Anonym bruker Skrevet 2. august 2021 #1 Skrevet 2. august 2021 Barna er svært lite hos far, jeg pakker det de trenger hos far, jeg får klærene tilbake. Et sinnsykt stress for meg. Burde han kjøpe klær som han har hos seg? Anonymkode: db796...70f
Anonym bruker Skrevet 2. august 2021 #2 Skrevet 2. august 2021 Hvis han har de veldig sjelden, så er det jo litt bortkastede penger å kjøpe klær de kanskje skal bruke bare 2-3 ganger. Jeg har kjøpt klær i en bruktbutikk til barna og sendt de med til far med beskjed om at de kan bli der. Nå som de ikke er barnehagebarn lenger, så pakker de selv. Det er jo ikke så mange år du må pakke for dem. Og hvis de er der sjelden, så er det vel ikke så ofte du må pakke for en helg? Anonymkode: 70c40...17c
Anonym bruker Skrevet 2. august 2021 #3 Skrevet 2. august 2021 Dere kan jo kjøpe inn litt på salg som f.eks. noen pysjamaser, noen joggedresser/tights/t-skjorter + litt sokker og truser som de kan ha liggende hos far, så slipper du å pakke så mye hver gang. Anonymkode: 180fb...777
Anonym bruker Skrevet 2. august 2021 #4 Skrevet 2. august 2021 Bidraget skal dekke klær, så om man skal gjøre det riktig er det du som må kjøpe noen klær å ha liggende hos han. Eneste bidragsbetaler skal dekke er mat og hygiene når de er der Anonymkode: 04545...ead
Anonym bruker Skrevet 2. august 2021 #5 Skrevet 2. august 2021 Hvordan kan det være et sinnsykt stress? Har du 10 barn? Anonymkode: ec4fe...60b
Anonym bruker Skrevet 2. august 2021 #6 Skrevet 2. august 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvordan kan det være et sinnsykt stress? Har du 10 barn? Anonymkode: ec4fe...60b Nei 5. De er små. Bleier osv. Anonymkode: db796...70f
Anonym bruker Skrevet 2. august 2021 #7 Skrevet 2. august 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Nei 5. De er små. Bleier osv. Anonymkode: db796...70f Far må holde bleier, men klær må jo kunne pakke. De vokser så fort i den alderen og når de er så sjelden hos far så blir det for dumt å ha dobbelt opp. Og alle fem kan da ikke være like små, åpenbart. Anonymkode: ec4fe...60b
Anonym bruker Skrevet 2. august 2021 #8 Skrevet 2. august 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Bidraget skal dekke klær, så om man skal gjøre det riktig er det du som må kjøpe noen klær å ha liggende hos han. Eneste bidragsbetaler skal dekke er mat og hygiene når de er der Anonymkode: 04545...ead Ok. Greit å vite Anonymkode: db796...70f
Anonym bruker Skrevet 2. august 2021 #9 Skrevet 2. august 2021 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Far må holde bleier, men klær må jo kunne pakke. De vokser så fort i den alderen og når de er så sjelden hos far så blir det for dumt å ha dobbelt opp. Og alle fem kan da ikke være like små, åpenbart. Anonymkode: ec4fe...60b Ikke like små, men de kan være små. Jeg er lærer og hadde trillinger et år, de hadde to eldre søsken som var henholdsvis 1 og 2 år eldre enn dem, altså 5 barn på drøye 2 år (hatten av for foreldrene!). Anonymkode: 5f3ab...c79
Anonym bruker Skrevet 2. august 2021 #10 Skrevet 2. august 2021 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Barna er svært lite hos far, jeg pakker det de trenger hos far, jeg får klærene tilbake. Et sinnsykt stress for meg. Burde han kjøpe klær som han har hos seg? Anonymkode: db796...70f Du er ikke forpliktet til å sende med noe som helst. Nav kommer ikke å trekker deg i bidrag om du ikke sender med, politiet kommer ikke å burer deg inn for å ikke sende med. Det er kun på dette forumet at folk tror det finnes en slags lov som sier at du skal og må sende med noe til far. Han får fradrag i bidrag for mengde samvær han har, fordi han skal forsørge de selv de dagene han har dem. Anonymkode: 54ee1...3fc
Anonym bruker Skrevet 2. august 2021 #11 Skrevet 2. august 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du er ikke forpliktet til å sende med noe som helst. Nav kommer ikke å trekker deg i bidrag om du ikke sender med, politiet kommer ikke å burer deg inn for å ikke sende med. Det er kun på dette forumet at folk tror det finnes en slags lov som sier at du skal og må sende med noe til far. Han får fradrag i bidrag for mengde samvær han har, fordi han skal forsørge de selv de dagene han har dem. Anonymkode: 54ee1...3fc Takk for svar. Og selv om de ikke alle er babyer så er det mye på meg. Pakke. Planlegge. Vaske klær både før og etter. Skjønner ikke at det har noe med alderen å gjøre Anonymkode: db796...70f
Anonym bruker Skrevet 2. august 2021 #12 Skrevet 2. august 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du er ikke forpliktet til å sende med noe som helst. Nav kommer ikke å trekker deg i bidrag om du ikke sender med, politiet kommer ikke å burer deg inn for å ikke sende med. Det er kun på dette forumet at folk tror det finnes en slags lov som sier at du skal og må sende med noe til far. Han får fradrag i bidrag for mengde samvær han har, fordi han skal forsørge de selv de dagene han har dem. Anonymkode: 54ee1...3fc Men om far må kjøpe inn klær og utstyr til å ha hos han, kan barnefar søke om ny vurdering på bidrag. Da vil det mest sannsynlige utfallet bli at barnefar blir tilgodesett for utgifter og bidrag reduseres. Anonymkode: 1e794...16f
Anonym bruker Skrevet 3. august 2021 #13 Skrevet 3. august 2021 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Men om far må kjøpe inn klær og utstyr til å ha hos han, kan barnefar søke om ny vurdering på bidrag. Da vil det mest sannsynlige utfallet bli at barnefar blir tilgodesett for utgifter og bidrag reduseres. Anonymkode: 1e794...16f Nei. Jeg er bidragspliktig og får fradrag for de dagene jeg har samvær, nettop fordi jeg skal forsørge barnet selv på mine dager. Alle får fradrag for samværet de har. Anonymkode: 54ee1...3fc
Anonym bruker Skrevet 3. august 2021 #14 Skrevet 3. august 2021 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Du er ikke forpliktet til å sende med noe som helst. Nav kommer ikke å trekker deg i bidrag om du ikke sender med, politiet kommer ikke å burer deg inn for å ikke sende med. Det er kun på dette forumet at folk tror det finnes en slags lov som sier at du skal og må sende med noe til far. Han får fradrag i bidrag for mengde samvær han har, fordi han skal forsørge de selv de dagene han har dem. Anonymkode: 54ee1...3fc Du tar feil. http://www.frirettshjelpadvokat.org/rettsomraader/1-barnefordeling/18-underholdningsplikt-og-barnebidrag Anonymkode: 04545...ead
Anonym bruker Skrevet 3. august 2021 #15 Skrevet 3. august 2021 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Nei. Jeg er bidragspliktig og får fradrag for de dagene jeg har samvær, nettop fordi jeg skal forsørge barnet selv på mine dager. Alle får fradrag for samværet de har. Anonymkode: 54ee1...3fc Du skal forsørge barnet ja, mat, hygiene o.l. Klær er det etter loven den parten som mottar bidrag som skal dekke http://www.frirettshjelpadvokat.org/rettsomraader/1-barnefordeling/18-underholdningsplikt-og-barnebidrag Anonymkode: 04545...ead
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå