Anonym bruker Skrevet 1. august 2021 #1 Skrevet 1. august 2021 Jeg har arvet en enorm monstera variegata etter en gammel tante. Skal hente den neste helg. Vet at den planten koster kr 20.000,- og oppover for noen ganske små, og at avleggere selges fra kr 1.000,- og oppover. Dere som har en slik plante, har dere egen forsikring på den? Anonymkode: 58c47...96e
Anonym bruker Skrevet 1. august 2021 #3 Skrevet 1. august 2021 20.000!!! Da må den jo være giga stor! På hageland nå selgest de til 2500. Anonymkode: a13d2...e5c
Anonym bruker Skrevet 2. august 2021 #4 Skrevet 2. august 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): 20.000!!! Da må den jo være giga stor! På hageland nå selgest de til 2500. Anonymkode: a13d2...e5c Fult mulig prisen har gått ned det siste året, men for et år siden lå de på kr 20.000,- for en liten en. Uansett, jeg har arvet den og vil ikke betale for den, men på grunn av den prisen lurte jeg på dette med forsikring. HI Anonymkode: 58c47...96e
Anonym bruker Skrevet 2. august 2021 #5 Skrevet 2. august 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Fult mulig prisen har gått ned det siste året, men for et år siden lå de på kr 20.000,- for en liten en. Uansett, jeg har arvet den og vil ikke betale for den, men på grunn av den prisen lurte jeg på dette med forsikring. HI Anonymkode: 58c47...96e Du vil forsikre en plante? Siden planter har ganske stor sjans for å dø av forskjellige grunner vil jeg anta at forsikringspolisen vil bli svært høy og tviler på om det vil svare seg om den ikke dør ganske umiddelbart før du rekker å betale så mye på polisen. Anonymkode: 6e160...db5
Anonym bruker Skrevet 2. august 2021 #6 Skrevet 2. august 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Du vil forsikre en plante? Siden planter har ganske stor sjans for å dø av forskjellige grunner vil jeg anta at forsikringspolisen vil bli svært høy og tviler på om det vil svare seg om den ikke dør ganske umiddelbart før du rekker å betale så mye på polisen. Anonymkode: 6e160...db5 Jeg spurte her siden jeg lurte på hva som er normalt. Normalt sett forsikrer jeg dyre ting, men det er det er, som du selv påpeker, en plante gjorde meg usikker. Derfor jeg spurte om det var andre her som her den, og hva de gjorde. Hadde jeg bestemt meg for å forsikre den så hadde jeg ringt forsikringsselskapet mitt, ikke spurt her Anonymkode: 58c47...96e
Anonym bruker Skrevet 2. august 2021 #7 Skrevet 2. august 2021 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Jeg spurte her siden jeg lurte på hva som er normalt. Normalt sett forsikrer jeg dyre ting, men det er det er, som du selv påpeker, en plante gjorde meg usikker. Derfor jeg spurte om det var andre her som her den, og hva de gjorde. Hadde jeg bestemt meg for å forsikre den så hadde jeg ringt forsikringsselskapet mitt, ikke spurt her Anonymkode: 58c47...96e Det går nok under vanlig innboforsikring. Husk å ta et bilde av den. Anonymkode: cda87...19f
Anonym bruker Skrevet 2. august 2021 #8 Skrevet 2. august 2021 Spørsmålet er vel hva du tenker at du skal forsikre den mot. Er det at den dør, blir stjålet eller hva? At planten dør får du nok ikke forsikret, dekket mot tyveri er den jo på hjemforsikringen din så lenge den ikke har begrensning på enkeltgjenstander osv. Anonymkode: b8fbd...b78
Anonym bruker Skrevet 2. august 2021 #9 Skrevet 2. august 2021 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Det går nok under vanlig innboforsikring. Husk å ta et bilde av den. Anonymkode: cda87...19f Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Spørsmålet er vel hva du tenker at du skal forsikre den mot. Er det at den dør, blir stjålet eller hva? At planten dør får du nok ikke forsikret, dekket mot tyveri er den jo på hjemforsikringen din så lenge den ikke har begrensning på enkeltgjenstander osv. Anonymkode: b8fbd...b78 Ikke mot at den dør, det vil være selvforskyldt. Tenkte mer tyveri, brann og lignende. Kanskje jeg bare skal få den taksert og rett og slett bare sjekke om jeg trenger å øke dekningen på innboforsikringen vår. Tusen takk. HI Anonymkode: 58c47...96e
Anonym bruker Skrevet 2. august 2021 #10 Skrevet 2. august 2021 Den går vel under innbo. Men dette er motegreie så plutselig er den ikke vært noe lenger. Anonymkode: 740ac...b68
Anonym bruker Skrevet 2. august 2021 #11 Skrevet 2. august 2021 De er jo høgge stygge da, og veldig oppbrukt. Hva skulle du forsikret den mot? Den har jo egentlig ingen verdi, det er en plante som kan dø når som helst. Anonymkode: dcf89...67d
Anonym bruker Skrevet 2. august 2021 #12 Skrevet 2. august 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): De er jo høgge stygge da, og veldig oppbrukt. Hva skulle du forsikret den mot? Den har jo egentlig ingen verdi, det er en plante som kan dø når som helst. Anonymkode: dcf89...67d Jeg syns ikke den er stygg, og det er jeg som skal har den ikke deg. Det går faktisk for en ganske høy pris. Jeg tenkte på innbrudd, brann og lignende, ikke om den dør av feilbehandling eller naturlige årsaker. Og hva får det til å tro den kommer til å dø hvert øyeblikk. Min gamle tante skal på sykehjem, og vil at jeg skal arve den nå siden hun ikke kan ha den med seg, og i vår familie er det jeg som har størst interesse for planter. Den vil nok fortsette å leve lenge. HI Anonymkode: 58c47...96e
Anonym bruker Skrevet 2. august 2021 #13 Skrevet 2. august 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg syns ikke den er stygg, og det er jeg som skal har den ikke deg. Det går faktisk for en ganske høy pris. Jeg tenkte på innbrudd, brann og lignende, ikke om den dør av feilbehandling eller naturlige årsaker. Og hva får det til å tro den kommer til å dø hvert øyeblikk. Min gamle tante skal på sykehjem, og vil at jeg skal arve den nå siden hun ikke kan ha den med seg, og i vår familie er det jeg som har størst interesse for planter. Den vil nok fortsette å leve lenge. HI Anonymkode: 58c47...96e De liker ikke forandring, og det er fortsatt en plante. Planter dør. Hvorfor er det så viktig for deg å forsikre den? Du er ute etter pengene? Selg den da vel? Tror du folk bryter seg inn for å stjele en plante?? Anonymkode: dcf89...67d
Anonym bruker Skrevet 2. august 2021 #14 Skrevet 2. august 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): De liker ikke forandring, og det er fortsatt en plante. Planter dør. Hvorfor er det så viktig for deg å forsikre den? Du er ute etter pengene? Selg den da vel? Tror du folk bryter seg inn for å stjele en plante?? Anonymkode: dcf89...67d Selvfølgelig dør planter, er ikke det jeg skal forsikre den mot. Og ja, folk har hatt innbrudd hvor den er blitt stjålet siden den er dyr og lett omsettelig. Men som sagt over (dersom du i det hele tatt hadde giddet å lest. Jeg skal få den taksert og sjekke om innboforsikringen er dekkende. Nei, jeg er ikke ute etter pengene. Anonymkode: 58c47...96e
Anonym bruker Skrevet 2. august 2021 #15 Skrevet 2. august 2021 Altså... tror ikke noen stjeler en monstera🤣 omg!!! Den er ikke verdt 20.000 kr heller!! Ta imot planten du, kos deg med den og la plantelivet gå sin gang. Fannt en monstera på rema i dag for 99 kr likksom🤭🤭 Anonymkode: a13d2...e5c
Anonym bruker Skrevet 2. august 2021 #16 Skrevet 2. august 2021 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Altså... tror ikke noen stjeler en monstera🤣 omg!!! Den er ikke verdt 20.000 kr heller!! Ta imot planten du, kos deg med den og la plantelivet gå sin gang. Fannt en monstera på rema i dag for 99 kr likksom🤭🤭 Anonymkode: a13d2...e5c Det er vanlig monstra, ikke monstera variegata. De har slike blader Anonymkode: 58c47...96e
Anonym bruker Skrevet 2. august 2021 #17 Skrevet 2. august 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er vanlig monstra, ikke monstera variegata. De har slike blader Anonymkode: 58c47...96e Utrolig flott plante! Du får dem riktignok for 1500 på finn blant annet. Anonymkode: d3ce5...094
Anonym bruker Skrevet 3. august 2021 #18 Skrevet 3. august 2021 Anonym bruker skrev (21 timer siden): Det er vanlig monstra, ikke monstera variegata. De har slike blader Anonymkode: 58c47...96e Den ser jo bare ødelagt ut. Hadde kastet den. Anonymkode: dcf89...67d
Anonym bruker Skrevet 3. august 2021 #19 Skrevet 3. august 2021 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Den ser jo bare ødelagt ut. Hadde kastet den. Anonymkode: dcf89...67d Elsker folk som uttaler seg om ting de har null peiling på 😂😂😂 Anonymkode: 04c07...b93
Anonym bruker Skrevet 3. august 2021 #20 Skrevet 3. august 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Elsker folk som uttaler seg om ting de har null peiling på 😂😂😂 Anonymkode: 04c07...b93 Jeg har ikke null peiling, bare synes de er stygge. Og saueflokken som girer seg opp over disse stygge plantene og brukes tusenvis på dem er litt enkelt møblert. Rett og slett. Anonymkode: dcf89...67d
Anonym bruker Skrevet 3. august 2021 #21 Skrevet 3. august 2021 Anonym bruker skrev (23 timer siden): Utrolig flott plante! Du får dem riktignok for 1500 på finn blant annet. Anonymkode: d3ce5...094 Det er stort sett stiklinger da, ikke en "enorm plante" som hi har arvet. Anonymkode: 1445f...0f8
Anonym bruker Skrevet 3. august 2021 #22 Skrevet 3. august 2021 Denne som er hvit har dem på hageland nå til 2500 ca. Så da lurer jeg meget på hvor stor er denne hi har? Om den er verdt 20.000 kr!!??? Anonymkode: a13d2...e5c
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #23 Skrevet 6. august 2021 De er ikke moderne lenger, så tror ikke du trenger å være bekymret for tyveri.. Anonymkode: 23ba1...fac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå