Anonym bruker Skrevet 3. august 2021 #1 Skrevet 3. august 2021 Jeg stripet mitt for første gang for et par uker siden, og det hadde en litt uventet effekt som jeg lurer på om er normal? Håret mitt er i utgangspunktet mørk blondt og mad mange, men veldig tynne og silkeaktige hårstrå. Sånn hår som omtrent er umulig å style fordi det er så glatt. Etter dusj og tørking med håndkle, var det bare å dra børsten lett igjennom, og vipps ferdig. Nå derimot ser håret ut som en flokevase etter at jeg har tørket det med håndkle, og det er nesten umulig å børste det når det er vått, der bare floker seg. Som tørt går det derimot helt fint og føles like mykt og glatt som vanlig. Problemet er at jeg dusjer om morgenen før jobb. Nå som det er ferie er det ikke et problem, da bare tasser jeg rundt i huset til det er helt tørt og børsten det da (litt mer flokete enn før da også på første børsting), men når jeg begynner igjen på jobb neste uke er jo ikke det et alternativ. Er dette vanlig ved striping? Og hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 27ce3...3c7
Anonym bruker Skrevet 3. august 2021 #2 Skrevet 3. august 2021 Balsam og kur. Det tar bort min rufs. Ikke problemer å gre her. Men om det er veldig floker så kjøp spesialkam. Sånn med bred avstand mellom taggene. Da får du rettet ut de verste flokene. Anonymkode: 953fc...573
Anonym bruker Skrevet 3. august 2021 #3 Skrevet 3. august 2021 Stripet du det selv eller hos kjent kjede? Farget du striper, eller bleket du? Slik ble mitt hår også da jeg bleket det og blandingen var for sterk. Alt var ødelagt og måtte vokse ut igjen. Anonymkode: 163ad...a54
Anonym bruker Skrevet 3. august 2021 #4 Skrevet 3. august 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Balsam og kur. Det tar bort min rufs. Ikke problemer å gre her. Men om det er veldig floker så kjøp spesialkam. Sånn med bred avstand mellom taggene. Da får du rettet ut de verste flokene. Anonymkode: 953fc...573 Jeg bruker balsam, og det kjennes glatt og fint ut når det er helt vått. Det er etter tørking det floker seg. HI Anonymkode: 27ce3...3c7
Anonym bruker Skrevet 3. august 2021 #5 Skrevet 3. august 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Stripet du det selv eller hos kjent kjede? Farget du striper, eller bleket du? Slik ble mitt hår også da jeg bleket det og blandingen var for sterk. Alt var ødelagt og måtte vokse ut igjen. Anonymkode: 163ad...a54 Stripet hos kjede, bleking og så avfarging etterpå. Erfaren frisør. Håret er mykt og ser sunt ut når det er tørt, kun vått og håndkletørret som er et problem. HI Anonymkode: 27ce3...3c7
Anonym bruker Skrevet 3. august 2021 #6 Skrevet 3. august 2021 Skjer hos meg også, men går over med hyppig kuring. Bruker kur med mye fuktighet 😊 Anonymkode: 3b856...643
tante grusom master of law Skrevet 3. august 2021 #7 Skrevet 3. august 2021 Ikke uvanlig. Jeg vil anbefale hyppig kuring, samt noen form for hårolje eller lignende som ikke skal skylles ut etterpå.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2021 #8 Skrevet 3. august 2021 Ok, hvilken kur anbefaler dere? HI Anonymkode: 27ce3...3c7
tante grusom master of law Skrevet 3. august 2021 #9 Skrevet 3. august 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Ok, hvilken kur anbefaler dere? HI Anonymkode: 27ce3...3c7 Jeg synes redken extreme er bra. Men husk hårolje, det er viktig. Redken har flere bra.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2021 #10 Skrevet 3. august 2021 tante grusom master of law skrev (1 time siden): Jeg synes redken extreme er bra. Men husk hårolje, det er viktig. Redken har flere bra. Takk for tips! 😊 HI Anonymkode: 27ce3...3c7
Anonym bruker Skrevet 3. august 2021 #11 Skrevet 3. august 2021 Bruker denne: https://www.blivakker.no/product/200026?gclid=CjwKCAjw0qOIBhBhEiwAyvVcf2Uou2UlyG_qUuRCA_-V0dm8Y4jmTuPbKsyyfyLE8ElnNiwEldoYDRoCIdQQAvD_BwE Anonymkode: 3b856...643
Anonym bruker Skrevet 3. august 2021 #12 Skrevet 3. august 2021 Mitt hår blir også så flokete under vask at det er et herk å børste. Det tover seg formelig. Jeg har bare resignert nå for har prøvd ulike ting. Bruker shampo og rikelig med balsam. Prøvd to ulike hårkurer, men ingen gir flokeløst hår. Kjøpte meg hårolje som jeg smører tuppene og flokene med, men det blir bare fett og stygt. Jeg unngår å vaske det ofte nå, blir to ganger i uken. Og ja, det er stripingen sin feil, for det tørrer ut håret. Kombinert med min hårtype da sikkert. Har tynne, fine hårstrå. Myke, ikke stritt. Anonymkode: fa514...b5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå