Anonym bruker Skrevet 3. august 2021 #26 Skrevet 3. august 2021 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Altså. Du hadde full kontroll da de var 3 år? JA man tar hensyn til naboer, ja man oppdrar barna. Men tre år, brukte du pisk på ungene i oppdragelsen da eller? Anonymkode: c2d54...3b2 Selvfølgelig ikke. Det jeg skrev var at det aldri ville vært min unge. Grunnen er at om ungen holdt på slik da, ville jeg tatt barnet inn og funnet roen der til det sluttet å sutre, ikke fortsette å torturere nabolaget. Og jeg har aldri gitt etter for tåpelige påfunn som at "bare mamma for lov" eller "pappa skal", det er ikke opp til et barn å bestemme. Blir det surmuling og hyl uten grunn går vi inn og er kjedelige og roer ned til ungen er i normalt humør igjen, og prøver å finne ut av årsaken til all sutringen. Hver gang. Jeg lover, det hjelper. Men om man diller på med å gi småen medhold i at livet er kjipt og står på pinne for dem (utrolig mange gjør faktisk det, type "javel, da får jeg hente pappa da" eller gir tre typer is slik at den lille til slutt blir fornøyd), så vedvarer den sutrete oppførselen. Da er det mye bedre å nøste opp i hva som ligger bak og jobbe preventivt. Anonymkode: dc348...05c
Anonym bruker Skrevet 3. august 2021 #27 Skrevet 3. august 2021 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Selvfølgelig ikke. Det jeg skrev var at det aldri ville vært min unge. Grunnen er at om ungen holdt på slik da, ville jeg tatt barnet inn og funnet roen der til det sluttet å sutre, ikke fortsette å torturere nabolaget. Og jeg har aldri gitt etter for tåpelige påfunn som at "bare mamma for lov" eller "pappa skal", det er ikke opp til et barn å bestemme. Blir det surmuling og hyl uten grunn går vi inn og er kjedelige og roer ned til ungen er i normalt humør igjen, og prøver å finne ut av årsaken til all sutringen. Hver gang. Jeg lover, det hjelper. Men om man diller på med å gi småen medhold i at livet er kjipt og står på pinne for dem (utrolig mange gjør faktisk det, type "javel, da får jeg hente pappa da" eller gir tre typer is slik at den lille til slutt blir fornøyd), så vedvarer den sutrete oppførselen. Da er det mye bedre å nøste opp i hva som ligger bak og jobbe preventivt. Anonymkode: dc348...05c Jeg må si meg enig i dette. Om barnet er i konflikt hele tiden, må man finne løsninger. Ungen er tydeligvis stor nok til å diktere hvem som skal gjøre hva, da er det helt sikkert rom for å gi enkle beskjeder også. Hvis man tror at pisk er eneste måten å få ett barn til å slutte å utagere, så har man en lang vei å gå... Jeg skjønner godt at trådstarter er lei, å høre andres barn hyle hele tiden er utrolig slitsomt. Det er stor forskjell på gråt fordi man ramlet av huska og gråting fordi man ikke får viljen eller livet ikke er sånn som jeg vil. Anonymkode: 024c5...ad3
Anonym bruker Skrevet 3. august 2021 #28 Skrevet 3. august 2021 Hi her. Ikke minst tenker jeg at det må være så slitsomt for det lille barnet å være så mye lei seg og så mye sint. Barn trenger noen ganger at de voksne sier at slik er det, uten å gå i diskusjon om ALT. Hun bruker jo så mye krefter på å gråte, det går seriøst ikke en time uten at det er full melt down over ett eller annet. Anonymkode: 32692...c0a
Anonym bruker Skrevet 4. august 2021 #29 Skrevet 4. august 2021 Anonym bruker skrev (På 3.8.2021 den 15.55): Selvfølgelig ikke. Det jeg skrev var at det aldri ville vært min unge. Grunnen er at om ungen holdt på slik da, ville jeg tatt barnet inn og funnet roen der til det sluttet å sutre, ikke fortsette å torturere nabolaget. Og jeg har aldri gitt etter for tåpelige påfunn som at "bare mamma for lov" eller "pappa skal", det er ikke opp til et barn å bestemme. Blir det surmuling og hyl uten grunn går vi inn og er kjedelige og roer ned til ungen er i normalt humør igjen, og prøver å finne ut av årsaken til all sutringen. Hver gang. Jeg lover, det hjelper. Men om man diller på med å gi småen medhold i at livet er kjipt og står på pinne for dem (utrolig mange gjør faktisk det, type "javel, da får jeg hente pappa da" eller gir tre typer is slik at den lille til slutt blir fornøyd), så vedvarer den sutrete oppførselen. Da er det mye bedre å nøste opp i hva som ligger bak og jobbe preventivt. Anonymkode: dc348...05c Signerer denne. I stedet for å si at folk bare kan flytte om de ikke orker bråk hele dagen hver dag burde de som har sånne unger faktisk kunne ta noe hensyn når de velger å bosette seg et sted med naboer. Jeg hadde blitt dritflau om det hadde vært ungen min som drev på slik og jeg hadde IKKE lagt problemet over på naboene hele dagen. Men det er vel de samme som lar hunden stå ute og bjeffe hele dagen, her tar jeg inn hunden når den bjeffer. Nettopp av hensyn til naboene. Jeg fatter ikke når folk begynte å tenke bare på seg selv og sitt og ikke ta hensyn til noen. Anonymkode: 79f7e...ff2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå