Gå til innhold

Bekymret for mitt tantebarn :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her fikk besteforeldrene retten over mitt tantebarn på 2 år siden min søster ikke er i stand til og ta vare på.

Mine foreldre er gode verger for henne men problemet er det med at denne lille jenta får snop, is og brus vær dag.. jeg har en gutt på 5 år og blir litt bekymret for tantebarnet min sine vegner angående dette. Hva kan jeg gjøre i et slikt tilfelle?

Utenom det har jenta det veldig bra men synes selv det Er litt omsorgssvikt med alt Dette sukker og brus tullet og før leggetid..

Anonymkode: 07297...562

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med helsesøster der de bor og forklar situasjonen, så kan de ta det opp med besteforeldrene. Det er nok mest ryddig.

Anonymkode: c1089...85f

Skrevet

Hva sier de når du tar det opp? 

Anonymkode: 1acc8...9fd

Skrevet

Jeg tror du må ta det opp med dem. De føler kanskje at de må veie opp for sviktende omsorg tidligere med å skjemme henne bort, men det går jo ikke bra i lengden. 

Anonymkode: 8f02f...41f

Skrevet

Er det lenge siden de tok over? Mulig de kompenserer den første tiden. Det er ikke lett for et barn å miste en forelder. Besteforeldrene skjønner kanskje det, og så kompenserer de litt feil. Hvis det er innenfor et år siden det skjedde, så ville jeg sett an om det endrer seg etterhvert

Anonymkode: 29825...5f3

Skrevet

Herregud. Dette er en bagatell. Du virker nokså ressurssvak selv. 

Anonymkode: 14bd3...647

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Herregud. Dette er en bagatell. Du virker nokså ressurssvak selv. 

Anonymkode: 14bd3...647

Der tenker jeg at det var rette ræva som feis 😂

Anonymkode: 1acc8...9fd

Skrevet

Tenker litt som noen andre her, det kommer an på hvor lenge dette tantebarnet har bodd hos dem.

Er litt besteforeldre privilegium å gi barnebarna godteri når de ser dem selv om det er midt i uken.
De må endre tankesettet fra å være besteforeldre til å være foreldre for barnet, det er ikke gjort på en dag, samtidig er det mange som instinktivt prøver å vie opp for at et barn tidligere har blitt behandlet dårlig.

Dersom dette tantebarnet ditt har bodd hos dem en stund tenker jeg kanskje man burde snakket litt med dem om forskjellen med å være besteforeldre og foreldre.

Anonymkode: c9fc4...042

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Tenker litt som noen andre her, det kommer an på hvor lenge dette tantebarnet har bodd hos dem.

Er litt besteforeldre privilegium å gi barnebarna godteri når de ser dem selv om det er midt i uken.
De må endre tankesettet fra å være besteforeldre til å være foreldre for barnet, det er ikke gjort på en dag, samtidig er det mange som instinktivt prøver å vie opp for at et barn tidligere har blitt behandlet dårlig.

Dersom dette tantebarnet ditt har bodd hos dem en stund tenker jeg kanskje man burde snakket litt med dem om forskjellen med å være besteforeldre og foreldre.

Anonymkode: c9fc4...042

Barnet har bodd hos dem snart 1 år. Har snakket med dem for jentas helse. At ikke har godt av dette vær dag, siden de er som  hennes «foreldre» nå som søsteren min ikke har omsorgen for henne. Hun får så klart se og ha samvær med henne men ikke overnatting. Har snakket med dem at for et lite barn på 2 år så er ikke dette bra for henne. Og burde ha et litt bedre diett. Jeg vet at besteforeldre skal skjemme barnebarna men nå er det en annen sak 

Anonymkode: 07297...562

Skrevet

Tenker at det i første omgang ikke er bra med et sånt kosthold. Men hun har det vel uansett bedre hos de enn hun hadde hatt det hos moren. 

Anonymkode: b2806...4a1

Skrevet

Du har helt rett. Veldig dårlig kosthold med mye sukker er ikke bra, særlig ikke for et så lite barn. Det er også en form for omsorgssvikt. Men hvis du ellers tenker at hun vil ha det best hos dine foreldre, er det ikke så mye annet du kan gjøre enn å snakke med dem om hvorfor dette ikke er bra for barnet.

Anonymkode: 233ac...908

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...