Gå til innhold

Hovent bein barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter har sånne blemmer på beinet, og beinet er ganske hovent. Noen som vet hva dette er? Ingen grunn til å oppsøke lege vel? 

20210804_231603.jpg

Anonymkode: 4baf7...f42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

20210804_231600.jpg

Skrevet

Tja, ring legevakta og hør! Det er derfor de er der. 

Anonymkode: 66f4c...b8f

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Tja, ring legevakta og hør! Det er derfor de er der. 

Anonymkode: 66f4c...b8f

Vi er på en hytte langt inne i skauen 😅

Skrevet

Du kan sende bilder til legevakta nå. Jeg ville ha ringt de og spurt om råd. Andre symptomer? Feber? Kløe? 

Anonymkode: 67812...2d1

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 4.8.2021 den 23.18):

Min datter har sånne blemmer på beinet, og beinet er ganske hovent. Noen som vet hva dette er? Ingen grunn til å oppsøke lege vel? 

20210804_231603.jpg

Jo, selvfølgelig skal dere oppsøke lege! 

Anonymkode: 65e1d...6be

Skrevet

Ser ut som en allergisk reaksjon. Med unge

Skrevet
Tante Hufsa skrev (Akkurat nå):

Ble ikke ferdig. Med ungene er terskelen lav for å i det minste ringe legevakt og konferere med de på telefonen. Heller en gang for mye med ungene. 

Anonymkode: 64dfc...aa9

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ble ikke ferdig. Med ungene er terskelen lav for å i det minste ringe legevakt og konferere med de på telefonen. Heller en gang for mye med ungene. 

Anonymkode: 64dfc...aa9

Og skulle ikke være anonym. Herre min hatt. Uerfaren på dette her. 😊

Skrevet
Tante Hufsa skrev (1 time siden):

Hva får deg til å si allergi og ikke infeksjon?

Hi, ville hatt lav terskel for å ringe hvis det blir verre. Du kan jo Google erysipelas eller cellulitt og se om det ligner.

Anonymkode: a684c...255

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hva får deg til å si allergi og ikke infeksjon?

Hi, ville hatt lav terskel for å ringe hvis det blir verre. Du kan jo Google erysipelas eller cellulitt og se om det ligner.

Anonymkode: a684c...255

Jeg er ingen ekspert bare så det er sagt. Men er det ikke et stikk eller en blemme i midten. Kan sikkert vært infeksjon i et bitt da. Jeg blir uansett slik av myggstikk hvis jeg klør mye på det. Hovner opp og får en grop der stikket har vært. 
Uansett, faglig ekspertise er nok best her. 😊

Skrevet

Hva er det som får folk til å faktisk stille medisinske spørsmål her inne i stede for til kvalifisert helsepersonell?!

To tråder nå om barn som potensielt kan ha alvorlig sykdom hvor foresatte, som faktisk har plikt til å sørge for adekvat hjelp, velger å avvente og heller spør en haug med ukjente anonyme. Det er virkelig skremmende. 

Anonymkode: 260cc...486

Skrevet

Hvordan gikk det, Slik ser mamma ut når hun blir stukket av mygg, er sikkert litt allergisk. 

Anonymkode: 2b877...b6b

Skrevet
Tante Hufsa skrev (4 timer siden):

Eller hoggormbitt?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva er det som får folk til å faktisk stille medisinske spørsmål her inne i stede for til kvalifisert helsepersonell?!

To tråder nå om barn som potensielt kan ha alvorlig sykdom hvor foresatte, som faktisk har plikt til å sørge for adekvat hjelp, velger å avvente og heller spør en haug med ukjente anonyme. Det er virkelig skremmende. 

Anonymkode: 260cc...486

Enig. 

Skrevet

Ser ut som et stikk hun har reagert på, jeg ville smurt med aloe vera og gitt en halv allergitablett.

Anonymkode: 206ba...2bc

Skrevet

Hevelsen har gått ned. Nå ser det slik ut. Vi dro ikke til lege. Hadde hun fått masse andre symptomer så er jeg den første som løper til lege for å si det sånn, men ga hun allergitabletter i to dager, og smurte med eurax. Hun sa det klødde. Hun pleier å bli hoven av mygg, men aldri blemmer, men kan være hun har klødd uten at jeg har sett. 

20210806_210446.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...