Gå til innhold

Du som har vært gjennom endometrioseablasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk utført operasjon i mars, og håpet jeg skulle bli kvitt mensen. Det skjedde ikke, den kom som den skulle i tre måneder etterpå, bare mindre enn før. 

Men nå plutselig har den uteblitt, bare litt blod på papiret, og et par dager med litt flekker på truseinnlegg. Så var jeg ferdig. 

Kan det virkelig være slik at inngrepet virket likevel? Noen som har vært gjennom samme inngrep, og opplevd at mensen forsvant etterhvert, og ikke med en gang, slik jeg trodde den skulle gjøre? 

Anonymkode: f36a0...fd7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble operert like over påske. Fikk en liten blødning som jeg antar var mensen etter en stund, men den var veldig sparsom (litt blodig på papiret to ganger på én dag). Etter det har jeg et par ganger sett antydning til rosa på papiret, men ikke skikkelig blod. Er kjempefornøyd! Håper du også slipper unna nå.

Anonymkode: bc766...27a

Skrevet

Var det smertefullt og gjøre inngrepet?

jeg er på venteliste for å få det utført. Håper jeg er like heldig som dere. Har så store blødninger at jeg er konstant ekstremt blodfattig

Anonymkode: aeea4...ffd

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Var det smertefullt og gjøre inngrepet?

jeg er på venteliste for å få det utført. Håper jeg er like heldig som dere. Har så store blødninger at jeg er konstant ekstremt blodfattig

Meg over. Nei, det var overhodet ikke smertefullt. Man er i narkose under inngrepet og blir fôret med smertestillende så snart man er våken nok etterpå til å svelge. Du må regne med å blø litt de første dagene, da. Jeg hadde også litt menslignende murringer første to dagene, men ikke noe ille. Var i fin form igjen veldig kjapt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Meg over. Nei, det var overhodet ikke smertefullt. Man er i narkose under inngrepet og blir fôret med smertestillende så snart man er våken nok etterpå til å svelge. Du må regne med å blø litt de første dagene, da. Jeg hadde også litt menslignende murringer første to dagene, men ikke noe ille. Var i fin form igjen veldig kjapt.

Gynokolog sa til meg at det ble gjort i lokal bedøvelse. Også fikk jeg beskjed om å ta paracet i ett døgn i forkant. Men jeg har ekstremt bakovervendt livmor så alt gynekologisk er smertefullt. Så stusset litt over at det bare skulle brukes paracet.🥴

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Gynokolog sa til meg at det ble gjort i lokal bedøvelse. Også fikk jeg beskjed om å ta paracet i ett døgn i forkant. Men jeg har ekstremt bakovervendt livmor så alt gynekologisk er smertefullt. Så stusset litt over at det bare skulle brukes paracet.🥴

Ja, jeg måtte også ta paracet på forhånd, forøvrig som det eneste jeg kunne siden jeg måtte faste pga. narkosen. Det er jo litt rart hvis det er ulik praksis. Hvor er dette da? Jeg ble operert på Betanien i Bergen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ja, jeg måtte også ta paracet på forhånd, forøvrig som det eneste jeg kunne siden jeg måtte faste pga. narkosen. Det er jo litt rart hvis det er ulik praksis. Hvor er dette da? Jeg ble operert på Betanien i Bergen. 

Det er på st.Olav. Hun gynokolog var alt annet enn forsiktig så ble litt skeptisk. Hun tok kreft prøve i livmor og var så hard hendt at jeg blødde i 1 uke etterpå. 

Skrevet

Mensen ble gradvis redusert over en periode på en år til en ganske liten blødning, men jeg er ikke helt kvitt den. Har en liten blødning som varer ca en dag eller to. Uansett mye mindre enn det jeg hadde før. Jeg ba fastlegen om smertestillende tabletter (paralgin forte) og brukte dem etter operasjonen. Jeg hadde det vondt og kastet mye opp samme dag som inngrepet, dagen etter kjente jeg nesten ingenting. 

Anonymkode: 93c14...0db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...