Anonym bruker Skrevet 5. august 2021 #1 Skrevet 5. august 2021 Hvis jeg klager til mannen på at noen har behandlet meg dårlig føler jeg at jeg aldri får støtte, men heller motsatt. Feks hadde vi innkjøring i bhg og da var det en plagsom liten gutt der som drev og kløyp meg. Han syntes sikkert det var gøy at jeg gikk unna og snakket til ham. Sa først pent, så strengt at det ikke er greit å klype andre. Men han startet å forfølge meg og det var litt slitsomt. Når jeg forteller dette til mannen så svarer han bare noe ala at den gutten hadde ikke tørt å prøvd seg på meg. Altså, han mener det ikke ville skjedd ham fordi han setter seg mer i respekt. Og ingen bøller med ham liksom. Alltid den type svar, så jeg er tydeligvis en folk bøller med i hans øyne, uten folks respekt, mens han er en folk respekterer I andre tilfeller om jeg må krangle med noen på kundeservice feks så får jeg alltid den at skal jeg ringe dem og ordne opp? Altså mener han det ville løst seg lett om han ringte, men ikke når jeg gjør det. Han må jo ha utrolig dårlig syn på hvem jeg er og hava jeg takler? De tingene jeg opplever er ikke ofte, og det er sånt man hører at mange opplever så føler ikke jeg er spesielt utsatt eller håpløs altså. Men mannen mener visst det? Eller hva tror dere? Hvis noen forteller meg noe liknende vil jeg jo støtte dem i deres opplevelse og være enig i at de andre oppførte seg dårlig, ikke fortelle dem at for meg hadde ikke dette blitt noe tull liksom. Anonymkode: a642e...212
Anonym bruker Skrevet 5. august 2021 #2 Skrevet 5. august 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Hvis jeg klager til mannen på at noen har behandlet meg dårlig føler jeg at jeg aldri får støtte, men heller motsatt. Feks hadde vi innkjøring i bhg og da var det en plagsom liten gutt der som drev og kløyp meg. Han syntes sikkert det var gøy at jeg gikk unna og snakket til ham. Sa først pent, så strengt at det ikke er greit å klype andre. Men han startet å forfølge meg og det var litt slitsomt. Når jeg forteller dette til mannen så svarer han bare noe ala at den gutten hadde ikke tørt å prøvd seg på meg. Altså, han mener det ikke ville skjedd ham fordi han setter seg mer i respekt. Og ingen bøller med ham liksom. Alltid den type svar, så jeg er tydeligvis en folk bøller med i hans øyne, uten folks respekt, mens han er en folk respekterer I andre tilfeller om jeg må krangle med noen på kundeservice feks så får jeg alltid den at skal jeg ringe dem og ordne opp? Altså mener han det ville løst seg lett om han ringte, men ikke når jeg gjør det. Han må jo ha utrolig dårlig syn på hvem jeg er og hava jeg takler? De tingene jeg opplever er ikke ofte, og det er sånt man hører at mange opplever så føler ikke jeg er spesielt utsatt eller håpløs altså. Men mannen mener visst det? Eller hva tror dere? Hvis noen forteller meg noe liknende vil jeg jo støtte dem i deres opplevelse og være enig i at de andre oppførte seg dårlig, ikke fortelle dem at for meg hadde ikke dette blitt noe tull liksom. Anonymkode: a642e...212 Er jo fordi du er kvinne må vite. Menn setter seg mer i respekt. Irriterende, ja, men slik er det bare. Anonymkode: 53a8a...886
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 5. august 2021 #3 Skrevet 5. august 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Hvis jeg klager til mannen på at noen har behandlet meg dårlig føler jeg at jeg aldri får støtte, men heller motsatt. Feks hadde vi innkjøring i bhg og da var det en plagsom liten gutt der som drev og kløyp meg. Han syntes sikkert det var gøy at jeg gikk unna og snakket til ham. Sa først pent, så strengt at det ikke er greit å klype andre. Men han startet å forfølge meg og det var litt slitsomt. Når jeg forteller dette til mannen så svarer han bare noe ala at den gutten hadde ikke tørt å prøvd seg på meg. Altså, han mener det ikke ville skjedd ham fordi han setter seg mer i respekt. Og ingen bøller med ham liksom. Alltid den type svar, så jeg er tydeligvis en folk bøller med i hans øyne, uten folks respekt, mens han er en folk respekterer I andre tilfeller om jeg må krangle med noen på kundeservice feks så får jeg alltid den at skal jeg ringe dem og ordne opp? Altså mener han det ville løst seg lett om han ringte, men ikke når jeg gjør det. Han må jo ha utrolig dårlig syn på hvem jeg er og hava jeg takler? De tingene jeg opplever er ikke ofte, og det er sånt man hører at mange opplever så føler ikke jeg er spesielt utsatt eller håpløs altså. Men mannen mener visst det? Eller hva tror dere? Hvis noen forteller meg noe liknende vil jeg jo støtte dem i deres opplevelse og være enig i at de andre oppførte seg dårlig, ikke fortelle dem at for meg hadde ikke dette blitt noe tull liksom. Anonymkode: a642e...212 Jeg hadde ikke nødvendigvis støttet dem i deres opplevelse om jeg var uenig. Av en partner hadde jeg også forventet en ærlig tilbakemelding. Og jeg hadde neppe «sladret» på et barn i barnehagen, der hadde jeg gitt de andre voksne beskjed om ikke mine tilbakemeldinger var nok. For ungens del. Når det er sagt så hadde jeg aldri møtt dem med at det aldri hadde skjedd meg fordi jeg hadde mer respekt med meg! Det er jo bare latterlig og sannsynligvis usant.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2021 #4 Skrevet 5. august 2021 Den perfekte mor, påan igjen skrev (25 minutter siden): Jeg hadde ikke nødvendigvis støttet dem i deres opplevelse om jeg var uenig. Av en partner hadde jeg også forventet en ærlig tilbakemelding. Og jeg hadde neppe «sladret» på et barn i barnehagen, der hadde jeg gitt de andre voksne beskjed om ikke mine tilbakemeldinger var nok. For ungens del. Når det er sagt så hadde jeg aldri møtt dem med at det aldri hadde skjedd meg fordi jeg hadde mer respekt med meg! Det er jo bare latterlig og sannsynligvis usant. Sladret? Du mener å fortelle hva en har opplevd til sin mann er å sladre? Det er da vanlig å snakke om dagens opplevelser? Men, uenig? Hvordan kan man være uenig i noen andres opplevelse? Om jeg synes noe er kjipt synes jeg jo det. Og da er det jo enda verre når man så får slengt i fleisen at dette hadde ikke jeg opplevd for ingen tuller med meg. Anonymkode: a642e...212
Anonym bruker Skrevet 5. august 2021 #5 Skrevet 5. august 2021 Synes måten han svarer på er litt merkelig. Den bærer litt preg av at han er lei av at du hele tiden irriterer deg over småting. Hvis du føler deg dårlig behandlet av et lite barn og at noen diskuterer med kundeservice, så kan det jo være hans måte å forsøke å få deg til å ikke ta deg så nær av alt- rett og slett en klønete og dum måte å be deg stramme deg opp litt. Du kan virke en smule overdrevent nærtagende Anonymkode: 0ad57...6c7
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 5. august 2021 #6 Skrevet 5. august 2021 (endret) Anonym bruker skrev (1 time siden): Sladret? Du mener å fortelle hva en har opplevd til sin mann er å sladre? Det er da vanlig å snakke om dagens opplevelser? Men, uenig? Hvordan kan man være uenig i noen andres opplevelse? Om jeg synes noe er kjipt synes jeg jo det. Og da er det jo enda verre når man så får slengt i fleisen at dette hadde ikke jeg opplevd for ingen tuller med meg. Anonymkode: a642e...212 Du kaller gutten plagsom, og sier det du gjør er å klage. Da blir min oppfatning at du har sladret slik barn gjør, om du beskrev på samme måte som du gjør i innlegget. Du skriver videre at du krangler med kundeservice. Det gjør jeg stort sett aldri, selv om jeg kan reklamere og mene at tjenesten/produktet jeg har betalt for ikke er godt nok. Jeg argumenterer for min sak på en saklig måte, jeg krangler ikke. Jeg får en oppfatning av situasjonen utifra hva du, eller andre, forteller. Om jeg tolker din fremstilling på en annen måte enn deg, så sier jeg det. F.eks. om jeg mener du overreagerer, det du sa/gjorde høres urimelig ut eller andre ting. Hvis du f.eks klager over at noen du møtte i butikken ikke sa hei, så kan jeg godt prøve å finne bedre forklaringer enn at vedkommende er sur på deg, de kan kanskje bare ikke ha sett deg. At hans måte å svare på ikke høres grei ut skrev jeg jo også, men din opplevelse var kanskje at det ikke betydde noe? Jeg kan ikke benekte din opplevelse, men innlegget mitt forteller likevel at kanskje du misoppfatter. Endret 5. august 2021 av Den perfekte mor, påan igjen
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #7 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (20 timer siden): Hvis jeg klager til mannen på at noen har behandlet meg dårlig føler jeg at jeg aldri får støtte, men heller motsatt. Feks hadde vi innkjøring i bhg og da var det en plagsom liten gutt der som drev og kløyp meg. Han syntes sikkert det var gøy at jeg gikk unna og snakket til ham. Sa først pent, så strengt at det ikke er greit å klype andre. Men han startet å forfølge meg og det var litt slitsomt. Når jeg forteller dette til mannen så svarer han bare noe ala at den gutten hadde ikke tørt å prøvd seg på meg. Altså, han mener det ikke ville skjedd ham fordi han setter seg mer i respekt. Og ingen bøller med ham liksom. Alltid den type svar, så jeg er tydeligvis en folk bøller med i hans øyne, uten folks respekt, mens han er en folk respekterer I andre tilfeller om jeg må krangle med noen på kundeservice feks så får jeg alltid den at skal jeg ringe dem og ordne opp? Altså mener han det ville løst seg lett om han ringte, men ikke når jeg gjør det. Han må jo ha utrolig dårlig syn på hvem jeg er og hava jeg takler? De tingene jeg opplever er ikke ofte, og det er sånt man hører at mange opplever så føler ikke jeg er spesielt utsatt eller håpløs altså. Men mannen mener visst det? Eller hva tror dere? Hvis noen forteller meg noe liknende vil jeg jo støtte dem i deres opplevelse og være enig i at de andre oppførte seg dårlig, ikke fortelle dem at for meg hadde ikke dette blitt noe tull liksom. Anonymkode: a642e...212 Hvorfor tok du ikke barnet i armen og ba han slutte? Det får jo være måte på å være tafatt. Anonymkode: c6f99...6fa
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #8 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Synes måten han svarer på er litt merkelig. Den bærer litt preg av at han er lei av at du hele tiden irriterer deg over småting. Hvis du føler deg dårlig behandlet av et lite barn og at noen diskuterer med kundeservice, så kan det jo være hans måte å forsøke å få deg til å ikke ta deg så nær av alt- rett og slett en klønete og dum måte å be deg stramme deg opp litt. Du kan virke en smule overdrevent nærtagende Anonymkode: 0ad57...6c7 Dette er som sagt ikke noe som skjer hele tiden, men en gang i blant som for alle andre. Anonymkode: a642e...212
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #9 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvorfor tok du ikke barnet i armen og ba han slutte? Det får jo være måte på å være tafatt. Anonymkode: c6f99...6fa Jeg ba ham gjentatte ganger om å slutte. Det var jo nettopp det at jeg reagerte han syntes var gøy. Han gikk jo og slang uten å ha noe å gjøre. Anonymkode: a642e...212
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #10 Skrevet 6. august 2021 Den perfekte mor, påan igjen skrev (14 timer siden): Du kaller gutten plagsom, og sier det du gjør er å klage. Da blir min oppfatning at du har sladret slik barn gjør, om du beskrev på samme måte som du gjør i innlegget. Du skriver videre at du krangler med kundeservice. Det gjør jeg stort sett aldri, selv om jeg kan reklamere og mene at tjenesten/produktet jeg har betalt for ikke er godt nok. Jeg argumenterer for min sak på en saklig måte, jeg krangler ikke. Jeg får en oppfatning av situasjonen utifra hva du, eller andre, forteller. Om jeg tolker din fremstilling på en annen måte enn deg, så sier jeg det. F.eks. om jeg mener du overreagerer, det du sa/gjorde høres urimelig ut eller andre ting. Hvis du f.eks klager over at noen du møtte i butikken ikke sa hei, så kan jeg godt prøve å finne bedre forklaringer enn at vedkommende er sur på deg, de kan kanskje bare ikke ha sett deg. At hans måte å svare på ikke høres grei ut skrev jeg jo også, men din opplevelse var kanskje at det ikke betydde noe? Jeg kan ikke benekte din opplevelse, men innlegget mitt forteller likevel at kanskje du misoppfatter. Du tolker så det holder ja, det er tydelig. Anonymkode: a642e...212
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #11 Skrevet 6. august 2021 Mener mannen din det da? Eller er det din tolkning? Jeg vet ikke hva han har svart, men om svaret kun var «ville ikke bøllet med meg», så legger du veldig mye i det som ikke nødvendigvis er det han mener. Eller sa han rett ut at at det er fordi han får mer respekt enn deg og at dette kun vil skje med deg fordi han er bedre enn deg? Jeg klarer ikke få ut av teksten om han sier det eller du tolker det. I og med det var ett av to eksempler på andre som behandler deg dårlig, når ble en irriterende unge i barnehagen det samme som å bli behandlet dårlig egentlig? Anonymkode: 1c91d...7f2
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #12 Skrevet 6. august 2021 Ut fra det du skriver synes jeg det er litt vanskelig å vite om det er du eller mannen din som er håpløs. Svarene hans - hvis han ofte svarer på den måten - kan tyde på lav sosial intelligens og en irriterende, selvhevdende væremåte. Men det kan også være at grunnen er at mannen reagerer på hvordan du opptrer i visse situasjoner. Det er vanskelig for oss å vite. Kanskje du skal spørre mannen din om hva det egentlig er han prøver å formidle med denne typen kommentarer? Anonymkode: 3f6fe...e64
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #13 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Mener mannen din det da? Eller er det din tolkning? Jeg vet ikke hva han har svart, men om svaret kun var «ville ikke bøllet med meg», så legger du veldig mye i det som ikke nødvendigvis er det han mener. Eller sa han rett ut at at det er fordi han får mer respekt enn deg og at dette kun vil skje med deg fordi han er bedre enn deg? Jeg klarer ikke få ut av teksten om han sier det eller du tolker det. I og med det var ett av to eksempler på andre som behandler deg dårlig, når ble en irriterende unge i barnehagen det samme som å bli behandlet dårlig egentlig? Anonymkode: 1c91d...7f2 Han sier feks, ja han skulle bare prøvd å gjøre sånn på meg eller han hadde ikke turt prøve seg på meg. Ungen i bhg behandlet meg jo dårlig, men poenger var at mannen mente ungen ikke hadde gjort det samme på ham. Han fnøys bort min historie med at det hadde ikke skjedd ham. For han er jo så stor og tøff liksom. Hva annet kan han mene? Anonymkode: a642e...212
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #14 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Ut fra det du skriver synes jeg det er litt vanskelig å vite om det er du eller mannen din som er håpløs. Svarene hans - hvis han ofte svarer på den måten - kan tyde på lav sosial intelligens og en irriterende, selvhevdende væremåte. Men det kan også være at grunnen er at mannen reagerer på hvordan du opptrer i visse situasjoner. Det er vanskelig for oss å vite. Kanskje du skal spørre mannen din om hva det egentlig er han prøver å formidle med denne typen kommentarer? Anonymkode: 3f6fe...e64 Du mener det er jeg som opptrer feil? Jaha. Ok. For jeg gjorde hva feil når en unge siktet seg inn på meg og kløyp meg? Anonymkode: a642e...212
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #15 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Han sier feks, ja han skulle bare prøvd å gjøre sånn på meg eller han hadde ikke turt prøve seg på meg. Ungen i bhg behandlet meg jo dårlig, men poenger var at mannen mente ungen ikke hadde gjort det samme på ham. Han fnøys bort min historie med at det hadde ikke skjedd ham. For han er jo så stor og tøff liksom. Hva annet kan han mene? Anonymkode: a642e...212 Så det mannen din faktisk har sagt er kun «han skulle bare prøvd å gjøre sånn på meg». Stemmer det? Eller sier han alt det andre du beskriver rundt? Det er her jeg ramler litt av, er det din tolkning at han mener han takler det bedre eller sier han det faktisk? Anonymkode: 1c91d...7f2
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #16 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Dette er som sagt ikke noe som skjer hele tiden, men en gang i blant som for alle andre. Anonymkode: a642e...212 De færreste føler seg dårlig behandlet av et lite barn og kundeservice. Kanskje du er ekstremt dårlig på å sette deg i respekt, og at han forsøker å stramme deg opp Anonymkode: 0ad57...6c7
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 6. august 2021 #17 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du tolker så det holder ja, det er tydelig. Anonymkode: a642e...212 Selvfølgelig tolker jeg, hvordan er ikke din oppfatning av andre en tolkning? Har du en forestilling om at din opplevelse er riktig, mens andre rett og slett har tolket feil?
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #18 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Hvorfor tok du ikke barnet i armen og ba han slutte? Det får jo være måte på å være tafatt. Anonymkode: c6f99...6fa Fordi det faktisk er å bryte loven…? Anonymkode: c8c9b...8fe
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #19 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Fordi det faktisk er å bryte loven…? Anonymkode: c8c9b...8fe Ehh nei Anonymkode: 5ea44...c49
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå