å få tilbakemeldinger på meg selv som leder. Jeg ønsker å fortelle henne at om hun blir mishandlet, så kan hun snakke med meg om det, og at jeg ikke gjør noe som helst før hun evt ber meg om det. Men jeg vil si det på en måte som ikke avslører at jeg vet noe, og samtidig viser at hun kan fortelle meg det Anonymkode: 3b50a...4fa Du burde være alene med henne i samtalen for at hun skal føle seg trygg. Vær empatisk og fortell at hun kan fortelle deg hva hun ønsker og at du har taushetsplikt. Fortell rett og slett at du har fått tilbakemelding på at hun ikke gjør en like god jobb som hun pleide og at noen kolleger har vært litt bekymret for om hun har det bra. Anonymkode: 6828e...21b
Anonym bruker Skrevet 5. august 2021 #15 Skrevet 5. august 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Det vil jo være løgn å ikke si at jeg har rådført meg. Det vil også være løgn å hevde at jeg ikke vet noe når jeg vet om flere konkrete episoder Anonymkode: 3b50a...4fa Ja, vær ærlig, men samtidig spørrende og åpen (ikke ha konkludert på forhånd slik at du stiller ledende spørsmål) Anonymkode: 6828e...21b
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #16 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Hva sa hun? Sånn ca? Anonymkode: 3b50a...4fa Hun sendte meg en mail hvor hun skrev at hun hadde sett meg i gangen den morgenen, at hun lurte på hvordan jeg hadde det og spurte om jeg ville komme til henne på en kopp te og en uforpliktende prat. Hun var varm, rolig og empatisk, så meg inn i øynene og ga meg en klem da jeg kom. Anonymkode: e5a88...b29
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #17 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Jeg har vært i din ansatte sin situasjon og en leder (ikke min egen leder, men en annen avdeling sin leder) skjønte det. Måten hun håndterte det på var at hun var ganske direkte på en varm og ærlig måte. Hun gikk ikke rundt grøten, men hun viste mye empati. Følte meg sett og forstått og at det var trygt å snakke med henne. Anonymkode: e5a88...b29 Støtter denne. Når mennesker sliter, holder det ikke med generelle spørsmål. For da er det opp til vedkommende om en vil gå inn på tema, det er vanskelig terskel for mange og derfor lett å bare svare «Det går fint». Man svarer ikke «nei, jeg har tenkt mange ganger i det siste at jeg ønsker å ta livet mitt» når noen spør om det går bra. Så er det i en slik situasjon viktig å holde seg helt rolig, lytte, berolige hvis vedkommende klarer å åpne seg. Vise at dette ikke vipper deg av stolen. Vanskelig balanse og ett tøft tema. All ære til trådstarter som velger å gå inn som en leder med omtanke for ansatte, ikke bare samtaler for å øke prestasjon. Anonymkode: 40f6e...5e0
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #18 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Støtter denne. Når mennesker sliter, holder det ikke med generelle spørsmål. For da er det opp til vedkommende om en vil gå inn på tema, det er vanskelig terskel for mange og derfor lett å bare svare «Det går fint». Man svarer ikke «nei, jeg har tenkt mange ganger i det siste at jeg ønsker å ta livet mitt» når noen spør om det går bra. Så er det i en slik situasjon viktig å holde seg helt rolig, lytte, berolige hvis vedkommende klarer å åpne seg. Vise at dette ikke vipper deg av stolen. Vanskelig balanse og ett tøft tema. All ære til trådstarter som velger å gå inn som en leder med omtanke for ansatte, ikke bare samtaler for å øke prestasjon. Anonymkode: 40f6e...5e0 Ledere har også slik omsorgsplikt etter loven, men enig, all ære til HI for å ta den delen av jobben på alvor også 😊 Anonymkode: 6828e...21b
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #19 Skrevet 6. august 2021 Jeg har ikke personalansvar, men jeg har levd i et destruktivt forhold med mye psykisk vold. Slik jeg ser det, bommer du på flere ting; - Fokuset ditt er at hun skal åpne opp for deg. Det å få mennesker til å åpne opp er ikke noe du kan lære deg på 1-2-3. - Du har tenkt å lure henne ved å si at en psykolog er der for å observere deg. På denne måten utøver du selv vold. - Du svarer mennesker med «ja, men så var det en annen som sa at». Ta først og lytt til svarene, og så bestem deg for hva du vil gjøre. Det er ikke vårt problem at noen andre sier noe annet enn oss. Det er din tråd. Ut fra det jeg leser er du ikke er menneske jeg ville åpnet opp for. Beklager dette. Du har er godt stykke igjen å gå, både med tanke på menneskekunnskaper og profesjonalitet. Anonymkode: 8dbf8...bb0
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #20 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Du skal ha et møte med henne og invitere til at hun kan åpne seg. Jeg er ikke leder med hadde mistanker om at en kollega ikke hadde det bra. Jeg sa til henne at jeg følte hun hadde endret seg, har du det bra, kan jeg hjelpe deg med noe? Hun sa at alt bar bra og var veldig avvisende. Jeg sa uansett hva det skulle være så er jeg her for deg, dag og natt. 6 dager senere ringte hun meg og spurte om jeg kunne hente henne. Jeg skjønte umiddelbart hva det dreide seg om og kastet meg i bilen. Lang historie. Men den hadde en god slutt. Jeg ville ikke gjort så stort leven ut av denne samtalen. Jeg ville heller ikke gitt negative tilbakemeldinger. Jeg ville bare spurt henne direkte, er alt bra med deg, uten å legge ut om dine mistanker. Tilby henne å hjelpe UANSETT hva det er. Anonymkode: a81e4...25c Jeg opplevde noe lignende da jeg var i det destruktive forholdet. En kollega som plutselig sa; Du må bare si fra, så kan du overnatte hos meg, hvis du behøver det. Jeg forstod først ikke hva hun mente, men begynte å innse at det var synlig for de rundt. Og det var starten på min vei ut. Anonymkode: 8dbf8...bb0
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #21 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Jeg har ikke personalansvar, men jeg har levd i et destruktivt forhold med mye psykisk vold. Slik jeg ser det, bommer du på flere ting; - Fokuset ditt er at hun skal åpne opp for deg. Det å få mennesker til å åpne opp er ikke noe du kan lære deg på 1-2-3. - Du har tenkt å lure henne ved å si at en psykolog er der for å observere deg. På denne måten utøver du selv vold. - Du svarer mennesker med «ja, men så var det en annen som sa at». Ta først og lytt til svarene, og så bestem deg for hva du vil gjøre. Det er ikke vårt problem at noen andre sier noe annet enn oss. Det er din tråd. Ut fra det jeg leser er du ikke er menneske jeg ville åpnet opp for. Beklager dette. Du har er godt stykke igjen å gå, både med tanke på menneskekunnskaper og profesjonalitet. Anonymkode: 8dbf8...bb0 Dette er jeg faktisk enig i. Tror HI bare oppnår å skremme henne. Og i tillegg legge frem klagene på arbeidet hun gjør. Hadde hun virkelig ment at hun vil hjelpe hadde hun latt klagene ligge en liten stund til og startet med å prøve å nå inn til henne. Hele opplegget hi presenterer (psykolog) er så vanvittig uprofesjonelt og jeg lurer faktisk på lovligheten. Anonymkode: a81e4...25c
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #22 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jeg har ikke personalansvar, men jeg har levd i et destruktivt forhold med mye psykisk vold. Slik jeg ser det, bommer du på flere ting; - Fokuset ditt er at hun skal åpne opp for deg. Det å få mennesker til å åpne opp er ikke noe du kan lære deg på 1-2-3. - Du har tenkt å lure henne ved å si at en psykolog er der for å observere deg. På denne måten utøver du selv vold. - Du svarer mennesker med «ja, men så var det en annen som sa at». Ta først og lytt til svarene, og så bestem deg for hva du vil gjøre. Det er ikke vårt problem at noen andre sier noe annet enn oss. Det er din tråd. Ut fra det jeg leser er du ikke er menneske jeg ville åpnet opp for. Beklager dette. Du har er godt stykke igjen å gå, både med tanke på menneskekunnskaper og profesjonalitet. Anonymkode: 8dbf8...bb0 Jeg tror du misforstår litt. fokuset mitt er ikke at hun skal åpne seg, men at hun skal vite at jeg bryr meg om henne og at hun kan komme til meg om det er noe. Og jeg vil passe på at jeg sier det på en måte som ikke skremmer henne unna. Jeg vurderer helst å rådføre meg med en psykolog om hvordan jeg skal gå frem fordi jeg ikke kan nok om dette og trenger hjelp til å vite hva jeg bør si, hva jeg bør unngå å si osv. Jeg svarte som jeg gjorde fordi jeg hadde en som svarte meg at det var en dårlig ide å snakke men en profesjonell før møtet og en annen sa at det burde jeg gjøre. Altså har jeg lest begge svarene. Alle de ansatte jeg har ansvaret for er åpne med meg. De sier det motsatte av deg- at det er lett å prate med meg når noe er vanskelig. Uten at jeg skal frata deg din oppfatning så klart Anonymkode: 3b50a...4fa
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #23 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror du misforstår litt. «Jeg tror jeg uttrykte meg litt uklart,» heter det, hvis man skal være profesjonell. Anonymkode: 8dbf8...bb0
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #24 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Uten at jeg skal frata deg din oppfatning så klart Anonymkode: 3b50a...4fa Du ba om råd. Riktignok ikke fra meg som har personalansvar, men jeg tok sjansen likevel, siden jeg har opplevd vold. Du må gjerne bruke tiden din på å si at jeg misforstår, tar feil, at alle er så fornøyd med deg og åpner opp for deg, eller på andre måter ‘ta igjen’ mot meg som ikke stryker deg med hårene. Men vet du, det kommer ikke til å hjelpe deg en døyt. Hadde denne kvinnen opplevd deg som en hun ønsket å åpne opp for, så hadde hun gjort det. Det er realiteten. Forhold deg til den. Anonymkode: 8dbf8...bb0
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #25 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Dette er jeg faktisk enig i. Tror HI bare oppnår å skremme henne. Og i tillegg legge frem klagene på arbeidet hun gjør. Hadde hun virkelig ment at hun vil hjelpe hadde hun latt klagene ligge en liten stund til og startet med å prøve å nå inn til henne. Hele opplegget hi presenterer (psykolog) er så vanvittig uprofesjonelt og jeg lurer faktisk på lovligheten. Anonymkode: a81e4...25c Helt enig. Anonymkode: 8dbf8...bb0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå