Anonym bruker Skrevet 2. august 2021 #1 Skrevet 2. august 2021 Første gang i hus. Kun oppdaget hos ene barnet,men jeg freaker jo selvfølgelig ut 🙈 Alle har tatt tablett. Hvor ofte må jeg drive å skifte på sengene? Kokvaske sengeklær gjør jeg uansett,så den er grei. Dag 3 og har skiftet på sengene 2 ganger. Rene håndklær hver dag. Har glemt å kokvaske rene truser..altså truser som ikke har vært i bruk, så alle har bare brukt av det som var i skapet.. Har jo undertøy jeg ikke kan kokvaske. Har puttet noen i fryseren. Hvor lenge må de ligge der? Har til og med vasket sofatrekket, sliten og stressa? Jaa 🙈 Anonymkode: cbfa1...b7e
Anonym bruker Skrevet 2. august 2021 #2 Skrevet 2. august 2021 1 tablett nå og 1 om 14 dager, bytter på senga etter 1 tablett og etter 14 dager, skifter håndkle ofte, eller at den som har småmark har eget, klipp negler og rensk godt under negler, den som har mark bør ha på seg en tettsittende truse da egga kan ramle ut i senga å gi gjensmitte! Dette kan en finne ut av med å gå inn på et apotek sine hjemme sider eller FHI Anonymkode: 800ac...4e1
Anonym bruker Skrevet 2. august 2021 #3 Skrevet 2. august 2021 Vi har bare vasket dagen etter tablett ved dose 1 og 2. Det har gått helt fint. Anonymkode: 072a4...eaa
Anonym bruker Skrevet 2. august 2021 #4 Skrevet 2. august 2021 Takk for alle svar Syns det er ekstremt ekkelt, jeg som har hatt så stort fokus på renhold grunnet korona..så skjer dette 🙈 Anonymkode: cbfa1...b7e
Anonym bruker Skrevet 2. august 2021 #5 Skrevet 2. august 2021 Du virker egentlig å ha andre problemer enn barnemark, husk at marken er helt ufarlig, og ikke gjør skade i kroppen.. Må være slitsomt å være så nevrotisk? Men, til saken: Marken dør ved vask over 60 grader, og i romtemperatur dør den uansett etter 2-3 uker. Hvis du tar vermox og vasker sengetøy, håndklær og undertøy på minst 60 grader morgenen etter, skal det i utgangspunktet være nok, som regel holder det i massevis. Hvis marken likevel kommer tilbake, finnes det et veldig effektivt middel du kan få på resept, som ikke bare dreper marken, men eggene også. Vil du være heeelt sikker, gjør du dette før du drar på en to ukers ferie en gang, og bare tar med rene ting. Men det skal altså ikke være nødvendig. Anonymkode: 40714...f14
Anonym bruker Skrevet 2. august 2021 #6 Skrevet 2. august 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du virker egentlig å ha andre problemer enn barnemark, husk at marken er helt ufarlig, og ikke gjør skade i kroppen.. Må være slitsomt å være så nevrotisk? Men, til saken: Marken dør ved vask over 60 grader, og i romtemperatur dør den uansett etter 2-3 uker. Hvis du tar vermox og vasker sengetøy, håndklær og undertøy på minst 60 grader morgenen etter, skal det i utgangspunktet være nok, som regel holder det i massevis. Hvis marken likevel kommer tilbake, finnes det et veldig effektivt middel du kan få på resept, som ikke bare dreper marken, men eggene også. Vil du være heeelt sikker, gjør du dette før du drar på en to ukers ferie en gang, og bare tar med rene ting. Men det skal altså ikke være nødvendig. Anonymkode: 40714...f14 Takk for svar 😆😂 Nei, er nok ikke det. Liker bare ikke tanken på å ha mark i kroppen. Anonymkode: cbfa1...b7e
Anonym bruker Skrevet 2. august 2021 #7 Skrevet 2. august 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Takk for alle svar Syns det er ekstremt ekkelt, jeg som har hatt så stort fokus på renhold grunnet korona..så skjer dette 🙈 Anonymkode: cbfa1...b7e 50% av alle barn har det en gang i løpet av oppveksten, vanskelig å slippe helt unna om du har flere barn.... Jeg har hatt det i hus to ganger. Begge gangene skifter jeg på senger dagen etter inntatt tablett, skiftet håndklær hver dag og klippet neglene til ungene helt kort. Samme etter andre tablett. Ble borte. Anonymkode: de855...9d6
Anonym bruker Skrevet 3. august 2021 #8 Skrevet 3. august 2021 Jeg har vært hysterisk ! Vasket sengetøy på kokvask i en uke, alle hånduker fra alle i familien bæres rett i maskin etter en gang bruk, truser rett i maskin o.l. Likevel får enda jenta mi på 10 år det 1-2 ganger i året!! Ingen andre i familien har fått det. Fullfører kurer og vasker det som vaskes kan. Tror nesten at noen er mer disponert for det? Eller så bare stapper hun fingrene sine enda oppi alt og inn i munn😂 Anonymkode: a4bc2...98e
Anonym bruker Skrevet 3. august 2021 #9 Skrevet 3. august 2021 Vi har også hatt det 1-2 ganger i året i åresvis. Så jeg er nå (nesten) vaksinert for at det er ekkelt 😩 I begynnelsen vasket jeg som en gal i ukesvis, men nå vasker jeg bare sengtøy etter tabletten og ellers en gang i uka. Skifter håndklær flere ganger for dag og ungene dusjer hver morgen. Leitt ekstra obs på renhold på soverom og bad. Det rekker det altså. Det går nok alltid i omgangskrets/skole/barnehage hos oss, men med tre barn som har en million venner hver er det bortimot umulig å bli kvitt rundtomkring. Jeg tror mange må ha det uten symptom. Håper at det ordner seg etter hvert som barna og vennene blir større.... og slutter å klø seg i rumpa uten å vaske seg etterpå. 🤣🤢 Anonymkode: 928ab...620
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå