Anonym bruker Skrevet 3. august 2021 #1 Skrevet 3. august 2021 Jeg syns det er merkelig at barnet mitt har mye ting han flytter med seg i huset. Han har fast plass han sitter og der samler han: korker, nøkler, lekedyr, bamser o.l. dette flytter han på rommet når han skal sove. Han er 4 år. Er dette vanlig? Jeg syns det er litt rart. Men han får selvsagt lov til å gjøre det ❤ Anonymkode: f568c...575
Anonym bruker Skrevet 3. august 2021 #3 Skrevet 3. august 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Autist? Anonymkode: f095b...67a Er det typisk for autister? (Ble kald på ryggen nå) Anonymkode: f568c...575
the amazing spidermamma Skrevet 3. august 2021 #4 Skrevet 3. august 2021 Ja, det er i hvert fall ikke uvanlig at barn samler seg små 'skatter'. Det har mine også gjort, men de er i høyeste grad velfungerende og uten diagnoser.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2021 #5 Skrevet 3. august 2021 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Jeg syns det er merkelig at barnet mitt har mye ting han flytter med seg i huset. Han har fast plass han sitter og der samler han: korker, nøkler, lekedyr, bamser o.l. dette flytter han på rommet når han skal sove. Han er 4 år. Er dette vanlig? Jeg syns det er litt rart. Men han får selvsagt lov til å gjøre det ❤ Anonymkode: f568c...575 Selvfølgelig er det vanlig. 😊Slapp av. 😊 Anonymkode: 6ab98...c7b
Anonym bruker Skrevet 3. august 2021 #6 Skrevet 3. august 2021 Det er helt vanlig at barn samler på ting, fyller lommene med ting de finner osv Men det er sant at det inngår i et mønster hos barn som får autismediagnoser også. Niesen min som er det de tidligere kalte asbergers har alltid samlet til det ekstreme. Lekte ikke med ting som andre barn, rollelek var helt fremmed for henne, men hun samlet, telte, stilte opp osv Anonymkode: abc2f...c14
Anonym bruker Skrevet 3. august 2021 #7 Skrevet 3. august 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Det er helt vanlig at barn samler på ting, fyller lommene med ting de finner osv Men det er sant at det inngår i et mønster hos barn som får autismediagnoser også. Niesen min som er det de tidligere kalte asbergers har alltid samlet til det ekstreme. Lekte ikke med ting som andre barn, rollelek var helt fremmed for henne, men hun samlet, telte, stilte opp osv Anonymkode: abc2f...c14 Det gjør min gutt også. Han stiller lekene opp 😱 han er ekstrem på samling. Anonymkode: f568c...575
Anonym bruker Skrevet 3. august 2021 #8 Skrevet 3. august 2021 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Selvfølgelig er det vanlig. 😊Slapp av. 😊 Anonymkode: 6ab98...c7b Håper det. Anonymkode: f568c...575
Anonym bruker Skrevet 3. august 2021 #9 Skrevet 3. august 2021 the amazing spidermamma skrev (42 minutter siden): Ja, det er i hvert fall ikke uvanlig at barn samler seg små 'skatter'. Det har mine også gjort, men de er i høyeste grad velfungerende og uten diagnoser. Godt å høre 😳 Anonymkode: f568c...575
Anonym bruker Skrevet 3. august 2021 #10 Skrevet 3. august 2021 Det gjorde alle mine, og det gjorde jeg selv, i hvert fall. Anonymkode: 1fffa...e84
Anonym bruker Skrevet 3. august 2021 #11 Skrevet 3. august 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det gjorde alle mine, og det gjorde jeg selv, i hvert fall. Anonymkode: 1fffa...e84 Og du er normal? 🙈 Anonymkode: f568c...575
Anonym bruker Skrevet 3. august 2021 #12 Skrevet 3. august 2021 Mine samler i den forstand at de finner ting (kongler, pinner, plastbiter etc .) og drar det med inn i huset. Leker med det en stund, til det slutter å være gøy, men drar det ikke med seg rundt. Velfungerende jenter på 6 og 9 år. Anonymkode: 612ce...392
Anonym bruker Skrevet 3. august 2021 #13 Skrevet 3. august 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Mine samler i den forstand at de finner ting (kongler, pinner, plastbiter etc .) og drar det med inn i huset. Leker med det en stund, til det slutter å være gøy, men drar det ikke med seg rundt. Velfungerende jenter på 6 og 9 år. Anonymkode: 612ce...392 Min gutt er ikke sånn. Min har de samme tingene med seg over alt. Samler de i de rareste ting. Han er meget interessert i dyr. De går igjen over hele fjøla. Anonymkode: f568c...575
Pobie Skrevet 3. august 2021 #14 Skrevet 3. august 2021 Helt normalt, og hvis dette er det eneste ved han du lurer på har han selvfølgelig ikke autisme. Hvis det derimot er flere ting som du lurer på, f eks mangel på rollelek, mangel på øyekontakt, sosiale vansker osv, da kan man begynne å lure på om det er noe mer enn normal oppførsel. Min er fem nå, men begynte som fireåring å samle på steiner og pinner og fyller lommene med steiner nesten hver dag. Han tar med seg favorittene og stiller dem opp ved siden av senga.
Syngensang Skrevet 3. august 2021 #15 Skrevet 3. august 2021 Ikkje få panikk, 4-åringar er rare vesen, og sjølv om nokon samlarar er autistar så er slett ikkje alle det.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2021 #16 Skrevet 3. august 2021 Helt normalt. Syvåringen min holder på enda. Skikkelig skrotnisse. Pinner. Steiner. Korker. Fine ting hun finner ute (søppel) osv osv. Absolutt ikke autistisk. Roet seg litt da..så det forsvinner vel snart...😊 Anonymkode: e5d6b...845
frk Nilsen Skrevet 4. august 2021 #17 Skrevet 4. august 2021 Pinner, "fine" steiner, skjell fra stranda, kosedyr +++ Husker jeg stusset over at vinterjakka til eldste var skikkelig tung en gang når jeg skulle vaske den, der lå det en stor stålknagg, den stein, spiker og et par pinner. Vi har ikke gått langt på tur før yngste har en pinne i hånda, det er noen år siden han ville ta med alle pinner hjem.
prekæs Skrevet 4. august 2021 #18 Skrevet 4. august 2021 Normalt. Her er en vakker sang om temaet Det gåtfulla folket - YouTube
Anonym bruker Skrevet 4. august 2021 #19 Skrevet 4. august 2021 Mange barn som er sånn, men alle autister er sånn. Jeg har tre sønner med autisme, og de samler og sorterer noe voldsomt og flytter det rundt i huset ettersom hvor de oppholder seg. Anonymkode: 0b769...37b
Anonym bruker Skrevet 4. august 2021 #20 Skrevet 4. august 2021 Har to skrotnisser selv 😅 og jeg var selv sånn som barn. Men de drar det ikke med seg over alt. Bortsett fra bamser i senga og lommene fulle av steiner. De bare har masse ting og det hoper seg opp 😅 Det ene barnet har nok mulig et svakt snev av det som kaltes asbergers før. Det andre barnet bare noe rotete av seg. Tror uansett dette ikke er uvanlig. Anonymkode: 512b1...901
Anonym bruker Skrevet 4. august 2021 #21 Skrevet 4. august 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Mange barn som er sånn, men alle autister er sånn. Jeg har tre sønner med autisme, og de samler og sorterer noe voldsomt og flytter det rundt i huset ettersom hvor de oppholder seg. Anonymkode: 0b769...37b Begynner å lure på gutten min. Er mamma til mange, men ingen er som han. De andre samlet de også innimellom. På pinner og steiner. Men det kan ikke sammenlignes med denne sønnen. Denne gutten har et voldsomt system og opplegg. Ikke noe tilfeldig. Anonymkode: f568c...575
Anonym bruker Skrevet 4. august 2021 #22 Skrevet 4. august 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Har to skrotnisser selv 😅 og jeg var selv sånn som barn. Men de drar det ikke med seg over alt. Bortsett fra bamser i senga og lommene fulle av steiner. De bare har masse ting og det hoper seg opp 😅 Det ene barnet har nok mulig et svakt snev av det som kaltes asbergers før. Det andre barnet bare noe rotete av seg. Tror uansett dette ikke er uvanlig. Anonymkode: 512b1...901 Hehe men denne gutten er anderledes. Så lurer veldig Anonymkode: f568c...575
Anonym bruker Skrevet 4. august 2021 #23 Skrevet 4. august 2021 frk Nilsen skrev (2 timer siden): Pinner, "fine" steiner, skjell fra stranda, kosedyr +++ Husker jeg stusset over at vinterjakka til eldste var skikkelig tung en gang når jeg skulle vaske den, der lå det en stor stålknagg, den stein, spiker og et par pinner. Vi har ikke gått langt på tur før yngste har en pinne i hånda, det er noen år siden han ville ta med alle pinner hjem. Sånn er de andre barna mine. Men denne gutten har et voldsomt opplegg skjønner du Anonymkode: f568c...575
Anonym bruker Skrevet 4. august 2021 #24 Skrevet 4. august 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Sånn er de andre barna mine. Men denne gutten har et voldsomt opplegg skjønner du Anonymkode: f568c...575 Men er samlingen og opplegget rundt dette det eneste som gjør at du lurer på om det "kan være noe mer" eller er det også flere ting....? Anonymkode: e5d6b...845
Anonym bruker Skrevet 4. august 2021 #25 Skrevet 4. august 2021 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Begynner å lure på gutten min. Er mamma til mange, men ingen er som han. De andre samlet de også innimellom. På pinner og steiner. Men det kan ikke sammenlignes med denne sønnen. Denne gutten har et voldsomt system og opplegg. Ikke noe tilfeldig. Anonymkode: f568c...575 Men mine gutter har mange andre særegenheter også. Ikke bare samling og sortering. Anonymkode: 0b769...37b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå